فرماندار بافق: بدون هیچ عذر و بهانه‌ای واکسن بزنید

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل از ایرنا|  فرماندار بافق با بیان اینکه در شرایط فعلی هیچ عذر و بهانه‌ای برای دریافت نکردن واکسن پذیرفته نیست گفت: شهروندان همکاری کنند تا گروه های سنی هدف هرچه زودتر با گرفتن دُز اول و دوم، واکسینه شوند.

سید مهدی طلائی مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به لزوم رعایت حق دیگران در دین مبین اسلام اشاره کرد و افزود: بی توجهی به سلامت دیگران حق‌الناس است و برای سلامت جامعه باید به دستورالعمل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا، احترام گذاشت.

وی بر اهمیت واکسیناسیون  گروه سنی ۱۲ تا  ۱۸ سال تاکید و اظهار کرد: اگر این گروه سنی واکسینه شوند نگرانی والدین برای رفتن فرزندشان به مدرسه برطرف می شود.

رییس ستاد مبارزه با کرونای شهرستان بافق تصریح کرد: والدین هم خود واکسینه شوند و هم فرزندان خود را تشویق به واکسیناسیون کنند و پس از تزریق دُز مربوطه رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان ضرورت دارد و باید مورد توجه قرارگیرد.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن افراد واجد شرایط شهرستان به بالای ۶۰ درصد رسیده است بیان کرد: تلاش داریم تا ۱۵ آبان ۱۴۰۰ جمعیت واکسیناسیون بافق را به ۹۰درصد برسانیم تا زمینه حضور دانش آموزان بدون دغدغه اولیا و مربیان، فراهم شود.

فرماندار بافق به گزارش های رسیده مبنی بر رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی در برخی از مدارس، تصریح کرد: معلمان  و دانش آموزان باید طبق شرایط واکسینه شوند و در فضای درس و مدرسه پروتکل‌های بهداشتی را به درستی رعایت کنند.

به گفته رییس ستاد مباره با کرونای شهرستان هم اکنون هشت مدرسه در بافق به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی و واکسینه نشدن دانش آموزان ، فعلا مجازی برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای بازگشایی مدارس به صورت ۱۰۰ درصد حضوری باید دانش آموزان، معلمان و تمام کادر اداری آموزش و پرورش واکسن کرونا دریافت کنند و خانواده‌های دانش آموزان هم باید واکسینه شوند تا این آرامش به آنها داده شود که اگر قرار است بچه‌ها به مدرسه بروند، دچار بیماری نمی‌شوند.

طلائی مقدم با اشاره به وضعیت نارنجی کرونا در شهرستان بافق و استقبال کم شهروندان از تزریق واکسن در یکی دو هفته گذشته، گفت: از تمامی شهروندان انتظار داریم برای تزریق واکسن اقدام کنند چرا که اجرای واکسیناسیون شرایط را برای تسهیل در روند امورات زندگی فراهم می کند.

یک مرکز تجمیعی با ۶ واحد جداگانه، کار تزریق واکسن گروه های سنی هدف را برای زنان و مردان بافقی بر عهده دارند.

بافق در زمره شهرستان‌های نارنجی استان است و هم اکنون ۱۲ نفر مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بخش های بیمارستان این شهر بستری هستند و مریض بدحال گزارش نشده و این روند فعلا پایدار است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی