برای نخستین بار در ورزش شهرستان بافق اتفاق افتاد؛ آموزش جودو ویژه بانوان

مریم رنجبرمریم رنجبر

جودو یک هنر رزمی است که در ژاپن متولد شده و اکنون در سراسر جهان به عنوان یک ورزش المپیک شناخته می شود. این ورزش؛ در بین انواع هنرهای رزمی، طرفداران بسیاری دارد. جودو فقط مبارزه ای تن به تن و فیزیکی نیست بلکه یک مبارزه فکری نیز هست. یکی از مهم ترین فواید این ورزش رزمی بهره مندی از فنون آن در زندگی شخصی می باشد. با انجام این ورزش انعطاف پذیری و قدرت جسم و ذهن بدن شما بالا می رود. در این شماره از هفته نامه افق کویر، خبرنگار ما به سراغ “مریم رنجبر” نایب رئیس هیئت جودو بانوان شهرستان رفته و با وی به گفتگو نشسته است که در ادامه می خوانید:

افق کویر: لطفاً خودتان را برای خوانندگان هفته نامه معرفی کنید؟
“مریم رنجبر” هستم و به مدت یکسال است؛ که با شروع ورزش جودو بانوان در بافق؛ به عنوان نایب رئیس هیئت جودو بانوان شهرستان، معرفی شدم.

افق کویر: چه عاملی باعث شد که به رشته جودو علاقه مند شوید؟
جودو ورزش اصلی و رسمی نیروهای رزمی جهان می باشد؛ که همین مسئله باعث علاقه مندی بنده به این رشته شده است.

افق کویر: چرا رشته جودو بانوان تا الان در شهرستان بافق فعالیت نداشته است؟
جودو بانوان در استان یزد، تنها در مرکز استان فعال بوده و با پیگیری های به عمل آمده، از ابتدای سال ۱۴۰۲ این رشته ورزشی ویژه بانوان؛ در بافق نیز راه اندازی گردید.
یکی از مشکلات اصلی رشته جودو بانوان، نبود مربی بومی هست

افق کویر: رشته جودو بانوان در بافق با چه مشکلاتی رو به رو است؟
یکی از مشکلات اصلی رشته جودو بانوان، نبود مربی بومی هست؛که به علت نداشتن نقدینگی لازم، رفت و آمد مربی به شهرستان با مشکلاتی همراه شده است. خوشبختانه؛ با یکی از بهترین مربیان پایه استان قراردادی منعقد شده است؛ که در مدت حضور وی؛ شاهد رشد خوب جودوکاران شهرستان بوده ایم.

افق کویر: چه تفاوتی بین رشته کاراته و جودو وجود دارد؟
جودو هنر المپیک لقب گرفته است؛ که شامل روش های گلاویزی و پرتابی هست؛ ولی کاراته مبتنی بر ضربه زدن با دست و پا و.. است. جودو و کاراته هر دو از ورزش‌های پر طرفدار و اصیل رزمی در جهان هستند. جودو ورزش المپیکی هست؛ ولی کاراته ورزش غیر المپیکی به حساب می آید، البته برای اولین بار در دو وزن در المپیک ۲۰۲۰ کاراته بصورت موقت وارد المپیک شد. در مجموع، جودو در ۲۰۰ کشور و کاراته در ۱۹۲ کشور جهان هر دو از ورزش های پرطرفدار می باشند.

افق کویر: هنرآموزانی که به رشته جودو علاقه مند هستند، چگونه می توانند در کلاس های مرتبط، حضور یابند؟
هنر آموزانی که خواستار شرکت در کلاس های جودو هستند، می‌توانند در عصر روز های فرد هفته به سالن ویژه ی جودو شهرستان مراجعه نمایند.

حکیمه سادات میرمحمدی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش