آئین چهار کلنگ زنی، سه افتتاح و دو بازدید در شهرستان بافق

الهام نصیرزاده| به گزارش هفته نامه افق کویر، چهارشنبه مورخ ۸ اردیبهشت ماه مصادف با ۱۵ رمضان همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع)” استاندار یزد” در سفری یک روزه به بافق با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بافق و جمعی از مسئولان محلی و استانی در آئینی، چهار کلنگ زنی، سه افتتاح و دو بازدید در شهرستان بافق حضور بعمل آورد.
اولین افتتاح توسط استانداریزد در شهرک صنعتی
قریب به ساعت سه عصر ” دکتر محمدعلی طالبی” با ورود به شهرک صنعتی، ابتدا نخستین کارخانه چینی بهداشتی در بافق را مورد افتتاح قرار داد.
در آیین بازدید، مدیرعامل کارخانه چینی بهداشتی یاقوت بافق؛ سرانه تولید کارخانه را ماهیانه یک هزار و ۵۰۰ قطعه محصولات چینی بهداشتی؛ نظیر روشویی کابینتی، توالت فرهنگی و … عنوان کرد و گفت: کارخانه یاقوت در زمینی به مساحت ۱۳ هزار متر مربع و در مجموعه مسقف سه هزار متر مربعی ایجاد شده است.
محسن رضایی با بیان میزان اعتبار این مجموعه به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان اشاره داشت و افزود: میزان اشتغال در این کارخانه ۳۶نفر به صورت مستقیم بوده که در آینده افزایش دو برابری در این مجموعه امکان پذیرخواهد بود.
سپس “دکترطالبی” به ورودی شهر در نزدیکی منازل کمیته امداد امام خمینی (ره) در محل پنجمین پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی شهری بافق به جمع امام جمعه سابق این شهرستان، رئیس سازمان اورژانس استان یزد و خانواده مرحوم حبیبیان پیوست و کلنگ این پایگاه را به زمین زد.
احداث پایگاه اورژانس در نزدیکی منازل کمیته امدادامام خمینی (ره)
“دکتر طالبی” با بیان اینکه امیدوارم این پروژه باقیات و صالحاتی برای خانواده خیر و عاملی برای شادی روح “مرحوم حاج رضا حبیبیان” باشد؛ اظهار داشت: ان شاا… طرح پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی شهری طرحی جهت خدمت به مردم شریف بافق بوده و خدمات خوبی را ارائه نماید.
“دکتر احمد دهقان” رئیس سازمان اورژانس استان یزد اعلام کرد:احداث این پایگاه خیری در زمینی به مساحت یک هزار و ۸۰۰ متر مربع با زیربنای ۳۵۰ متر مربع با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال تجهیز و راه اندازی خواهد شد.
پهنه پرواربندی دام سبک در بافق احداث خواهد شد
در ادامه مسئولین به روستای صدرآباد در حومه شهر، محل پهنه، پروار بندی دام سبک حضور یافته و کلنگ این طرح با حضور رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بافق و تعدادی از دامداران به زمین زده شد.
” علی اکبر رحمتیان” مساحت کل پهنه را ۲۵ هکتار عنوان داشت و افزود: برای هر واحد یک هزار و ۲۰۰ متر مربع مساحت و تعداد ۲۵۰ راس دام سبک در نظر گرفته شده که این مجموعه دارای ۱۶۰ واحد می باشد. در کل در این پهنه ۴۰ هزار راس دام قابل نگهداری خواهد بود.
وی گفت: هزینه زیر ساختی این مجموعه ۶۴ میلیارد ریال می باشد که برای ۱۶۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۲۰ نفر به صورت غیر مستقیم تامین خواهد شد.
اسکان ۴واحدی متخصصین در دوطبقه
اخیرا فرماندار بافق اعلام کرده بود که ساختمان اسکان متخصصان باید اماده شود؛ این کار انجام شد و” استاندار یزد” و “فرماندار بافق” با حضور در محل پروژه چهار واحدی اسکان متخصصین بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) بافق این ساختمان را افتتاح نمودند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان میزان اعتبار این ساختمان را ۲۰ میلیارد ریال بیان نمود و گفت: ساختمان ۴ واحدی اسکان متخصصین بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) بافق در دو طبقه احداث شده است.
دکتر دانشی افزود: متراژ هر واحد از این مجموعه ۱۴۰ متر مربع می باشد که از محل اعتبارات وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداری بافق احداث و تجهیز شده است.

