بانک ملی بافق کمبود نیرو دارد

الهام نصیرزاده| به گزارش هفته نامه افق کویر، در گفتگویی ویژه، رییس بانک ملی مرکزی شهرستان بافق، به پرسش های افق کویر پاسخ داد.
افق کویر: لطفاً بطور کامل خودتان را معرفی نموده و از سابقه کاری خود بفرمایید:
” سعید عراقی” استخدامي سال۷۴ هستم. دارای ۲۶ سال سابقه کاری در بانک با هفت سال تحويلداری و كارمند، ١٩سال مسئول شعبه هاي مختلف :فولادآلياژي ،شعبه كسنويه، شعبه دادگستري فعالیت داشته؛ و از خردادماه٩٨ نیز در شعبه بافق مشغول به انجام وظيفه می باشم. سه شعبه اول در زمان تصدي بنده به یاری خداوند ارتقاء درجه گرفت و دليل انتصاب بنده به شعبه بافق نیز به اين دليل بود كه چون شعبه اصلي شهر مي‌باشد و تاكنون درجه عالي نگرفته بود و با توانايي كه در من، توسط مدیران ارشد بانک ديده شد؛ اینجانب به بافق آمدم؛ البته از زمان آمدنم، مانده شعبه دوبرابر شده؛ ولي متاسفانه تاكنون ارتقاء درجه نگرفته است كه آن هم دلايل خاص خودش را دارد.
افق کویر: چه روش هایی جهت برنامه ریزی و تدارک برای تحویل گرفتن و تحویل دادن وجه نقد به مشتریان در وضعیت کرونا صورت گرفته است؟
تنها روشي كه در اين زمان كرونايي براي دريافت و پرداخت وجه نقد وجود دارد؛ دستگاه هاي خود گردان مي باشد كه تا حد زيادي اين مشكل را مرتفع كرده است. ولي ناگفته نماند كه اين دستگاه ها بسیار به نو يا تميز بودن اسكناس حساس بوده و اسكناس هاي كهنه و كثيف و چروكيده را بر مي گرداند و به حساب مشتري واريز نمي كند؛ البته احتمال از كار انداختن دستگاه هم وجود دارد.
افق کویر: بعضی مواقع دستگاه های خودپرداز بانک ملی خدمات دهی مناسبی ندارد جهت رفع این مشکل چه برنامه ای دارید؟
يكي از دلايل خراب بودن طولاني اين دستگاه ها و ديگر دستگاه هاي ATM بعد مسافت شركت هاي تعمير كننده است كه اغلب در مركز استان مي باشد.

بنده چندین بار جهت خرید قطعات به یزد رفته و به همراه “حیدری” معاون شعبه به تعویض قطعات پرداخته ایم. لذا با توجه به پروتكل هاي ستاد استاني كرونا از مردم شريف بافق خواهشمندم حتي المقدور از دادوستد با پول نقد خودداري كنند و كليه كارهاي بانكي اهم از دريافت، پرداخت و پرداخت قبوض و حواله و …از سامانه هاي الكترونيكي مانند بام، بله، همراه بانك ايوا و… همچنين از دستگاه خودپرداز و دستگاه خودگردان که در بافق، یکی و در بانک ملی موجود است؛ استفاده نمايند تا به هنگام مراجعه حضوري خطر ابتلا به كرونا آنها را تهديد نكند.
افق کویر: روزانه چه میزان از طریق الکترونیکی تراکنش صورت می گیرد؟
در خصوص انتقال به وسیله خدمات الکترونیکی با پوز ۵۰ میلیون تومان با کشیدن کارت، عمل کارت به کارت با خودپرداز مبلغ ۱۰ میلیون تومان، توسط سامانه بام از حساب ملی به حساب ملی دیگر، کارت به کارت ۱۰۰ میلیون تومان است.
افق کویر: آیا مردم بافق در این مدت کرونا از خدمات الکترونیک استفاده داشته و فرهنگ به سمت بانکداری الکترونیکی رفته است ؟
در این مدت بیش از یک سال تلاش شده تا مردم بافق را به خدمات الکترونیک سوق دهیم. اما برخی از افراد مقاومت نموده و بسیار اصرار به انجام کار داخل بانک دارند. برخی دیگر به علت عدم اعتماد به سامانه ها و برخی افراد با تماس به بانک خواستار انجام خدمات دهی هستند. با این وجود برای خیلی از افراد برنامه‌های سامانه بام، بله، همراه بانک را نصب نموده ایم. نمونه آن افراد متقاضی وام هستند که هنگام مراجعه حتما باید سامانه‌های بام و بله را نصب کنند. این راهکاری بوده تا مردم آشنا و مشتریان از آلودگی شهری، صرفه‌جویی وقت، آرامش روحی بهره ببرند.
افق کویر: آخرین بار که شما؛ برای کار بانکی به بانک مراجعه داشتید؛ چه میزان وقت شما صرف این‌کار شده و آیا خودتان وام گرفتید؟
حدود یک سال پیش به بانک قرض الحسنه مهر ایران برای گرفتن وام مراجعه داشته‌ام. مانده را بمدت شش ماه قرار دادم و تقریباً دو برابر آن به من وام اختصاص داده شد.
افق کویر: خاص ترین اقدامی که در بانک ملی در طول تصدی شما صورت گرفته چه بوده است؟
در گذشته بابت وام از شخص و ضامن چک یا سفته دریافت می گردید و از زمان ورود من یک چک دریافت نشده است. فقط برای وام های بسیار سنگین به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به بالا این اقدام اعمال می شود. برگزاری جلسات برای همکاران جهت برخورد شایسته با ارباب رجوع، نصب صندوق امانات در یکسال و نیم گذشته با هزینه ای بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان، ساماندهی بانک کارگشایی نسبت به گذشته که در حال حاضر روزانه ۱۰ الی ۱۵ وام طلا به شهروندان داده می شود و خوشبختانه مردم راضی هستند.
افق کویر: در خصوص کمبود نیرو در شعبات مختلف چه تدابیری اندیشیده اید؟
بانک دولتی بوده و خدمات بسیار بیشتری نسبت به بانک‌های دیگر ارائه می‌دهد و شلوغ تر و مردم معترض می‌شوند. البته کادر باید ۱۶ نفر باشد ولی ۱۰ نفر هستیم که در این خصوص چندین بار نامه‌نگاری انجام و حتی توسط مردم صدای ما به گوش مسئولین بانک رسید شده است؛ اما به این علت که بانک استخدام ندارد، نمی‌تواند اقدامی برای ما صورت دهد؛ البته قابل ذکر است که کارمندان از یزد برای آمدن به بافق مشکل دارند و زمینه میسر نمی‌شود.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

حسام الدین نعیمی بافقی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی

دو سال قبل مرد ۷۰ ساله‌ای با مراجعه