نمایندگی” باقلوا استانبولی” نفیس” در شهرستان بافق

به گزارش هفته نامه افق کویر، ایرانی های هنرمند آوازه بسیاری در پخت شیرینی‌های خوشمزه دارند و این هنر را با تغییر ظاهر باقلوا انجام دادند. باقلوا با شکل‌های جدیدی مانند الماس از جمله ابداعاتی است که ایرانیان به باقلوا افزودند. آن‌ها از مغزهای خوشمزه زیادی برای تزیین و بهبود مزه باقلواها بهره بردند. این شیرینی‌ها بوی عطر گل یاس می‌داد که در مدت زمان نه‌چندان طولانی شهرت جهانی یافت.درمیان تمام اقوام به‌نظر می‌آید که مردمان سرزمین ترکیه بیشترین تأثیر را در پخت و تغییرات باقلوا داشتند و به ‌همین علت است که امروزه این شیرینی به باقلوای ترکیه ای شناخته می‌شود. مردمان ترک همواره از بهترین آشپزها بودند و این ابداع نخستین بار در کاخ‌های اشرافی و مجلل پادشاهان عثمانی پخته شد. در این شماره از هفته نامه خبر نگار ما به سراغ مدیریت باقلوا استانبولی نفیس در بافق رفته و گفتگویی با وی انجام داده است.
افق کویر:لطفاً خودتان را برای خوانندگان معرفی و از سوابق کاریتان بیان کنید؟
“سید هادی موسوی نژاد” اهل طبس، ۱۵ ساله در شهرستان بافق ساکن و در معدن کوشک مشغول به کارهستم. “باقلوا استانبولی نفیس” دارای ۸۰ نمایندگی در کشور است که ۴ نمایندگی در استان یزد و یک نمایندگی در شهرستان بافق است.
افق کویر: چگونه شد که به این حرفه روی آوردید؟
خودم علاقه خاصی به باقلوا داشتم و نزدیک ۲ الی ۳ سال که برای خانواده از یزد باقلوا تهیه می کردم. باقلوا یک خوراکی سالم و مقوی برای فرزندانم شده بود. همچنین در شهرستان باقلوا نبود، همراه همسرم تصمیم گرفتیم که یک نمایندگی در شهرستان افتتاح کنیم. هزینه اولیه را برای راه اندازی نداشتم؛ تصمیم گرفتم یک بخشی از زندگی خود را بفروشم و آغاز به کارنمودم؛ اما نصف هزینه ها پرداخت نشده است.
افق کویر: چرا باقلوا اینقدر گران است؟
لایه بالایی را با زعفران کمیاب و گران قیمت آغشته می کنند. مهم تر از همه مهارت مورد نیاز برای ساخت باقلوا ارزشمندترین دارایی آن است و همینطور آجیل هایی که در باقلوا به کار می‌رود جزو اقلام گران قیمت هستند.
افق کویر:سرمایه اولیه برای راه اندازی شیرینی فروشی چه میزان است؟
سرمایه اولیه برای راه اندازی یک شیرینی فروشی حدود ۲۳۰ میلیون تومان که نصف آن برای گرفتن امتیاز نمایندگی باقلوا استانبولی نفیس بوده است.
افق کویر:چه خدماتی ارائه می دهید؟
۴۰ نوع مدل باقلوا است که در فروشگاه انواع باقلوا ترکی و بیش از ۲۰ مدل باقلوا شیر عسلی عرضه می شود. پذیرایی داخل مغازه برای مشتری ها(چایی، قهوه، نوشیدنی سرد، یک صبحانه و یک عصرانه و دسر که به همراه بستنی یا خامه می توانند میل کنند) در کنار جعبه های معمولی جعبه کادو موجود است که برای مشتریان که می خواهند هدیه برای اقوام خود ببرند.آمادگی همکاری با تمام ارگان ها، ادارات، شرکت های
خصوصی، حتی برای کارکنان به عنوان شیرینی شب عید یا تولد و… و تالار ها را داریم. ارسال به تمام شهرها و همچنین برای همشهریان عزیز بافقی پیک درب منزل رایگان داریم.
افق کویر: چند نیرو برای شما در حال حاضر مشغول به کار هستند؟
در حال حاضر ۳ نیرو به صورت مستقیم و یک نیرو به صورت غیر مستقیم مشغول به فعالیت هستند که با امید خدا اگر بتوانم این شیرینی فروشی را گسترش بدهم و مردم شهرستان استقبال کنند به جذب نیرو بیشتری نیاز دارم.
افق کویر:کدام شیرینی مورد پسند مردم شهرستان بافق است؟
شیرعسل، دلبر ویژه، شکلاتی، پسته ویژه و مغز پسته ای کنافه سرد و … مورد علاقه مردم است.
افق کویر: استقبال مردم از افتتاحیه باقلوا استانبولی در بافق چگونه است؟
نسبتا خوب بود با توجه به اینکه اطلاع رسانی خوبی در شهر نداشتیم. در روز های اول دو عدد سینی چهار مغز به فروش نرفت، کسی ازآن خریداری نمی کرد وقتی دلیل را از مشتری ها جویا شدم گفتند تجربه خوبی از باقلوا نداریم. به آن ها پیشنهاد دادم تا برای یک بار هم شده امتحان کنید وقتی میل کردند نظر مشتری ها عوض شد. اوایل دو روز در هفته شیرینی برای فروش می آوردیم اما در حال حاضر در هفته چهار روز سینی های شیرینی را پر می کنیم. به ما پیشنهاد شده است که یک وانت کامل شیرینی باقلوا بیاوریم و داخل سردخانه بگذاریم اما این کار را انجام ندادم. باقلوا را باید مردم شریف تازه تهیه کنند.
افق کویر:رضایت مشتریان از قهوه خانه شما چگونه است؟
با توجه به اینکه خود و همکارانم همیشه سعی کردیم در درجه اول رضایت مشتری برای ما اهمیت بسزایی داشته باشد، همین امر باعث افزایش تعداد مشتریان شده است و خدا را شکر راضی هستم.
افق کویر: سخنی با مسئولین:
از مسئولین شهرستان تقاضا دارم ما را حمایت کنند و از جناب فرماندار و خانم منصوریان مدیر بنیاد برکت تسهیلاتی برای ما در نظر بگیرند.
افق کویر: سخن پایانی:
این شیرینی فروشی سه مدل باقلوا داریم مخصوص ۱۶۰ تومان، ویژه ۱۷۰ تومان و سوپر ویژه ۱۸۰ است. سود کمتر فروش بیشتر .
افق کویر: چه صحبتی با خوانندگان هفته نامه افق کویر دارید؟
از هفته نامه افق کویر به خاطر درج و انتشار خبر تشکر می کنم.
ساعت کاری باقلوا استانبولی نفیس:
صبح ۹ الی ۱۴ – عصر ۱۷ الی ۲۴
آدرس: بافق، ابتدای خیابان مسجد جامع
شماره تماس:۰۹۱۳۷۲۴۹۴۴۳
آدرس اینستاگرام:
baghIAVA.NEFIS.BAFgh

 

افسانه رنجبر_ حدیثه امیریان |

 

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مسابقات فوتسال جام رمضان

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مسابقات جام