تدریس در فضای باز و طبیعت در دوره کرونا

تدریس در فضای باز و طبیعت در دوره کرونا

به گزارش هفته نامه افق کویر، آموزگاری جوان با حضور در محل نشریه با بیان علاقه خویش نسبت به معلمی با خبرنگار نشریه به گفتگو نشست که در ادامه می خوانید.
“فریبا حسن پور بهابادی” متولد سال ۱۳۷۰ دارای مدرک کارشناسی راهنمایی مشاوره و دانشجوی ارشد آموزشی ابتدایی از سال های خدمت در بهاباد به صحبت پرداخت و گفت: یک سال در پیش دبستانی و سپس معلم پایه اول ابتدایی در شهرستان بهاباد به تدریس پرداختم. سپس وارد شهرستان بافق و در مدرسه سما در پایه سوم ابتدایی با علاقه به تدریس ادامه دادم.
وی حضور در کلاس را برای برقراری ارتباط با دانش آموز بسیار عالی و راحت تر عنوان دانست و افزود: با حضور در کلاس متوجه مشکلات دانش آموزان می شویم. با تدریس در فضای مجازی ارتباط چشمی برقرار نیست و دیگر قوانین کلاس رعایت نمی شود و ارتباط کامل برقرار نمی گردد.
معلم از سختی های تدریس در فضای مجازی که گریبان گیر معلم و حتی والدین می باشد؛ یادآور شد وگفت: برای تدریس مجازی امکانات بسیار کم و بدون برنامه صورت گرفت. از لحاظ اینترنت مشکل وجود داشت و حتی فضای منزل در کنار اعضای خانواده برای تدریس نامناسب می باشد.
وی ادامه داد: با وجود سختی ها باز جرقه ای در ذهنم ایجادشد و این امر باعث شد در فضای آزاد طبیعت به تدریس بپردازم. خوشبختانه افرادی که ریگی به کفش نداشتند و مانع پیشرفت دیگران نیستند مرا همراهی کردند.
فریبا حسن پور با بیان اینکه بهتر بود دانش آموزان تقسیم بندی و به آموزش آنها می پرداختیم؛ تصریح کرد: ای کاش در ماه های کم خطر، دانش آموزان گروه بندی و در قالب روزهای زوج و فرد و یا حتی ساعتی در کلاس حضور می یافتند.
وی اضافه کرد: درس ریاضی مفهومی می باشد و باید حضوری تدریس شود تا از لحاظ میزان یادگیری دانش آموز ارتقا یابد.
حسن پور خطاب به معلم هایی که برای تدریس از فایل های تصویری همکاران استفاده می کنند؛ گفت: برخی از معلم ها از فیلم هایی که توسط دیگر آموزگاران مهیا می شود برای تدریس استفاده می کنند. جای بسیار خرسندی دارد؛ اما بهتر است قبل از آن اجازه و یا حتی سپاسگزاری داشته باشند.
وی یادآور شد: چندین سال است از اردیبهشت تا شهریورماه به آموزش و پرورش می روم و هر بار یک فرم به من تحویل می‌دهند تا تکمیل نمایم.
حسن پور با اشاره به قول و وعده هایی که عملی نشد؛ گفت: از ما خواستند دوره های ضمن خدمت را آموزش ببینم که تمامی را گذراندم

Toggle title

+

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مسابقات فوتسال جام رمضان

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مسابقات جام