گفتگو با پیشکسوت والیبال: بافق حرف اول را در ورزش می زد

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ خبرنگار ما در این شماره هفته نامه به سراغ پیشکسوت والیبال شهرستان بافق رفته و با وی به گفتگو پرداخته است؛ که در ادامه می خوانید.
«ولی‌ ا… ملک‌ زاده» متولد ۱۳۳۸ یکی از بازنشسته های شرکت سنگ آهن مرکزی که نیم قرن از عمر خود را در ورزش والیبال سپری نموده است.
وی به خبرنگار افق کویر گفت: در مقطع دانش آموزی بنا به نبود امکانات و مربی ، ساعت های ورزش را در مدارس و کوچه با بستن طناب به دو طرف دیوار با دو گروه در مقابل یکدیگر بازی را آغاز می نمودیم.
وی ادامه داد: در کنار درس خواندن اوقات فراغت خود را با ورزش کردن می گذراندم، به مرور زمان به عنوان یکی از ورزشکاران سنگ آهن انتخاب شدم؛ سپس تمرینات خود را با کارمندان شرکت در بوستان آهنشهر آغاز نمودم. وی یادآور شد: گاهی در این محل توپ داخل درختان می افتاد و با پنچری توپ روبرو می شدیم. وی افزود: در فصل تابستان و زمستان تمرینات را رها نمی کردم و همیشه در تمرینات حضور داشتم.

دیگر از سرما، گرما و پنچری توپ خبری نبود
ولی ا… ملک زاده بیان کرد: به خوبی به یاد دارم که فروشگاه آهنشهر تخلیه شد و به مکان جدید انتقال یافت با هزاران فوت و فن بالاخره با همکاری دوستان توانستم فروشگاه متروکه که مسقف بود را تبدیل به یک سالن ورزشی نماییم.هر چند که کف سالن سیمان بود؛ اما دیگر از سرما، گرما و پنچری توپ خبری نبود.
وی مرحوم« احمد کرمی» مدیر امور ورزش و مرحوم« شفیعی» مسئول سالن را به یاد آورد.
وی افزود: والیبال‌ را‌ از‌ سال‌ ۱۳۵۵بطور‌حرفه‌ ای‌ ادامه‌ دادم‌ و عضو‌ تیم هایی‌ مانند‌ سنگ‌‌آهن‌، آموزشگاه یزد‌، پایگاه‌ نیروی‌ دریایی‌ سیرجان‌، پایگاه‌ نیروی‌ دریایی‌ آبادان و خرمشهر، ‌راه‌ آهن‌ سربندر و کشتی‌ رانی‌ ماهشهر‌ بودم. وی تصریح کرد: بنده‌ کارت‌ مربیگری‌ والیبال را در سال‌‌ ۱۳۶۰دریافت‌ نمودم.
وی در پاسخ به این پرسش که والیبال چگونه رشته ای است گفت: والیبال تنها ورزشی گروهی است که دوست و دشمن از یکدیگر جدا هستند و کمترین آسیب را در بر دارد همچنین‌ هیچ‌‌ ورزشکاری‌ حق ‌‌‌ورود ‌به‌ زمین‌ حریف‌ را‌ نداشته؛‌ حتی‌ حق‌ صحبت‌ با‌ رقیب مقابل خود را ندارد. ناگفته نماند که ورزش مفرح، سالم و بانشاط است.
پیشکسوت والیبال با اخلاق ترین والیبالیست زمان خود را بیان کرد: خوشبختانه‌ بیشتر والیبالیست ها همکار، دوست و هیچ کدورتی بین ما ایجاد نشده؛ ولی خاطرات زیادی با ” سعید رضوی” و ” هوشنگ بمانی پور” که هم تیمی بودیم را به یاد دارم.
ولی ا… ملک زاده، شیرین ترین خاطره خود را در این رشته ورزشی بیان کرد: تیم والیبال شرکت سنگ آهن بافق قهرمان مسابقات ایمیدرو شد و برای تشویق اعضای تیم، مدیر عامل وقت، تیم را به همراه خانواده به سفر زیارتی مشهد مقدس فرستاد.
بافق حرف اول را می زد
وی در خصوص اینکه والیبال شهرستان بافق چه جایگاهی دارد؟ گفت: در زمان گذشته، در رشته ورزشی والیبال بعد از شهرستان اردکان، بافق حرف اول را می زد؛ اما کم کم این مقام کمرنگ کمرنگ تر شد تا در سال ۱۳۸۵ بنا به دستور مدیران وقت شرکت سنگ آهن مرکزی و باشگاه آهن کلاس های آموزشی تشکیل گردید که بنده با افتخار مربیگری رده های سنی مختلف را بر عهده داشتم.

امر به ورزش یک تکلیف الهی است و چیزی جزء عبادت نیست
وی گفت: مسئولین محترم و دست‌ اندر‌کاران هیچ گونه کوتاهی در امر ورزش نداشته باشند.
همچنین تقاضامندم، جوانان به سمت و سوی ورزش گرایش پیدا نمایند، زیرا امر به ورزش یک تکلیف الهی است و چیزی جزء عبادت نیست. وی تصریح کرد: از مدیران باشگاه سنگ آهن تشکر ویژه نیز دارم.
وا… ملک زاده در پایان یادی از داوران و مربیان این ورزش کرد و برای آنان آرزوی سلامتی داشت و گفت: که‌ حاصل‌ زحمات‌ بنده‌ دوستانی‌ همچون‌ آقایان‌” محمد‌ پورامینی”‌، “فرید‌‌حاجی‌ حسنی”، “حسین‌ ملک‌ زاده‌”، “رضا‌ زلفی” ، “سید‌ محمد‌ صادق‌ شریعتی”، “سید‌ علیرضا‌ رضوی” هستند.

حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

گرما در یزد جهنمی شد

اداره کل هواشناسی یزد اعلام کرد که دمای