اعضای شورای شهر باید دلسوز باشند

خبرنگار هفته نامه افق کویر به مناسبت ۹ اردیبهشت سالروز تأسیس نهاد مقدس شورای اسلامی با حضور در بین شهروندان بافقی و مطرح کردن این دو پرسش که” به نظر شما طی یک سال گذشته انتظاراتی که از شورای کنونی داشتید برآورده شده یا خیر؟ و ” از نظر شما مهمترین مشکلات شهر در حال حاضر چیست؟ تا شورای شهر در اولویت قرار دهد؟ نظرات آنها را جویا شد که در ادامه می خوانید:
محمد، مرد ۵۰ ساله بافقی و بازنشسته شرکت سنگ آهن مرکزی گفت: اعضای شورای شهر باید در پیگیری مسائل دلسوز باشند نه اینکه برای مثال دو بانده کردن جاده بافق- یزد برای شهرستان بافق ۱۵ سال زمان برد؛ در حالیکه در استان یزد ظرف دو ماه بلوار دانشجور را ساختند.
وی افزود: ما از شوراها توقع داریم که برای مردم خدمت کنند، و چندماه یکبار گزارش عملکردی از خدمات خود ارایه دهند نه زمانی که خدمت آنها تمام شد، کم و کاستی ها را به دوش شورای قبل بیاندازند!
اعضای شورای شهر محله گرایی را کنار بگذارند
وی تصریح کرد: محله گرایی را کنار بگذارند و به گونه ای برای مردم خدمت کنند که وقتی چهار سال خدمتشان تمام شد مردم هر جا آن ها را دیدند به آنها احترام بگذارند.
جواد مرد۳۵ ساله بافقی و صاحب مغازه باطری فروشی گفت: من نمی دانم اعضای شورای اسلامی شهر چه کسانی هستند؟ حتی زمان رأی گیری پای صندوق رأی نرفتم.
وی افزود: فقط به عنوان مخاطب در فضاهای مجازی عملکرد مدیران و اعضای شورای شهر را دنبال می کنم در مجموع آدم سیاسی نیستم و دوست ندارم وارد این بحث ها شوم.
اعضای شورای شهر
پیگیر چاه گز و آنومالی ها باشند

حمید مرد ۳۸ ساله بافقی و شاغل در شرکت سنگ آهن مرکزی گفت: به نظرم مسائلی که باید شوراها در نظر بگیرند و به داد مردم برسند، مسئله معدن چاه گز و آنومالی ها می باشد.
وی ادامه داد: مردم دیر متوجه شدند که نماینده شهر بخشی از چاه گز را به بهاباد تقدیم کرده است.
مسئولان استانی و کشوری نمی گذارند شوراها کاری انجام دهند

حمید افزود: اگر فکری برای بافق وخوراک کارخانه های جوار معدنی برداشته نشود، مردم شهرستان بافق بعد از چند سال برای کار باید روانه شهرهای دیگر شوند.
مرد ۳۸ سال بافقی که تمایلی به معرفی خود نداشت عنوان کرد: به نظرمن کار شوراها خوب است، ولی مسئولان استانی و کشوری نمی‌گذارند شوراها کاری انجام دهند.
وی ادامه داد: فقط از شوراها می خواهیم پیگیر مسائل فاضلاب شهری بافق باشند، هر کوچه ای دو الی سه دفعه حفاری شده، ولی باز هم آن کوچه ایراد دارد.
شوراها می خواهیم پیگیر مسائل فاضلاب شهری بافق باشند
احمد مطیعی صاحب مغازه گل فروشی در شهرستان بافق گفت: از شورای شهر خواستارم پارکینگ های اطراف امامزاده را به صورت طبقاتی احداث کنند؛ چراکه عصرها در پارکینگ جای پارک خودرو نیست مخصوصاً در ایام ماه محرم.
مطیعی افزود: مسئله دیگر نمای قدیمی بازارچه امامزاده عبدا…(ع) است با وجود قدمت زیاد اصلاً برازنده شهر نیست.
وی تصریح کرد: نوروززاده به عنوان شهردار خوب کار می کند منتها در پارک آبشار و اطراف شهر؛ اصلاً اطراف امامزاده عبدا…(ع) نمای زیبایی ندارد.
با احداث زیر گذر و رو گذر مشکلات ترافیکی مردم را حل کنند

