عضو شورای شهر بافق: اگربخواهیم در زمینه تربیت منابع انسانی به جایگاه مطلوبی برسیم باید از وجود نخبگان استفاده شود

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل از  صبح بافق؛ حسن بلندیان مدیرعامل اندیشکده صفای یزد و هیئت همراه با حجت الاسلام والمسلمین سعادت فر امام جمعه بافق و اعضای شورای شهر دیدار و گفتگو کردند.

زهرا زارعی عضو شورای شهر بافق در این دیدار اظهار داشت: تشکیل این اندیشکده قطعا به لحاظ نارضایتی از وضع موجود و تلاش برای رسیدن به وضع مطلوب بوده است.

وی در ادامه افزود: امروز باید تلاش شود تا در زمینه تربیت منابع انسانی در حوزه فنی ومهندسی و علوم کاربردی به یک جایگاه مطلوبی برسیم لذا در این راستا باید از وجود نخبگان استفاده شود، چیزی که اینجا به نظر من می رسد این است که باید انسجامی قوی بین پیشکسوتان نخبه و دانشجویان در حال تحصیل در رشته های صنعتی و همچنین فارغ التحصیلانی که شاید موقعیت شکوفا شدن در این عرصه را نیافته اند و این استعداد در آنها به صورت بالقوه وجود دارد، شکل بگیرد. اگر این اندیشکده اهتمام ویژه ای به شناسایی استعدادهای بالقوه داشته باشد می تواند برای آینده این شهرستان نیرو پروری و کادر پروری کند.

عضو شورای شهر بافق تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی زمانی اتفاق می افتد که صنعت ما پویا باشد و این صنعت هم با انسجام نخبگان کشور و هم افزایی این چنین اندیشکده هایی رقم خواهد خورد.

زارعی در پایان بیان داشت: ایجاد انگیزه و امید به محصلین به جهت اهمیت دهی به مباحث علمی باید به طرق مختلف اتفاق بیفتد. مخصوصا در شهرستان بافق که به خاطر وجود معادن در شهرستان انگیزه درس خواندن و علم محوری بین دانش آموزان درصد پایینی دارد. پیشنهادم به این اندیشکده این است تا با ارائه راهکار ، مساعدت نماید تا زمینه نخبه پروری در حوزه صنعت و فناوری را بیش از پیش داشته باشیم.

 

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل