مسئولین ورزش بافق به رده های پایه اهمیت بیشتری دهند

 به گزارش هفته نامه افق کویر، در این شماره با “بهنام زمانیان بهابادی” نوجوان ۱۶ ساله که از ۶ سالگی در مدارس فوتبال سنگ آهن پا به توپ شد گفتگویی انجام دادیم.
وی گفت: اولین کلاس ها را زیر نظر “مصیب دهستانی” و “محمد مهدی بویی آبادی” گذراندم.
وی از جمله شاگردان محمدرضا خطیب است، که دوره استعدادیابی را در مدرسه فوتبال بافق شروع کرد.
زحمات خطیب جواب داد و بهنام زمانیان توانست به مراحل بالاتری در فوتبال دست یابد.
وی در پاسخ به این پرسش که چگونه به باشگاه نوین فولاد یزد وارد شدی؟ گفت: من سه سال در بافق بازی کردم، در سال ۱۳۹۷ نائب قهرمانی استان را با تیم سنگ آهن بافق به دست آوردم در سالهای ۹۸ و ۹۹ به مقام قهرمانی استان رسیدم. در سال۹۸ از طریق مصاحبه و در میان ۲۰۰ نفر تنها ۵ نفر به این باشگاه راه یافتیم که از میان این ۵ نفر هم ۲ نفر بافقی هستیم.
وی از سختی های ورزشی گفت: در سال پیش که مجبور بودم برای پیشرفت در کارم به تمرینات یزد بروم تا ساعت ۱۲ در کلاس حضور یافته و پس از آن با اتوبوس به یزد رفته و در ساعت ۷ شب نیز به همین شکل باز می گشتم.
با این همه سختی بهنام زمانیان در مدرسه نمونه اندیشه تحصیل کرده و معدل ۶۷/۱۹ را کسب نمود و اکنون در مدرسه نمونه امام رضا(ع) رشته تجربی درس می خواند.
بهنام زمانیان با این همه سختی و رفت و آمد درس را رها نکرد و بخاطر همین والدین به او اجازه دادند تا در کنار درس به فوتبال حرفه ای خود ادامه بدهد.
بهنام زمانیان از آرزوهایش گفت: مهم ترین آن بازی در تیم ملی وراهیابی به تیم های خارجی است.
وی تقدیر و تشکری از پدر و مادر خود، مربیان زحمتکش بافقی و مدیر عامل باشگاه نوین فولاد یزد و سرپرست تیم نوجوانان این باشگاه هم دارد.
بهنام درتوصیه ای به هم سن و سالهای خود گفت: در کنار درس می توانند به اهداف خود به شرط پشتکار و جدیت و ایمان و توکل به خدا دست یابند.
حال به نظر می رسد برای این که فوتبال بافق، جان دوباره ای بگیرد، لازم است مسئولین ورزش بافق به رده های پایه اهمیت بیشتری داده که بازیکنان بومی خود بافق، مجبور به مهاجرت یا نقل مکان از بافق نشوند و بتوانند در تیم خود بافق فعالیت کرده و دیده شوند و مشکلات بچه های فوتبالی را بشنوند و نگذارند تا آرزوهای این جوانان در پاتوق ها هدر رفته و تنها نباید به سرمایه گذاری در هند بال مختص گردد.

محمد حسین تشکری|

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در