رضا صاحب مغازه لبنیاتی، دارای ۵۰ سال سن و بازنشسته شرکت سنگ آهن مرکزی اظهار کرد: از شوراها انتظار دارم خیابان وحشی بافقی را که تنها خیابان اصلی شهر است را با نصب چند پل عابر پیاده و با احداث زیر گذر و رو گذر مشکلات ترافیکی مردم را حل کنند.
وی افزود: بعضاً با نصب چند سرعت گیر نمی توان مشکل مردم را حل کرد.
رضا تصریح کرد: به نظر من بهترین راه ایجاد پل زیر گذر، برای حل مسائل ترافیکی شهر می باشد
شهروند بافقی که تمایل به معرفی خود نداشت گفت: شورای شهر باند و باند بازی را کنار بگذارد و واقعاً به وظیفه شان عمل کنند.
علیرضا مرد ۴۰ ساله بافقی و شاغل در شرکت سنگ آهن مرکزی عنوان کرد: به نظربنده شورای شهر وظیفه اش نظارت بر عملکردشهرداری هست؛ وقتی نگاه به بودجه سال۱۴۰۰ و مقدار آن می کنیم؛ طبق گزارش های رسیده، هرگز تغییراتی درمبلمان شهری به این اندازه ایجادنشده است؛ درمورد مسائل کلان شهرهم هرچه می شنویم ناخوشایند هست.
حسن مرد ۴۰ ساله بافقی گفت: توزیع ناعادلانه بودجه شهرداری در مجموعه شهر وجود دارد.
وی ادامه داد: اگر نگاهی به شهر بیندازید متوجه خواهید شد بودجه شهرداری بیشترسمت پارک آبشار وخیابان های منتهی به پارک هزینه شده است.
وی افزود: همچنین مسیردوچرخه سواری در بلوارها فقط در حد شعار بوده؛ امامسیری وجودندارد.
علی اصغر مرد ۵۰ ساله بافقی و ساکن محله مالک اشتر عنوان کرد: متأسفانه در محله هایی مانند امام جعفر صادق(ع)، حیابان مالک اشتر و اوایل بلوارانقلاب هیچ پارک و فضای تفریحی وجودندارد.
نظارت برپیمانکاران شهرداری
ضعیف هست
وی افزود: وقتی نوه هایم به خانه من می آیند، به ما می گویند چرا در محله ای زندگی می کنید که هیچ گونه پارک و فضای تفریحی ندارد.
یکی دیگر از مطلعین در حوزه شهرداری گفت: وضعیت نظارت برپیمانکاران شهرداری ضعیف هست. موزاییک فرش های پیاده روها را ملاحظه بفرمایید بدون زیرسازی مناسب انجام می شود؛ انجام این کار فقط تضییع بیت المال هست.
چرا شهرداری بافق تیم داری نمی کند

علی رضا جوان ۳۰ ساله بافقی و دوستدار ورزش گفت: چرا شهرداری بافق دریک رشته ورزشی تیم داری نمی کند؟ در حالی که تمام شهرداری های کشور دارای تیم ورزشی می باشند.
این جوان عاشق فوتبال تصریح کرد: به نظرم شهرداری بهتر است ورزش را نیز در برنامه خود گذاشته و در این زمینه ورود کند تا نام بافق جاوید بماند.
مرد ۴۵ ساله بافقی که تمایل به معرفی خود نداشت عنوان کرد: در حال حاضر با وجود ۲درصد عوارض سنگ آهن، شهرداری بافق نیز رونق دارد، شورای شهر و مجموعه شهرداری باید بودجه هنگفت معدن را در سرمایه های گذاری کوچک وارد کنند تا بعد از اتمام معدن شهرداری هم تعطیل نشود.
طرح بلوار آزادگان که کلنگ آن به زمین زده شد، به کجا رسید؟
عباس مرد ۵۰ ساله بافقی و کشاورز در حالی که با خودرو خود در حال عبور بود، گفت: اگر خبرنگار هستید از شهرداری سوال کنید طرح بلوار آزادگان که کلنگ آن به زمین زده شد، به کجا رسید؟
عباس برزگری ساکن کوی محله سفلی عنوان کرد: یکی از مشکلات شهر چاله های سطح شهر است، اگر دقتی به لکه گیری آسفالت معابر بیندازید، لکه گیری آسفالت معابر افتضاح انجام می شود، به نحوی که به یک ماه نمی رسد،دوباره آسفالت همان چاله خالی می شود.
“اصغر” مرد ۵۰ساله فرهنگی گفت: به عنوان یک شهروند از شورا انتظاری ندارم.
وی ادامه داد: متأسفانه شوراها به طوریکسان به تمام نقاط شهرتوجه نمی‌کنند ، بعضی از طرح ها را شروع می‌کنند، ولی در زمان مناسب بنا به دلائلی تکمیل نمی‌شود ویا نیمه تمام مدتی رها می‌شود.
اصغر افزود: استدعا دارم از اجرای طرحی که کارشناسی نشده و اجرای آن نتیجه نهایی و مطلوبی ندارد و یا نیازمند هزینه مجدد برای تغییر و اصلاح دارد، جلوگیری کنند.
وی افزود: هرچند که شورای شهر و شهرداری وظیفه خود را انجام می‌دهند ودراین مدت باعث تحول آبادی شهرشده اند؛ اما هنوز جای فعالیت بیشتردارد که باید با انسجام و وحدت اعضای شورا صورت بگیرد.
ابراهیم فعال در شورای کارگری شهرستان بافق گفت: بیشترین دغدغه شهرستان بافق در حال حاضر چاه گز می باشد که در حال حاضر بخشیدن به شهر مجاور که اگر شورای شهر و مسئولین فکری نکنند، آینده ای برای بافق نمی ماند.
مهدی دهقانزاده ساکن محله فخریه عنوان کرد: چرا طرح جامع شهری در مورد بلوار کشاورز، محله فخریه و جاده باقرآباد هنوز اجرا نشده است؟
وی در پایان افزود: در این اوضاع گرانی زمین، برای تغییر کاربری کشاورزی به مسکونی هزینه های زیادی باید پرداخت کرد به نظرم در حق شهروندان خیابان مهدیه و محله فخریه که فرزندانشان می خواهند منزل بسازند، اجحاف شده است.
گفتنی است حدود یک ماه پیگیر درج عملکرد شورای اسلامی شهر در هفته نامه افق کویر بودیم؛ متأسفانه شورای اسلامی شهر لزومی برای چاپ عملکرد خود و اطلاع رسانی در زمینه کارهای انجام شده نمی بیند!.

معصومه غلامرضاپور

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی