فیلم بازنده علی فلاح منتخب جشنواره های ایسلند و نیجریه

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ ” اکبر فلاح مبارکه” مشهور به «علی فلاح مبارکه» از سال ۱۳۸۸ فعالیت هنری خود را در تئاتر آغاز نمود و در پیشگاه استادانی چون ” جهانگیر الماسی” ،”فرامرز صدیقی” ، “فریدون جیرانی” ، “حسین نورعلی” و “کریم رجبی” هنر بازیگری و کارگردانی را آموخت.
وی در یک فیلم کوتاه به دعوت کریم رجبی شرکت نمود و با ” فریبا ترکاشوند” بازیگر سینما در یک فیلم هنرنمایی نمود.
با ساخت اولین فیلم توجه استادش را به خود جلب نمود
وی در اولین فیلم کوتاه خود در سال ۱۳۹۸ به زندگی کودکان کار پرداخت و برای ساخت این فیلم ۴۰ میلیون تومان هزینه شد، وی توانست توجه استادش را با اولین ساخته خود جلب نماید؛ در ادامه گفتگو خبرنگاران هفته نامه افق کویر با وی را می خوانید:
علی فلاح با بیان اینکه اولین فیلمش هنوز اکران نشده است؛ گفت: تصمیم دارم که چند سکانس دیگر به فیلمم اضافه نمایم و تدوین کنم تا به جشنواره بفرستم.

ساخت فیلم پاگرد در روستای مبارکه بافق
وی افزود: فیلم “بازنده” را در سال ۱۴۰۱ در تهران که تهیه کننده آن مهرداد عزیزی پارسا به عهده داشته و کارگردانی این فیلم را نیز خود به عهده داشته ام و همچنین فیلم “پاگرد” را در روستای مبارکه بافق ساختم که تهیه کننده و کارگردان خودم بودم.
وی عنوان کرد: فیلم بازنده رتبه ۶ را در بیستمین جشنواره پروجنی آمریکا ۲۱ اکتبر ، بلکزبرگ آمریکا کسب نمود. همچنین منتخب جشنواره فندانی نیجریه و منتخب جشنواره سالیانه فیلم ایسلند شد.
وی در ادامه بیان کرد: «مبین رستگار»، «یدا… شادمانی» و«میثم ترکمند » بازیگرهای معروفی هستند که در فیلم بازنده ایفای نقش کردند.

تصمیم به ساخت فیلم بلند دارم
وی با بیان این مطلب که تصمیم به ساخت فیلم بلند دارم؛ عنوان کرد: باید چند فیلم کوتاه مناسب در کارنامه خود داشته باشم که در جشنواره ها دیده شود تا بتوان سرمایه گذار و تهیه کننده مناسبی برای ساخت فیلم بلند یافت .

دوست دارم در شهرستان بافق فیلم بسازم
وی اظهار کرد: فیلمنامه ای بسیار زیبا تهیه نمودم و منتظر هستم که هزینه ساخت آن را تأمین نمایم.
علی فلاح با بیان اینکه دوست دارم در شهرستان بافق فیلم بسازم گفت: دوست دارم که اگر در آینده فیلمی که می سازم داخل شهرستان بافق باشد تا شهرستان بافق بیشتر دیده بشود .

قطعه ای با عنوان ” تو عشق منی” مورد استقبال قرار گرفت
وی در ادامه پیرامون فعالیت های خود در هنر موسیقی گفت: قطعه ای با عنوان ” تو عشق منی” انتشار یافت که مورد استقبال قرار گرفت.

کار هنر هزینه دارد
وی افزود: سعی بر این است که بتوانم آلبومم را به اتمام برسانم و اجرای زنده داشته باشم.
وی در ادامه بیان کرد: کار هنر هزینه دارد و اگر فردی بخواهد بدون دغدغه و سریع کارهای خود را به اتمام برساند باید بودجه و سرمایه گذار داشته باشد و برای من که از قشر کارگری هستم، کار در این حرفه بسیار سخت است و نیاز به حمایت مسئولین شهرستان دارم.
وی در پاسخ به این پرسش که” چرا به هنر روی آوردید؟” گفت: اگر از موسیقی سوال کنید به پدرم بر می گردد و علاقه من به سینما از دایی ام سرچشمه می‌گیرد چون وی در اعیاد و مناسبت ها برنامه اجرا می نمود و من کم کم به تئاتر علاقمند شدم.

افراد دانش آموخته در این حرفه خیلی بهتر می توانند موفق باشند
وی در ادامه عنوان کرد: اگر به سال ۱۳۸۸ برگردم و بخواهم به سینما وارد شوم، حتما در رشته مرتبط تحصیل خواهم کرد و افراد دانش آموخته در این حرفه خیلی بهتر می توانند موفق باشند نسبت به افرادی که بدون تحصیلات مرتبط در این حرفه فعالیت می کنند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نوابغ تنیس روی میز استان یزد معرفی شدند

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل