مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی: ۷۵ درصد محصولات گلخانه‌ای استان یزد صادر شد

یزد – ایرنا – مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: در سال گذشته، ۴۵۰ هزار تن معادل ۷۵ درصد انواع محصولات گلخانه های این استان به کشورهای روسیه و حوزه خلیج فارس صادر شد.

اکبر شیخ علیشاهی روزیکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ارز آوری محصول گلخانه ای برای صادرکنندگان و نیز تولیدکنندگان، اقلام صادراتی را خیارسبز ، گوجه فرنگی، فلفل سبز و بادمجان ذکر کرد.

به گفته وی با افزایش ۱۲۷ هکتار سطح زیرکشت پارسال، مجموع سطح زیرکشت گیاهان گلخانه ای استان به ۲ هزار هکتار رسید و از این مقدار سطح زیرکشت ۶۰۰ هزار تن محصول تولید و به بازار مصرف عرضه شد.

این مسوول با اشاره به اهمیت بهره وری آب در بخش کشاورزی و توسعه محصولات گلخانه ای ادامه داد: با افزایش این میزان سطح زیرکشت زمینه اشتغال مستقیم هزار و ۲۵۰ نفر در این بخش فراهم شد.

شیخ علیشاهی اظهارکرد: سال گذشته با هدف ایجاد اشتغال، رونق کشت گیاهان کم آبخواه یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۶۵ نفر از متقاضیان پرداخت شد.

افزایش هزار هکتار هفت سال گذشته به کشت محصولات گلخانه‌ های یزد 

وی با بیان اینکه سطح زیرکشت محصولات گلخانه‌ های یزد در سال ۱۳۹۲ یک هزار و ۱۶۰ هکتار بود، اظهار کرد: این عدد هم اکنون با ۷۶ درصد افزایش به ۲ هزار هکتار رسیده است .

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: در هفت سال فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم  علاوه بر مصرف بهینه آب و ارتقای بهره‌وری، صرفه‌جویی و افزایش میزان صادرات، اشتغال  ۶ هزار نفر در زمینه تولید محصولات گلخانه‌ای در استان فراهم شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۲ درصد خیارسبز گلخانه‌های ایران در یزد تولید می‌شود، بیان کرد: در مجموع میزان تولیدات گلخانه‌ای استان به ۶۰۰  هزار تن رسید.

از حدود ۱۱۲ هزار هکتار اراضی قابل کشت یزد، ۳۲ هزار و ۳۵۴ هکتار (معادل ۲۹ درصد) زراعی و  بقیه به کشت محصولات باغی و گلخانه ای اختصاص دارد و بخش عمده درآمد کشاورزان یزد مربوط به باغبانی و کشت پسته، انار، زردآلو ، زعفران و گیاهان دارویی است.

۶۰۶ هزار تن محصول زراعی، ۲۵۵ هزار تن محصول باغی، ۶۰۰ هزار تن محصول گلخانه ای و ۳۹۲ هزار تن  محصولات دامی در مجموع یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن محصول حاصل تلاش ۱۱۷ هزار و ۸۰۰ کشاورز، دامدار و بهره بردار تولید محصولات کشاورزی ، باغی ، گلخانه ای و دامی استان است

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در