تعاونی مسکن فرهنگیان بافق نیازمند همراهی مسئولین

 به گزارش هفته نامه افق کویر، بیست و چهارسند تک برگ توسط دو رئیس اداره ثبت اسناد و املاک برای شانزده هکتار زمین صادر شده و اکنون دادگاه حکم به ابطال این اسناد داده و فرهنگیان که در این مجموعه از سوی شرکت تعاونی مسکن زمین خریداری نمودند در بلاتکلیفی به سر می برند؛ دراین باره جوانی از خانواده فرهنگیان بافق با خبرنگار نشریه به صحبت پرداخت و گلایمندی خود را اعلام داشت. در این زمینه گزارشی مهیا شده است که در ادامه می خوانید.
خرید زمین از تعاونی مسکن فرهنگیان

” سید مصطفی میربافقی” با بیان اینکه تمام خریداران زمین از فرهنگیان این شهر بوده؛ اظهار کرد: پدران و مادران فرهنگی با اندیشیدن به تدابیری برای آینده فرزندان خود اقدام به خرید زمین از تعاونی مسکن فرهنگیان نمودند.
وی افزود: روزی به آموزش و پرورش مراجعه داشتم؛ تعدادی از فرهنگیان نسبت به وضعیت کنونی معترض بودند و خواستاری پیگیری و حل این مشکل از سوی ارگان مربوطه می باشند.
میربافقی با اشاره به افزایش قیمت زمین در بافق؛ تاکید داشت: تمامی جوانان در شرف ازدواج و یا حتی دارای همسر و فرزند هستند که منتظر واگذاری زمین جهت ساخت مسکن می باشند.
بیش از ۲۷ میلیون تومان

جوان دلسوز بافقی تصریح کرد: از خانواده های فرهنگیان مبلغ ۲۷میلیون تومان بابت زمین ها دریافت شده و اکنون یکسال از آن می گذرد.
تمام مسئولین قول مساعدت دادند

جوان؛ یک زوج فرهنگی گفت: تمام مسئولین از جمله نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و…. قول مساعدت داده اند. حتی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق جهت اقدامات عمرانی اعلام کمک کرده بود. اکنون مسئولین همراهی نمی کنند و زمین ها به فرهنگیان واگذار نمی شود.
وی با بیان اینکه چهارصد جوان منتظر تعیین تکلیف نشسته؛ اعلام داشت: اگر زمین ها به ما داده شود حتی بدون آب و برق جهت ساخت اقدام خواهیم نمود تا امتیاز به ما داده شودو کار پیش برود.

در سال مانع زدایی برای جوانان
گامی بردارند

سید مصطفی میربافقی با اشاره به سال مانع زدایی ها که از سوی رهبر انقلاب اسلامی مدظله العالی به آن تاکید شده؛ بیان داشت: در داداگاه رای به نفع شرکت سنگ آهن داده شده و پرونده در مرحله دادگاه قرار گرفته است. قصد داریم تا قبل از صدور رای دادگاه مسئولین مربوطه در سال مانع زدایی ها برای جوانان گامی بردارند.
علت خریداری ملک خصوصی

در ادامه گفتگویی با ” محمد عباسی” مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان صورت گرفت که وی به پرسش های افق کویر پاسخ داد.
وی در خصوص زمین هایی که ملکی مربوط به اشخاص خصوصی بوده و برای فرهنگیان خریداری شده؛ گفت: با توجه به هماهنگی هایی که با استاندار یزد و مسئولین ذیربط و نیز با نگرش و توجه به وضعیت زمین های شهرستان و قیمت های سرسام آور و تمام مسائلی که در شهرستان بوده؛ زمین ها خریداری شده است.
توجه آنچنانی به قشر فرهنگی
صورت نمی پذیرد

عباسی افزود: همچنین با توجه به اینکه به قشرفرهنگی هیچوقت متاسفانه برخلاف خیلی از دستگاه ها و جاهای دیگر توجه آنچنانی در خصوص رفاه و تسهیلات صورت نمی پذیرد. ما از جانب شرکت تعاونی اقدام به خرید نمودیم.
وی تصریح کرد: قرار شد در تغییر کاربری و طی مراحل دستگاه های دولتی کمک نمایند.
آیا ارزش افزوده ای
برای فرهنگیان داشته؟!
مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان در پاسخ به این پرسش که آیا زمین های خریداری شده هیچ ارزش افزوده ای برای فرهنگیان داشته؛ اعلام کرد: با توجه به وضعیت بازارامروز که هر روز با افزایش مواجه هستیم قطعا باید داشته باشد.
نمایندگان مالکین
آمادگی فسخ معامله را دارند

