هیچ مغایرتی بین مصوبه خطی و اسمی نیست

به گزارش هفته نامه افق کویر، پیرامون آخرین وضعیت اختلاف مرزهای جغرافیایی بافق با شهرستان های همجوار؛ از جمله بهاباد، خبرنگار هفته نامه افق کویر با محمد رنجبر، نائب رئیس شورای اسلامی شهرستان بافق، گفتگویی تلفنی انجام داد.
وی گفت: مرزهای جغرافیایی بین بافق و بهاباد، در سال ۱۳۷۵ مصوبه ای از سوی دولت مطرح شده که ۴۴ نقطه را در شهرستان بهاباد و جلگه بهاباد مشخص می کند و همان زمان، خط ترسیمی روی نقشه درج شده؛ یعنی مصوبه اسمی و خطی با هم مطابقت دارد و هیچگونه مغایرتی با هم نداشته و ندارد. زمانی که بحث هایی بوده، ۴۴ نقطه را توسط دستگاه موقعیت یاب مشخص کرده اند و حتی در فرم های شماره ۱ و ۲ و در فرم های مرکز آمار که زیر نظر سازمان مدیریت، استانداری و وزارت کشور است؛ یعنی تمام موقعیت ۴۴ نقطه بصورت خیلی دقیق،ثانیه، دقیقه، درجه و … از همان ابتداء مشخص بوده است.
وی افزود: خواسته ما این است که این موقعیت را دوباره در منطقه پیاده کنند و مشخص شود آن معدن چاه گز که مورد ادعای بهاباد است، اکنون خارج از مرز بافق است و ارتباطی با بافق ندارد و ۲ تا آنومالی ۱۴ و ۱۴ a که در حال بهره برداری است از ابتدا متعلق به بافق بوده و سال ۱۳۷۵ جزو مصوبه خطی درست بوده و هیچ گونه ایراد و اشکالی نداشته و ندارد. به خاطر همین، درخواست داشتیم که کارشناسان وزارت کشور۴۴ نقطه ای که برای بهاباد است، پیاده کنند. پارسال که آمده اند، بخشی از نقاط را بررسی کرده اند، نقاطی که مورد ادعای ما بوده که باید موقعیت یا GPS آن را ملاحظه کنند؛ متاسفانه گوش به حرف ما ندادند و این کار را نکرده اند. وی تصریح کرد: مجددا ما پیگیر شدیم و خواستار آن گردیدیم تا موقعیت ۴۴ نقطه را پیاده کنیم. سه شنبه کارشناسان مربوطه آمدند و این نقطه ها را ترسیم کردند و ما منتظریم که کارشناس وزارت کشور این نقاط را بررسی کرده و اعلام کند که هیچ گونه مغایرتی بین مصوبه اسمی و خطی بین شهرستان بافق و بهاباد از سال ۷۵ تا الان نبوده است.
پرونده بافق- اردکان در دیوان عدالت
در حال بررسی است
وی پیرامون موضوع خطوط مرزی بافق- اردکان هم گفت: پرونده ما در هیئت عمومی دیوان عدالت در حال بررسی است، یک سری مدارکی کم داشته که دوباره وکلای ما ارائه داده اند و همچنان منتظر هستیم که بررسی شود و هیئت عمومی دیوان عدالت حق را به حق دار برساند.
درباره همین موضوع نظر حسن محمدی، رئیس شورای اسلامی شهرستان بافق را خواستار شدیم و حتی پیامکی هم در این خصوص برای وی ارسال شد که وی تاکنون پاسخی نداده است.

محمد حسین تشکری

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در