دکتر اسلامی ندوشن، عمر گرانمایه خود را صرف شناخت تاریخ و تمدن ایران کرد

یزد – ایرنا – امام جمعه ندوشن با تسلیت درگذشت دکتر محمد علی اسلامی ندوشن نویسنده برجسته و معاصر کشورمان گفت: این استاد فرزانه بیشتر عمر گرانمایه خود را صرف شناخت تاریخ و تمدن ایران و تبیین ارزش‌های انسانی فرهنگ کشورمان کرد و دهها اثر ارزشمند از خود به یادگار گذاشت که همچنان پربار و روشنگر خواهد بود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد جوادی روز پنجشنبه در پیامی آورده است: خبر درگذشت استاد دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن، از چهره‌های فرهنگی اثرگذار عرصه  ادبیات و فرهنگ کشور، مایه اندوه فراوان شد.

این جانب این مصیبت را به خانواده مکرم ایشان، اصحاب ادب و فرهنگ و به ویژه مردم فرهنگ دوست ندوشن و شاگردان و دوستداران ایشان تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند منان برای آن مرحوم غفران الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسألت دارم.

همچنین موسسه مردم نهاد اندیشه روشن بمناسبت درگذشت استاد دکتر اسلامی ندوشن پیامی صادر کرد.

در بخشی از این پیام امده است: دانشمند فرزانه و نویسنده توانا دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن پس از عمری بلند و بابرکت به دیار خاموشان پیوست.

این پیام می افزاید: بی‌شک ما که فرهنگ را از شبه فرهنگ به مدد او بازشناختیم و کوشیدیم با شنیدن سخن‌های او، ایران را از یاد نبریم و هشدار روزگار را با نوشته‌های پرحکمت و اندرز وی دریابیم و با ورود به باغ سبز عشق او، دل ربوده سخنگویان وجدان ایران گردیم امروز بیش از همه در فقدان او سوگ‌مندیم.

در بخش دیگری از پیام موسسه اندیشه روشن ندوشن می خوانیم: او با کتاب “روزها”ی دل‌انگیزش که بر تارک آثار ماندگارش می‌درخشد، به ما درس تلاش، وارستگی و سربلندی را در کنار سرگذشت زندگی نیاکان‌مان، آموخت و نام زادگاه کهنسال‌مان را در سراسر گیتی به یمن اندیشه‌های اصیل و جهان‌شمول خود، به نیکی و فرزانگی  گرداند.

به مناسبت درگذشت دکتر محمد علی اسلامی ندوشن مراسمی به دعوت امام جمعه این شهر صبح روز جمعه نهم اردیبهشت ماه در مسجد جامع این شهر برگزار خواهد شد که از عموم مردم برای شرکت در این مراسم دعوت به عمل امده است.

دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن، شاعر، منتقد، نویسنده، مترجم و استاد دانشگاه تهران که در سال های اخیر در کشور کانادا و در کنار فرزندانش زندگی می کرد، روز سه‌شنبه هفته جاری در سن ۹۷ سالگی درگذشت.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مربیان تئاتر سرود مدارس بافق به آموزش اصولی نیاز دارند

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛” عبدالرضا صباغیان”