محمدعباسی با اشاره به قرارداد بین مالکین گفت: اگر مجبور به فسخ معامله شدیم طبق قراردادی که با نمایندگان مالکین نوشته شده در هر صورت زمین و خسارت به روز مورد محاسبه قرار می گیرد که شرایط خاص خود را دارد و به آنها مسترد می شود.
وی تأکید داشت: جا دارد از مالکین تشکر کنیم که چندین بار خودشان اعلام کردند اگر فرهنگیان نخواهند تا مشخص شدن وضعیت نهایی پرونده صبر کنند و هرزمان که قصد فسخ معامله راداشته باشند؛ ما آماده هستیم پول و خسارت را طبق قانون پرداخت نماییم.

چرا زمین دولتی
در نظر گرفته نشده است!

عباسی دراین پرسش که چرا زمین دولتی در نظر نگرفته شده ؛ پاسخ داد: زمین دولتی شرایط خاص خود را دارد که فرم جیم قرمز نشده باشد و مسائل دیگر… وجود دارد.
وی ادامه داد: اما با توجه به اینکه فرهنگیان عزیزدر این زمینه با مقایسه با دیگر دستگاه ها و خیلی از مکان های دیگر مورد کم توجه ای مسئولین و دولت ها قرار گرفتند در هر صورت زمین دولتی قرار نیست اختصاص یابد.
مدیرعامل تعاونی مسکن در خصوص کمک دولتی گفت: نهایت کمکی که دولت می توانست انجام دهد؛ قول مساعدتی که از سوی استاندار، نماینده مردم در مجلس و فرماندار داده شده تا زمین در اختیار فرهنگیان ان شاا… قرار گیرد.

توسط رییس فعلی اداره ثبت اسناد و املاک مورد امضا قرار گرفته

وی در زمینه روشنگری بیشتر مطلبی را مطرح کرد و توضیح داد: این اراضی دارای سند تک برگ می باشد و آخرین سند مالکیت تک برگی صادر شده مربوط به حدود یکسال و یکماه پیش می باشد که توسط رییس فعلی اداره ثبت اسناد و املاک مورد امضا قرار گرفته است .
عباسی اضافه کرد: جالب است که این زمین از تمام کانال ها و ادارات مربوطه مورد استعلام قرار گرفته است.

سند صادر شده
و مشکلی وجود ندارد

وی گفت: مثلا از اداره ثبت اسناد و املاک و مسئولین قبلی اداره که همگی در جریان بودند و مسئول فعلی که اکنون به ما گفتند در صورت مفقود شدن سند می توانید درخواست داشته باشید. در غیراینصورت سند صادر شده و مشکلی وجود ندارد.

چرا به اداره ثبت اسناد و املاک
ابلاغ نشده!

نماینده مسکن فرهنگیان با توجه به مدارکی که آنها می گویند در پرونده قضایی موجود بوده گلایه داشت و گفت: اگر این مدارک موجود بوده است چرا به اداره ثبت اسناد و املاک که خود باید اسناد را باطل کند ابلاغ نشده است. چرا به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، مسکن و شهرسازی و ادارات مرتبط نامه ابلاغ نشده است.

بقول معروف دیواری کوتاهتر از فرهنگیان پیدا نکردند

وی تصریح کرد: بقول معروف دیواری کوتاهتر از فرهنگیان پیدا نکردند و این فرهنگیان هستند که باید تقاص بی توجه ای و کم توجه ای دیگران را بپردازند.
محمدعباسی در پایان از امام جمعه محترم، نماینده مردم در مجلس، استاندار و فرماندارشهرستان بافق خواستار شد: باتوجه به همکاری هایی که داشتند و ما شرمنده آنها هستیم؛ استدعا دارم اکنون این مشکل را مورد حل و فصل قرار دهند.

الهام نصیرزاده|

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مربیان تئاتر سرود مدارس بافق به آموزش اصولی نیاز دارند

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛” عبدالرضا صباغیان”