برنامه های خارج از شهر

برنامه ها در سطح شهر بافق طبق ساعت مقرر برگزار و با هماهنگی از جانب روابط عمومی فرمانداری، اصحاب رسانه با خودرو در نظر گرفته شده به همراه دیگر مسئولین جهت شرکت در دیگر برنامه ها از بافق خارج و ابتدا کلنگ احداث باند دوم محور بافق – بهاباد از سه راهی سه چاهون به سمت کوشک به طول۲۰کیلومتر به زمین زده شد.
سرمایه گذاری های جدید در حوزه معادن
“دکترطالبی “با اشاره به انتخاب مسیر با نظر مشاور و با توجه به زیرساخت‌های ارتباطی اظهار داشت: باتوجه به وجود معادن کوشک، ناریگان و فسفات آسفوردی و سرمایه گذاری‌های جدیدی که پیش بینی شده و نیز در حوزه سنگ آهن و اورانیوم کارخانه کیک زرد در این مسیر احداث خواهد شد؛ حتما باید دوبانده سازی در این مسیر صورت بگیرد.
این مقام مسئول تصریح کرد: ضمن آنکه مسیر سبزدشت_ کوهبنان و راور از این جاده است؛ باید به زیرساخت های ارتباطی آن توجه ویژه ای داشت.
تمام مناطق حادثه خیز گرفته خواهد شد

در ادامه فرماندار شهرستان بافق در خصوص عملیات اجرایی باند دوم مسیر بافق تا سه راهی سه چاهون بیان داشت: مسیر بافق تا سه راهی سه چاهون توسط شرکت سنگ آهن مرکزی و مابقی مسیر از سه راهی سه چاهون تا کوشک را شرکت تعاونی دهیاری های بافق با مشارکت معادن صورت خواهد داد.
“سید مهدی طلائی مقدم”با بیان اینکه مسیر کوشک به بهاباد چهار کیلومتر نزدیک تر خواهد شد ؛ اعلام کرد: در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی معدن کوشک، ۱۵ میلیارد تومان مساعدت داشته که بخش عمده ای از آن به این جاده اختصاص خواهد یافت.
وی افزود: در طول ۲۰ کیلومتر مسیر ۱۲ ابنیه وجود دارد و تمام نقاط حادثه خیز گرفته خواهد شد.
استخراج و فرآوری مواد اولیه
سپس ” استانداریزد” به همراه “فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق” “رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان یزد” در آئین کلنگ زنی کارخانه تولید دی کلسیم فسفات (D.C.P) فسفات تریپل(TSP) در مجتمع فسفات آسفوردی حضور یافتند و طی بازدید با مسئولین و کارگران این مجتمع به صحبت پرداختند.
خیال همگی از بابت امنیت شغلی راحت باشد
استاندار یزد با حضور در جمع برخی از کارگران فسفات اسفوردی به مشکلات و مسایل انها توجه کرد. کارگری از نحوه دیرپرداخت شدن حقوق خود گلایمند بود بود که استاندار پاسخ داد: هر کس که احساس کرد که ممکن است اخراج شود یا خدای نکرده برخوردی بشود به آقای فرماندار بافق یا شخص بنده مراجعه نماید و خیال همگی از بابت امنیت شغلی راحت باشد. سپس فرماندار بافق نام کارگر معترض را سوال کرد و کارگر خود را معرفی نمود. نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی هم پرسید که آیا شورای کارگری دارید یا خیر!

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی در خصوص تفاوت محرومیت و رفاه، پیشرفت و توسعه و عقب ماندگی در استان یزد اعلام کرد: با استخراج و فرآوری مواد اولیه می توان شاهد توسعه و پیشرفت منطقه بود.
وی تاکید کرد: اگر در منطقه، فقط استخراج مواد اولیه صورت گیرد؛ شاهد محرومیت در منطقه و ارزش افزوده برای جای دیگر خواهیم بود.
“صباغیان” اولین گام برای رشد منطقه را احداث کارخانه تولید کود دی کلسیم فسفات و فسفات تریپل در معدن فسفات آسفوردی نام برد و گفت: در کنار هر معدنی که فرآوری انجام گیرد؛ کارگران و مردم آن منطقه به سمت رفاه حرکت خواهند کرد.
توجه به زیرساخت های مورد نیاز توسعه صنایع
در ادامه ” دکترطالبی” به جلسه یکسال گذشته با فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا مبنی بر ایجاد کارخانه ها اشاره و تصریح کرد: در معادن شهرستان بافق چرخه تولید محصول نیازمند تکمیل شدن است.
این مقام مسئول افزود: یکی از زنجیره های تکمیل مربوط به معدن فسفات آسفوردی می باشد که در جهت ایجاد ارزش افزوده هر چه بیشتر با ایجاد صنایع معدنی اقدام خواهد گردید.
” استانداریزد” با بیان اینکه در منطقه ای که بهشت متنوع معادن ایران را می‌توان به آن اطلاق کرد قرار داریم؛ بیان داشت: گستره جغرافیایی محدودی در این منطقه وجود دارد و در مسیر سه چاهون به کوشک چندین معدن و معادن عناصر نادرخاکی وجود دارد که موقعیت بسیارمهم و استراتژیک را به وجود آورده است.
“محمدعلی طالبی” با اشاره به اقدامات و فعالیت هایی که در این منطقه آغاز شده؛ اعلام داشت: فعالیت ها در کنار توجه به زیرساخت‌های مورد نیاز توسعه صنایع صورت می گیرد و می تواند آینده روشن و درخشان را برای این منطقه رقم زد.
اتصال نیروگاه خورشیدی به پست توزیع کوشک
سپس مسئولین استان و شهرستان به محل پروژه درحال احداث نیروگاه خورشیدی کوشک غدیر بافق حضور یافته و فراهانی مدیرعامل پروژه به صحبت پرداخت و توضیح داد: نیروگاه خورشیدی ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان خرداد ماه سالجاری مورد بهره برداری کامل و به پست فوق توزیع کوشک متصل می گردد.
مهندس فراهانی با اشاره به اینکه ظرفیت مجموعه ۱۰ مگا وات می باشد؛ اعلام داشت: تولید انرژی سالیانه ۱۹ میلیون کیلووات ساعت، کاهش مصرف سوخت فسیلی معادل ۵٫۵ متر مکعب گاز طبیعی، کاهش انتشار گازهای آلاینده سالانه ۱۲ هزار تن و صرفه‌جویی ۱۰ میلیون لیتری آب در سال از نتایج احداث و بهره‌برداری این پروژه است.
وی مساحت مجموعه را ۲۰ هکتار اعلام داشت و تصریح کرد: نیروگاه خورشیدی کوشک به صورت پایه ثابت و دارای ۸۵ اینورتر ۱۱۰ کیلووات، ۲۷ هزار پنل ۳۸۵ وات و ۴ ترانس ۲۵۰۰ کیلوولت آمپر می باشد که با سرمایه‌گذاری پنج میلیون یورویی شرکت توسعه خورشیدی مهریز غدیر در حال ساخت است.

در پایان پایگاه اورژانس جاده ای کوشک با حضور خانواده خیر؛ مرحوم ” بهزاد میرابی” مورد افتتاح قرار گرفت. سپس در بازدیدی از مجتمع معدنی و صنعتی ناریگان در نزدیکی اذان مغرب برنامه ها خاتمه یافت.
تامین اعتبار برای جاده سیروس آباد
استاندار یزد در پایان به مجموعه سرمایه‌گذاری‌ طرح ها به میزان ۶ هزارو ۲۷۰ میلیارد ریال توسط دولت و بخش خصوصی در شهرستان بافق اشاره داشت و افزود: با توجه به اینکه در حوزه صنایع جوار معدنی، حرکت بسیار خوبی در شهرستان بافق انجام گرفت. مجموعه این پروژه‌ها می‌تواند نقش مهمی در توسعه آینده بافق ایفا نماید.
” دکتر طالبی” در خصوص جاده سیروس آباد تصریح کرد: هفته گذشته در تهران با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار بافق جلسه ای جهت تامین اعتبارات اجرایی این پروژه برگزار و توافقات بسیار خوبی با همکاری ایمیدرو صورت گرفته است که امیدواریم کار سرعت یابد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

بخشدار بافق: موضوع قطع درختان تنومند صحن امام زاده قاضی میرجعفر (عج) پیگیری می شود

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ برخی شهروندان