پیشرفت های کشور را به نسل جوان بگویید

«مشکل اقتصادی داریم که ان‌شاءا…حل خواهد شد؛ اما در بخش های دیگر در حال پیشرفت هستیم؛ البته همه تمرکز بر این است که نسل جوان از این پیشرفت ها آگاه نشود، به همین علت دشمن و امتداد داخلی آن، این پیشرفت ها را کتمان و یا کوچک نمایی می کنند.»(منبع؛ دیدار مردم اصفهان با رهبر انقلاب، ۲۸/۴/۱۴۰۱)
همانگونه که در بیانات گهربار رهبر انقلاب اسلامی مشاهده می کنیم اگر امروز در کشور دچار مشکلاتی اقتصادی هستیم نتیجه آن حرکت رو به جلو کشور در برخی عرصه ها بوده است که این مانند تیری در چشم دشمنان ایران اسلامی هست. این مشکلات که نتیجه کم کاری برخی از مسئولان و تحریم های بین المللی است به علت ایستادگی ملت ایران بر سر عهد و پیمان خود می باشد. ملتی که برای از بین بردن نظام پهلوی قیام کرد تا بدینوسیله نوکر نباشد؛ چرا که سابقه تمدن ایران به قرن های پر افتخار خود بر می گردد و در کارنامه خود بزرگترین تمدن بشری را جای داده است؛ در قرون سوم و چهارم تمدن ایرانی و اسلامی بینان گذاشته شد و شخصیت های بزرگی چون ابن سینا، ابوریحان بیرونی، ابن هیثم، زکریای رازی و دیگران پا به عرصه علمی آن روزگار گذاشتند و با خلق آثاری به توسعه علم و دانش کمک کردند اما افسوس که در قرن هفتم هجری قوم وحشی و مهاجم مغول که بوی از انسانیت و کمال نبرده بود و در سبعویت و وحشی گری از یکدیگر سبقت می گرفتند ستون های علم و دانش را تخریب کردند و مدارس علمی را از بین بردند و دانشمندان بسیاری را کشتند؛ عده ای هم از دانشمندان و علماء جان خود را برداشته به سمت هند کوچ کردند.
اکنون هم اگر مردم در مقابله با فشار بیگانه مقاومت نکنند کشور هم به نابودی کشیده می شود. به هر حال شکی نیست که مشکلات اقتصادی و فرهنگی وجود دارد و بعضی از مردم در فشار و تنگنا قرار دارند و تبعیض های زیادی به وجود آمده و ناحقی های ایجاد گردیده و برخی متاسفانه در سالیان اخیر به مدد رانت و اختلاس به سرمایه های کلانی دست یافته اند که در شهر ما هم می توانیم آنان را به عینه ببینیم؛ ولی اینها نباید دلسوزان به این آب و خاک را از از اصل نظام و پایبندی به ارزش ها بازدارد؛ زیرا در صورت غفلت دچار سقوط در ورطه نیستی و هلاکت شده و راه هجوم بیگانه و سیطره آنان باز خواهد شد. در این میان نقش مسئولان با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری بیش از پیش هست و باید از هر فرصتی استفاده کرده پیشرفت های کشور را به نسل امروز به ویژه کودکان و نوجوانان اعلام کنند تا این آینده سازان انقلاب اسلامی کشور را به سر منزل مقصود با توکل به انفاس قدسی ولی ا.. اعظم(عج ا… تعالی فرجه الشریف) برسانند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در