“دالاهو” با چهار شعبه در بافق کافه داری که کارآفرین شد

به گزارش هفته نامه افق کویر،کافه در نگاه نخست مکان مناسبی برای جهت گذران اوقات فراغت است، و روزانه افراد گوناگون با سلایق متفاوت و نیازهای گوناگون به این فضا مراجعت کرده و سعی دارند تا ساعاتی را در زندگی روزمره خویش در این فضا بگذرانند، یکی از عادت های ایرانی ها در طول تاریخ، جمع شدن دور همدیگر و از هر دری سخن گفتن است. آنگونه که از نقش و نگارهای مانده از گذشتگان برداشت می شود، این امر ریشه ای بسیار طولانی دارد که با گذشت زمان رشد کرده و شاخه های گوناگونی پیدا کرده است. جمع شدن در کاروان سراها و قهوه خانه ها ظاهرا بیش از مکان های دیگر طرفدار دارد؛ در این شماره خبرنگار ما به سراغ مدیریت کافه دالاهو در بافق رفته و گفتگویی با وی انجام داده است.
افق کویر: لطفاً خودتان را برای خوانندگان معرفی بفرمایید و از سابقه کاریتان بگویید ؟
“مجید ابرا هیمی” هستم ۴۷ ساله دارای یک فرزند، حدود ۱۱ سال است که قهوه خانه با نام” دالاهو” را تاسیس و در حال حاضر دارای ۴ شعبه در شهرستان بافق هستم.
در حال حاضر احساس خوشبختی می کنم
افق کویر: چه شد که به این کار روی آورده‌اید؟
ابتدا من یک استاد بنا ساختمان بودم وبه مواد مخدر اعتیاد داشتم، همه زندگی ام در راه اعتیاد از دست داده بودم ؛حتی همسرم از من جدا شد و مرا ترک نمود. بعد از ترک اعتیاد در یزد برای کار به قهوه خانه یکی از آشنایان مراجعه نمودم، در آنجا همه نوع قشری حضور داشته و من به این کار علاقه مند شدم. سپس بعد از مدتی به خاطر ترک اعتیاد و پیشرفت در کارم، همسرم به زندگی رجوع کرد و در حال حاضر احساس خوشبختی می کنم.
دالاهو یکی از رشته کوه های سر سبز کرمانشاه
افق کویرچرا نام دالاهو را برای قهوه خانه انتخاب کردید؟
نام دالاهو یکی از اسم های مورد علاقه ام بود که یکی از کوه های سرسبز کرمانشاه نیز می باشد.
راه اندازی قهوه خانه با سه میلیون تومان
افق کویر:سرمایه اولیه برای راه اندازی قهوه خانه چه میزان بود؟
در روزهای نخست من هیچ گونه سرمایه برای راه اندازی حتی یک قهوه خانه کوچک را نداشتم، در همان زمان که برای ترک اعتیاد یکی از دوستان راهی کمپ شده بودم با یکی از بستگان افراد در کمپ آشنا شده و در برابر زحمتی که متحمل شده بودم سه میلیون تومان دستمزد دریافت کردم .همان زمان تصمیم گرفتم با سه میلیون هزینه اولیه یک دستگاه قهوه ساز کوچک خریداری و کار خود رادر سال ۱۳۹۰ شروع کردم؛ حتی در روزهای اول هزینه خرید میز و صندلی را نداشتم، بنابراین در طی چند سال با سختی و مشقت هم اکنون دارای ۴ شعبه مرکزی فروش قهوه هستم.
افق کویر: چه افرادی بیشتر به قهوه خانه مراجعه دارند؟
همه نوع افرادی برای نوشیدن قهوه و صرف صبحانه به قهوه خانه ما مراجعه دارند، اما بیشتر مشتری ها
افراد عضو انجمن (ان ای) هستند که برای مشاوره و در دل کردن در قهوه خانه حضور پیدا می کنند.
افق کویر: خدماتی که ارائه می دهید؟
در دو شعبه ابتدا خیابان زکات(خرما چین) و خیابان پانزده خرداد به صرف صبحانه، چای و نوشیدنی است؛ اما در شعبه دیگر قهوه و لوازم جانبی و در شعب مبارکه قهوه و صرف نوشیدنی است.
افق کویر چند نیرو برای شما در حال حاضر مشغول به کار هستند؟
در حال حاضر ۶ نیرو مرد در شعب مشغول به فعالیت هستند که بیشتر افرادی هستند مواد مخدر را ترک کرده و اکنون در قهوه خانه ها مشغول به فعالیت و هیچ کدام حتی شغل دومی ندارند.
افق کویر: رضایت مشتریان از قهوه خانه شما چگونه است؟
با توجه به اینکه خود و همکارانم همیشه سعی کردیم در درجه اول رضایت مشتری برای ما اهمیت بسزایی داشته است، همین امر باعث افزایش تعداد مشتریان شده است و خدا را شکر راضی هستم.
افق کویر: چه صحبتی با خوانندگان هفته نامه افق کویر دارید؟
از هفته نامه افق کویر به خاطر درج و انتشار خبر تشکر می کنم و همشهریان گرامی می خواهم با توجه به اینکه هیچ نعمتی بالاتر از سلامتی و زندگی سالم نیست، پاک زندگی کنید و پاک هم از دنیا بروید.
ساعت کاری قهوه خانه از ۵:۳۰ صبح الی ۱۲ شب
شعبه مرکزی: روبه روی بانک رفاه جنب بانک ایران زمین
شعبه دوم: خیابان پانزده خرداد- نبش فرعی سه
شعبه سوم: مبارکه- میدان امام رضا (ع)-نبش شهدای یک
شعبه چهارم: میدان زکات(میدان خرماچین)- ورودی بافق روبه روی پمپ بنزین سروش

حدیث عباسی- حدیثه امیریان|

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل