ستگاه قضایی تمام قد در میدان پشتیبانی و مانع زدایی از تولید حضور دارد/ اختصاص یک قاضی و وکیل در شهرک صنعتی برای شناسایی و کمک به رفع موانع تولید

دستگاه قضایی تمام قد در میدان پشتیبانی و مانع زدایی از تولید حضور دارد/ اختصاص یک قاضی و وکیل در شهرک صنعتی برای شناسایی و کمک به رفع موانع تولی


رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: مقرر است یک مقام قضایی و یک وکیل با حضور مستمر در شهرک صنعتی نسبت به بررسی مسایل و حل و فصل مشکلات تولید کنندگان، صنعتگران و جامعه کارگری با رویکرد تحقق شعار سال اهتمام ویژه داشته باشند.
غلامعلی دهشیری در اولین نشست ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی یزد افزود: یکی از اقدامات تحولی در دستگاه قضا استان برای پشتیبانی از تولید و مانع زدایی ها حضور یک نماینده از این دستگاه در شهرک صنعتی و ارتباط مستمر مقام قضایی برای رصد مسائل و چالش‌های حوزه تولید و ارتباط مستقیم با واحدهای تولیدی است.
وی اظهار داشت: در کنار نماینده دستگاه قضایی در شهرک صنعتی، یک وکیل نیز از کانون وکلای رسمی دادگستری نیز همکاری و حضور دارد تا به امور مرتبط و ارائه مشاوره رایگان به واحدهای تولیدی بپردازد.
این مقام قضایی تصریح کرد: مانع زدایی از تولید یعنی اینکه ما فعال باشیم و منتظر حضور صنعتگر و تولید کننده در دستگاه عدلیه نباشیم بلکه با حضور نماینده قوه در بین تولید کنندگان و صنعتگران، چالش های تولید و کارآفرینی را بیابیم و برای رفع موانع پیگیری مستمر و فعال داشته باشیم.
رئیس کل دادگستری استان یزد، تولیدکنندگان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران را سرداران جنگ اقتصادی ذکر کرد و بیان داشت: دستگاه قضایی تمام‌قد در پشتیبانی از سرداران جنگ اقتصادی در میدان عمل حاضر خواهد بود تا در صورت لزوم پشتیبانی و مانع زدایی انجام شود و جهش تولید شکل بگیرد و شعار سال محقق شود.
وی افزود: در این رابطه در کنار ارتباط با اربابان صنایع با بدنه واحد های تولیدی و جامعه میانی و کارگری نیز ارتباط برقرار خواهد شد تا مسائل و مشکلات برای مانع زدایی از تولید از آن قشر نیز رصد و پیگیری شود.
دهشیری با اشاره به ۱۵ عنوان قانون اختصاصی مستقیم و غیرمستقیم در حوزه حمایت از تولید، ابراز داشت: قوانین خاص و خوبی در حوزه حمایت از تولید تصویب‌شده که باید توسط یک تیم تخصصی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته تا بتوان از تمام ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از تولید و پشتیبانی و مانع زدایی از تولید استفاده کرد.
وی خاطرنشان کرد: با اهتمام به مسئله حمایت از تولید و تعامل سازنده بین دستگاه‌های قضایی، اجرایی، انتظامی، اطلاعاتی، امنیتی و تشکلهای بخش خصوصی دو سال پیاپی استان یزد به‌عنوان بهشت سرمایه‌گذاری از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس معرفی گردید، لذا جا دارد برای حفظ و ارتقاء وضعیت موجود باز هم بر تعاملات سازنده افزود.
شایان‌ذکر است در اولین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد در سال جاری به موضوع و مشکلات ۵ کارخانه و واحدهای تولیدی و صنعتی رسیدگی شد که امکان به‌کارگیری و اشتغال برای بیش‌از یک هزار نفر به طور مستقیم و ۳ هزار نفر غیرمستقیم در آینده مهیا و فرآهم خواهد شد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در