رستوران سنتی وحشی بافقی برنده تندیس ملی صد رستوران برترکشور

به گزارش هفته نامه افق کویر، در سال های گذشته رستوران سنتی به نام وحشي بافقي در خانه تاریخی توسط بخش خصوصي سرمايه گذاري شد و به بهره برداري رسيد. اکنون در سال ۹۹ منتخب صدرستوران برترکشور دارای تندیس ملی کیفیت ولیاقت شناخته شده است. دراین باره با ” علی اکبر رسولی” مدیریت رستوران به گفتگو پرداختیم .
افق کویر لطفا در خصوص قدمت خانه تاریخی توضیحاتی ارائه بفرمایید؟
این بنا منزل “سید تراب ترابزاده” با متراژ ۳۰۰ متر مربع تحت نظر میراث فرهنگی می باشد. زمان گذشته در این مکان مراسمات مذهبی و اعیاد اسلامی برگزار و قدمت آن مربوط به دوران قاجاریه است. رستوران سنتی وحشی بافقی دارای دو بادگیر منحصر به فرد “گهواره ای” و “بال کبوتری” می باشد. این رستوران به صورت دو حد زمستانه و تابستانه، دارای تالار، صفه، زیرزمین ،چند اتاق وحیاط هشتی که بواسطه نقلی بودن منحصر به فرد می باشد.
افق کویر: رستوران سنتی وحشی بافقی از چه سالی شروع بکار نمود و چه میزان سرمایه گذاری صورت گرفته است؟
این آثار ملی بعنوان اولین رستوران سنتی شهرستان در سال ۱۳۸۶ توسط خانواده رسولی به مدت دوسال از هزینه شخصی به مبلغ یک میلیارد و چهارصد میلیون ریال بازسازی و از هیچ ارگان دولتی حتی نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مساعدت مالی دریافت نگردیده است و بالاخره در ۱۷ دی ماه سال ۱۳۸۷ کار را آغاز نمودیم. این رستوران مجهز به تجهیزات به روز آشپزخانه، دارای سردخانه زیر صفر، سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب و جدید، تهویه مطبوع، پارکینگ مناسب و نزدیک به مرکز و بافت قدیمی شهر می باشد.
افق کویررستوران وحشی بافقی چه خدماتی به شهروندان ارائه می دهد؟
برگزاری مراسم تولد، نامزدی وعقد با گنجایش ۱۰۰نفر، دارای منو غذاهای ایرانی و فرنگی و محلی در ایام قبل و بعد ازکرونا، پیک بیرون بر، تعامل با تورهای داخلی و خارجی و برنامه بازدید از جاذبه های گردشگری بافق، استفاده از پرسنل آموزش دیده و شرکت درکلاس های مدیریتی، کارآفرینی وجذب مشتری از ارائه خدمات رستورات سنتی وحشی بافقی می باشد که خوشبختانه با ارائه خدمات خوب موفق به کسب رضایت ۹۰ درصدی مشتریان و شهروندان شده ایم.
افق کویردر چه سال هایی جزء برترین رستوران سنتی شناخته شده اید؟
رستوران سنتی وحشی بافقی نامزد صد رستوران برتر در سال های ۹۹ و ۹۸ برنده تندیس ملی صدرستوران برترکشور می باشد.
افق کویر چه عواملی باعث شد به عنوان صد رستوران برتر کشور شناخته شوید؟
تجهیزا ت مدرن بهداشتی وکامل استیل، مکان استراحت نیرو، انبار داخلی و بیرونی، تجهیز فضا بانمای سنتی مکان، استفاده از صنایع دستی وبومی شهرستان بافق، سیستم جدید صندوقداری، استفاده از سیستم حسابداری به جای سیستم های قدیمی، استفاده از مواد اولیه گرم و به روز،استفاده از مواد مصرفی که دارای سیب سلامت می باشد.
افق کویربیماری کرونا چه تأثیری بر کار شما داشته است؟
زمانی که رستوران راه اندازی شد، هم به لحاظ منو و کیفیت کار مجموعه کامل بود به گونه ای که کافی شاپ، فست فود و رستوران موجود و قبل از سال ۱۳۹۸ در ایام سال نو روزانه از ۶۰۰نفر مهمان نوروزی ظهروشب پذیرایی داشتیم. در سال ۹۸ ما دارای ۱۴ نیرو بودیم که جزو کارآفرین شهرستان محسوب می شدیم. که هفت نفر از آنها به صورت کامل بیمه و مابقی به صورت پاره وقت در اینجا مشغول به کار بودند. متاسفانه با توجه به بیماری کرونا دیگر نتوانستیم در خدمت مردم باشیم. وی افزود: هنگامی که بحث کرونا پیش آمد مجبور شدیم قطع همکاری با نیروها داشته باشیم در حال حاضر با ۳ نیرو به صورت پاره وقت از ساعت ۵ عصر تا پایان شب درزمینه کامل فست فود مانند “پیتزا” ،”سوخاری” ،”انواع برگر” ،”ساندویچ ها”، “پیش غذاها” وسالادها درخدمت همشهریان هستیم.
افق کویر پیشنهاد شما جهت مقابله در برابر مشکلات وضعیت کرونا چیست؟
در بحث کرونا هتل داران و رستوران ها خیلی آسیب دیدند و حمایت دولتی از هیچ ارگانی به ما نشده است. هیچ ارگانی از این مکان یازدید نداشته و جویای حال و روز ما نشدند. اگر هم بخواهیم تجهیزات خود را به فروش برسانیم باید زیر قیمت بفروش برسانیم حتی مالیات را به صورت گذشته حساب می شود. هزینه برق رستوران داران بسیار بالا است. برای ثبت نام وام نیز در سامانه ثبت نام انجام دادیم که متاسفانه تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است. در شغل‌های خدماتی مانند رستوران داری و بوم گردی اکثریت چک برگشتی داشته و ۹۰ درصد از بوم گردی ها در حال حاضر تعطیل هستند.
افق کویرچه پیشنهادی به مسئولین دارید؟
مسئولین می توانند با وام های بلاعوض وتنفس یک الی دوساله به رستوران داران کمک کنند .
افق کویر برای نوروز امسال چه برنامه ای دارید؟
امیدوارم اگر برنامه‌ای برای شب عید باشد با رعایت کامل پروتکل ها بتوانیم از تورها استقبال و آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی، مردم وهمشهریان عزیز باشیم.
افق کویر شعاری که ملاک رستوران وحشی بافقی می باشد، چیست؟
بهترین هارا برای بهترین ها تدارک دیده‌ایم.

ابتدای بلوار وحشی بافقی -فرعی یک -جنب داروخانه دکتر تشکری
شماره تماس ۰۳۵۳۲۴۲۷۱۵۰ و  ۰۳۵۳۲۴۲۷۱۵۱  

 

 

 

 

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

همای سعادت در آبادی معدن آباد

«ممل» گفت: «آقاتقی»! شنیده اید که «همای سعادت»