از مسئولین تقاضا دارم: کشاورزان را به کشاورزی نوین دعوت کنند

به گزارش هفته نامه افق کویر، پرورش پسته بسیار ارزشمند است ؛ چرا که پسته یکی از خوراکی های مورد علاقه ی اکثر مردم جهان است.یکی از کشاورزان بافقی در جنگ با آفت و بی آبی و نیز گرمای سوزان کویر موفق به برداشت ۱۶ تن پسته از مزرعه خود شده است. همین امر سبب گردید تا در سال ۱۴۰۱ به عنوان کشاورز نمونه برگزیده شود. خبرنگار هفته نامه افق کویر با حضور در مزرعه «حسین آباد»گفتگویی با ” مجتبی عاشوری” کارشناس ارشد زمین شناسی گفتگویی نماید.
وی گفت: یک باغ ۳۰ هکتاری دارم که امسال فقط از ۶ هکتار زمین آن محصول برداشت کردم؛ باتوجه به این که امسال آفت شدید برای تولید محصولات پسته در استان یزد وجود داشت؛ خداراشکر امسال برداشت خوب و پرباری از محصولات خود داشتم.

کشاورزان بافقی بصورت سنتی کشت انجام می دهند
مجتبی عاشوریی ادامه داد: شهرستان بافق در منطقه گرمسیر و خشک واقع شده است همچنین دارای آب و خاک شور است. کشاورزان هنوز بصورت سنتی کشت انجام می دهند و تولید خیلی پایین است.
این کشاورز نمونه از فروش محصول پسته چنین گفت: پسته بافق در بازار داخلی کشور و به تجار عراقی و روسیه ای عرضه می گردد و در آمد حاصل از آن را در همین صنعت دوباره سرمایه گذاری می کنم. خدا را شکر تا به حال در این زمینه با شکست روبرو نشده ام.
کشاورزان را به کشاورزی نوین دعوت کنند

مجتبی عاشوری در پایان اظهار کرد: باتوجه به پیشرفت علم و بروز شدن کشاورزی در دنیا ما نیز باید با استفاده از تجربه به سمت کشاورزی نوین و کارآمد حرکت کنیم در غیر اینصورت واقعا کسانی که علمی کشاورزی می‌کنند باعث پیشرفت در این صنعت می‌شوند. همچنین از مسئولین تقاضا دارم با برگزاری همایش های کشاورزی، کشاورزان بافقی را دعوت به کشاورزی نوین کنند.

حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مسابقات فوتسال جام رمضان

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مسابقات جام