می‌خواهیم این شرکت‌های واسطه را حذف کنند

به گزارش هفته نامه افق کویر، یکشنبه ساعت ۸ صبح مورخ ۱۴دیماه جمعی از نیروهای شرکتی شبکه بهداشت ودرمان بافق مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع و خواستار پیگیری مشکلات شغلی خود شدند.
یکی از نیروها در حالیکه قرار نداشت و منتظر حضور فرماندار در میان آنها بود علت تجمع را اینگونه بیان داشت: متاسفانه تبعیض میان نیروهای شبکه بهداشت و درمان وجود دارد.
سپس بانویی ۳۰ ساله ادامه داد: تبدیل وضعیت نمی کنند و حقوق بعضی از کارمندان سه میلیون تومان افزایش یافته است. ۳ میلیون اضافه شده در حالیکه نیروی شرکتی نادیده گرفته شده است.
وی در خصوص افزایش حقوق اعلام کرد: قصد افزایش حقوق ما نیروها را براساس مدرک تحصیلی داشتند و به ما ۱ میلیون و ۵۰۰ اضافه کنند، و اعلام شد کارشناس باید یک میلیون و دویست بگیرد که این مبلغ کمتر از نصف است.
وی افزود: نیرو با مدرک فوق دیپلم یک میلیون تومان و دیپلم ۹۰۰ هزار تومان افزایش حقوق داشته باشد تا با این رقم‌ها حقوق به مرز ۴میلیون تومان برسد.
نیروی شرکتی تصریح کر د: سال گذشته در بهمن ماه فوق العاده ویژه ای برای نیروهای دیگر از سوی وزارت بهداشت در نظر گرفته شد و کادر درمان و بهداشت در بهمن ماه ۵۰ درصد پایش و مبلغ دو میلیون تومان به حقوق آنها اضافه شد. در سال ۹۹ هم طبق اداره کار باز اضافه حقوق داشتند.
وی افزود: دی ماه هم ۵۰ درصد دیگر پایش به آنها اضافه شد که باعث تفاوت حقوق گردید و دوبرابر حقوق دریافت می کنند.
نیروی معترض گفت: چون ما شرکتی هستیم و چیزی به ما تعلق نگرفته است و به ما می گویند به خاطر اینکه نیروهای بهداشتی هستید در صورتی که نیروی بهداشتی پا به پای آنها از آغاز کرونا خدمت کرده است.
وی تاکیدداشت: همان زمان بود که وزیر بهداشت قول استخدامی بچه های شرکتی را اعلام کرد و میگفت شرکتی ها به کار خو ادامه دهند اما هیچ اقدامی نکرده است.
وی اعلام کرد: در بافق ۲۴ نفر در بهداشت و درمان نیروی شرکتی و در استان مجموعا ۸۰۰ نفر در کادر درمان و بهداشت هستند.
وی در پاسخ به این پرسش عکس العمل مسئولین دانشگاه چطور است گفت: فقط تبدیل وضعیت با آزمون استخدامی برگزار می‌شود و نیروهای شرکتی اصلاً به آنها فکر نکنند و برای افزایش فوق‌العاده ویژه هرچه وزارتخانه تصمیم بگیرد و دانشگاه هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد. آزمون استخدامی که ۲۴ بهمن برگزار می شود، سهمیه در نظر گرفتند.
وی در پایان گفت: در ایام کرونا که تمام سازمان‌ها و ادارات و ارگانها، دور کاری داشتند و در خانه بودند و ما بیشتر از روزهای قبل کارکردیم و جان خودمان در خطر بوده است تنها انتظاری که داریم تبدیل وضعیت و کم شدن تفاوت حقوق با نیروهای رسمی است.
سپس در سالن فرمانداری، طلایی مقدم فرماندار، جلسه ای تشکیل داد و نیروها به گفتگو پرداختند:
حتی بیمه هم نیستیم
نیرویی گفت: افرادی که شش سال سابقه کار دارند با اضافه کار ۷ الی ۸ میلیون تومان می‌گیرند ولی ما ۲ میلیون تومان باید دریافت نماییم
وی افزود:. حقوق ما طبق اداره کار است حتی بیمه هم نیستیم. با توجه به اینکه در ایام بیماری کرونا همکاری داشتیم اما شرکت به ما تعهدی نداده است.
شخص دیگری تصریح کرد: کشور ما در شرایط تحریم و فشار اقتصادی است و نمی توانند بودجه ما را تامین کنند. ما می‌خواهیم که این شرکت‌های واسطه را حذف کنند که حداقل ما با دانشگاه سروکار داشته باشیم. تا این قدر در حق ما اجحاف نشود این کار را که می توانند انجام دهند.
دیگری افزود: ما از رشته‌های خود انصراف دادیم و وارد این رشته شدیم زمانی که وزیر عوض شد این طرح را کامل برداشتند
قول دادند که ما را تبدیل وضعیت می کنند ولی هنوز انجام ندادند
معترضی دیگر بیان کرد: اعتراض ما تبعیض به کارکنان دولتی مرکز بهداشت است و بحث استخدام که مدت طولانی به ما قول دادند که ما را تبدیل وضعیت می کنند ولی هنوز انجام ندادند. حقوق ما نسبت به کارمند رسمی زیاد تفاوت دارد.
در پایان فرماندار بافق بیان‌کرد: مسائل و مشکلات شغلی کارکنان شبکه بهداشت و درمان را پیگیری خواهد کرد.

سارا شفیعی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل