در یک رویداد فرهنگی در بافق ؛۱۷هزار عنوان کتاب عرضه شده

به گزارش هفته نامه افق کویر، به مناسبت روز کتاب و کتاب خوانی خبرنگاران ما ضمن بازدید از نمایشگاه کتاب به گفتگو با بازدید کنندگان از نمایشگاه پرداخته که در ادامه ماحصل آن را می خوانید:
مدیر آموزشی یکی از پیش دبستانی ها هدف خود از بازدید نمایشگاه را آشنایی با کتاب های مختلف ، ایجاد علاقه به کتاب و کتاب خوانی در بچه ها عنوان کرد.

کتا ب های خوبی عرضه شده است
“علی صمصامی” کارگردان تئاترهم که در نمایشگاه حضور داشت در این باره گفت : مطالعه ی کتاب با سرگذشت انسان های زیادی آشنا شده و تجربیات ارزشمندی کسب می کنیم بدون اینکه بهای آن را بپردازیم. وی در ادامه افزود: کتاب ها ی خوبی در نمایشگاه عرضه شده که می توان روی آن تامل کرد. بهتر بود ترجمه های دیگری هم می بود. در زمینه ی تخصصی هنر هم کتاب کم می باشد. وی در پاسخ به خبرنگار ما در مورد قیمت کتاب گفت:قیمت کتا ب ها با تخفیفی که گذاشته شده مناسب می باشد.وی در ادامه تصریح کرد:با معرفی کتاب‌هایی که تازه به چاپ رسیده توسط نویسندگان وحضور یک نویسنده، ناشر ، بزرگ هنری و غیره می توان نمایشگاه را با کیفیت بهتر برگزار کرد.

بیشتر کتا ب ها در زمینه ی کودک است
“مهدی زاده” در ادامه گفت: کتا ب های زیادی در زمینه های مختلف برای بچه ها وجود دارد. بچها خیلی به مطالعه ی کتاب نیازدارند و بهتر است که مغزشان با مطالب ارزشمند پربشود. وی در ادامه عنوان کرد:از همان دوران کودکی و نوجوانی به کتاب خواندن علاقه داشته و در حال حاضرهم علارغم مشغله ی زیاد زندگی به مطالعه ی کتاب می پردازم.
“امیر علی تشکری” و دوستش حامد هم به بازدید از نماشگاه کتاب آمده و مجموعه کتا ب های ایلیا را برای مطالعه انتخاب کردند.
“فاطمه شکاری پور “هم در ادامه گفت: امروز به همراه بچه های مدرسه به بازدید از نمایشگاه کتاب آمدیم.خوشبختانه اکثر کتاب ها محتوای خیلی خوبی دارند.

عنوان کتاب با موضوع مهدویت
در نمایشگاه ندیدم
“علیرضا برزگری” هم درباره کتاب های موجود در نمایشگاه گفت :به دنبال کتاب در زمینه ی مهدویت بودم که متاسفانه عنوان خوب و فایده بخشی پیدا نکردم. وقتی با مسئولین صحبت کردم گفت:این قبیل کتاب ها مخاطب خاص خودش را دارد .برزگری افزود:واقعا جای افسوس دارد بیش از ۱۵هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه باشد؛ولی موضوع به این مهمی یعنی مهدویت به آن توجه نشود.
در پایان گفت و گو با برخی بازدیدکنندگان فرصتی شد و با “جعفر حسنی راد”از دست اندر کاران نمایشگاه گفتگویی کردیم . وی گفت ۱۰روز هست که در بافق به حضور داریم . حدود۵ روز تجهیز و چیدمان کتاب ها زمان برد. وی افزود:تقریبا ۱۷هزار عنوان کتاب در زمینه ی کودک ،بزرگسال، خردسال، نوجوان، جوان، روانشناسی، ادبی، تاریخی، رمان عرضه شده است. وی در ادامه به معرفی چند کتاب شاخص از ناشران ایرانی و خارجی پرداخت.از جمله ملت عشق در زمره کتاب هایی می باشد که توسط ناشران داخلی منتشر شده و استقبال خوبی از آن شده است. دشمن عزیز بابا لنگ دراز ، زنان کوچک، خانه ی کوچک، نیزاز کتاب هایی منتشرشده توسط ناشران خارجی می باشد.وی قصه های اشباح، نبرد با شیاطین، سرزمین سایه های دلتا، در جستجوی دلتا، هری پاتر را از جمله کتاب های مناسب برای نوجوانان عنوان کرد.

حدیث عباسی –حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

همای سعادت در آبادی معدن آباد

«ممل» گفت: «آقاتقی»! شنیده اید که «همای سعادت»