آینده شهرستان به تامین خوارک سنگ آهن وابسته است

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ فاطمی استاندار یزد در نشست با جمعی از فرهیختگان شهرستان بافق که در سالن همایش آهنشهر برگزار شد؛ گفت: یکی از مهمترین دغدغه های که در شهرستان وجود دارد مسئله نگرانی در خصوص سنگ آهن مرکزی است ومهم ترین مسئله آن خوراک که باید تامین شود که حرف بجا و درستی است که آینده شهرستان به تامین خوراک وابسته و کارگران وهمه خانواده بزرگ سنگ آهن مرکزی این دغدغه را به درستی پیگیری ومطالبه کردند و ماباید این موضوع را دنبال می کردیم.

وی افزود: یکی از دغدغه ها که در هیچ دولتی به نتیجه نرسیده بود معدن انرژی اتمی بود که با پیگیری این دولت انجام شد .وی تصریح کرد: تولدی دوباره برای سنگ آهن بافق با بهره برداری از معدن ناریگان ایجاد شده است.
وی در مورد مرز دو شهرستان بافق و بهاباد گفت: قانون و کار کارشناسی در این مورد تصمیم می گیرد.
وی افزود: چهار نوبت کار کارشناسی انجام شد و سازمان جغرافیایی نیروی مسلح کارشناسی نمودند و نظر کارشناسی ارائه شد و در نهایت مقرر شد این نظر کارشناسی را اعلام نمایند.
وی تصریح کرد: مدارک ارائه شده از سوی شورای شهر نیز در اختیار آن ها قرار داده شد و همه باید به قانون احترام بگذارند.
وی اضافه کرد: از منظر حقوقی و عرفی ملزم به اجرای پرداخت دو درصد عوارض بودیم.
استاندار در مورد جاده کوشک و سیروس آباد گفت : معادنی که در مسیر کوشک هستند فراخوان خواهیم داد تا تعیین تکلیف شوند . معدن ناریگان در موقعیتی قرار گرفته است ؛که باید بخشی از جاده جابجا شود.
استاندار در مورد جاده سیروس آباد گفت : پیگیری ها انجام شد و در حال حاضر مناقصه در حال انجام است و در فصل بهار فعالیت اجرایی انجام خواهد شد.
فاطمی تاکید کرد: دو درصد عوارض را نباید فقط سنگ آهن پرداخت کند بلکه همه معادن باید عوارض دو درصد را پرداخت نمایند.
وی افزود: هر معادنی که در اواخر سال عوارض را نپرداخته باشد قرار داد تمدید نخواهد شد و سوخت و از خدمات دیگر نیز محروم خواهند شد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل