نماینده حوزه مهریز در مجلس: رویکرد بودجه سال ۱۴۰۰ رفع تحریم‌هاست

محمدرضا صباغیان بافقی روزجمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نظارت جدی و بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر مصوبه ها در راستای افزایش درآمد دولت و اقتصاد از جمله برنامه‌های مهمی است که تاکنون انجام شده است و این روند ادامه دارد.

وی اظهارکرد: از جمله مالیات بر خانه‌های خالی و کمک به طرح جهش تولید مسکن را در کشور می‌توان جزو طرح‌های مهم و محوری مجلس یازدهم در این دوره ذکر کرد که انجام شد و بر حسب نیاز با همکاری دولت این برنامه‌ها ادامه پیدا می‌کند.

به گفته نماینده مردم شهرستان های مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه در مجلس بسته‌های حمایتی برای اقشار ضعیف از دیگر موارد در کمک به مردم است و هرچند هیچکدام از موارد هنوز نتوانسته فشار اقتصادی را به طور مناسب کاهش دهد.

صباغیان یادآور شد: مشکلات اقتصادی بر مردم و اقشار آسیب‌پذیر علت‌های مختلفی دارد که دستگاه‌های نظارتی بعضا مدیریت مناسب ندارد و تداوم تحریم‌های دشمنان و برخی سوء مدیریت‌ها و نبود نظارت از سوی دستگاه‌ها اهم آنهاست.

وی بیان کرد: این موارد هنوز نتوانسته این وضعیت را رضایتمند کند ولی مهمترین عامل در بروز مشکلات اقتصادی و فشار بر مردم، نبود نظارت مناسب است و برای پیشگیری و مبارزه با رانت‌  باید در این ارتباط از سوی دستگاه‌های مسوول و مجلس اقدام صورت گیرد.

حوزه انتخابیه مهریز  با حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت از گسترده‌ترین حوزه انتخابیه استان یزد است که یک نماینده در خانه ملت دارد.

استان یزد با ۱۰ شهرستان و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس دارد، تعداد نمایندگان کنونی مجلس یازدهم ۲۹۰ نفر است.

شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز به عنوان مرکز حوزه انتخابیه  مرکز آن در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

بودجه  ۲۴ میلیون و ۳۵۷ هزار و ۷۸میلیاردو ۹۸۶ میلیون ریالی کل کشور برای سال ۱۴۰۰ روز ۱۲ آذر تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در