مرگ حیوانی به علت حیوانیت

حتما از پدربزرگ ها و مادربزرگ های خود شنیده اید که در بافق وقفیات زیادی داریم که صرف امور خیر می شود. یکی از این وقف ها، وقف “سگ گر” است؛ بدین معنا که واقف بنا بر نیت قلبی خود قطعه زمین کشاورزی یا مالی را وقف نموده تا از عایدات آن در جهت پرورش و به اصطلاح تیمار سگ‌های مریض در بافق هزینه شود؛ هر چند از سرنوشت این وقف اطلاع دقیقی در دست ما نیست؛ ولی در افواه مردمان چنین گفته می‌شود که چنین وقفی بوده است.
این مقدمه آورده شد که در بافق افراد علاقمندی هستند که با عنوان «حامی حیوانات» فعالیت می کنند؛بدون چشم داشتی به حیوانات؛ به ویژه حیوانات مریض؛آنها را با هزینه شخصی خود،این موجودات خداوند را تیمار و پرورش می دهند.
مریم رحیمی با مراجعه به دفتر هفته نامه افق کویر گفت: در مهرماه سال پیش در محدوده بلوار کشاورز، سگی مورد اذیت و آزار قرار می‌گیرد؛ این حیوان زبان یسته از ناحیه گردن مجروح بود وبه علت رشد حیوان قلاده در گردن او فرو می رود و؛ از آنجایی که قرار بود این حیوان کشته شود؛ من و همسرم پذیرفتیم که این سگ را دوا و درمان کرده و تیمارش کنیم؛ بدین منظور این سگ را تحویل گرفته و به درمانگاه یزد برده و در آن جا زخم های سگ؛ توسط پزشک کلینیک مورد پانسمان قرار گرفت و به مرور؛ الحمدا…با توجه به حمایتهای من و همسرم بهبود یافت و حتی واکسن های مربوطه را به او تزریق کردیم و نامش را سگ «مهربان» گذاشتیم. بطور مرتب پانسمان مهربان توسط نیروهای درمانی علاقمند تعویض می شد. تا این که با توجه به بهبودیش او را به خانه ای نیمه ساز خود در روستای صدرآباد بردیم.
وی گفت: حال مهربان روز به روز بهتر می شد و روزانه به مدت نیم ساعت قلاده سگ را باز می کردیم تا در باغ و اطراف آن گردش کند و حتی یک بار سگ مهربان را نیز دزدیدند و شب هنگام با پاره کردن بند به خانه برگشته بود. از آنجایی که در باغ محل نگهداری مهربان بنایی داریم؛ دیروز این سگ بیرون رفت (سه شنبه ) تا طبق معمول گردشی کند؛ اما مامور شهرداری بلافاصله سگ را مورد اصابت گلوله قرار داد.
رحیمی که با گریه و زاری این حادثه تلخ را تعریف می کرد؛ با بغض گفت: چطور مأمور شهرداری بافق دلش آمد این سگ زبان بسته را مورد هدف خود قرار دهد! برای این موضوع با شهرداری تماس گرفتم و مراتب اعتراض خود را به آن ها اعلام کردم؛ اما شهرداری تنها جوابی که به من می دهد این است که چند نفر اعتراض برای سگ ولگرد دارند و چطور ممکن است این سگی که در این مدت با مراقبت های من و همسرم معالجه شده است, این چنین وحشی شده باشد؟ وی با ناراحتی گفت: شهرداری به جای این کار و کشتن سگ ها حمایتی کند تا سگ ها به دامان طبیعت برگردند.
خبرنگار ما برای پیگیری بهتر موضوع، گفتگویی با علی اصغر موفق، مدیر روابط عمومی شهرداری بافق، انجام داد که وی گفت: شهروند که به روستای صدر آباد می رود سگی به او حمله می کند؛ بنابراین با ما تماس می گیرد و گزارش می دهد؛ پیمانکار مربوطه سگی را که شهروند نشانش می دهد و تایید می کند، را مورد اصابت گلوله قرار می دهد, سپس آقایی از راه می رسد که من صاحب سگ هستم و شاکی می شود؛ درصورتی که سگی که صاحب دارد باید قلاده داشته باشد و در روستا آزاد نباشد و این سگ به مردم نیز حمله می‌کرده، بنابراین وظیفه داریم؛ چنین موردی را ازبین ببریم.

معصومه غلامرضاپور

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

همای سعادت در آبادی معدن آباد

«ممل» گفت: «آقاتقی»! شنیده اید که «همای سعادت»