مشکلات بهداشت و درمان با تعامل حل خواهد شد

یکی از اولویت های زندگی انسان ها در عصر کنونی توجه به ضروریات آنان است؛ از جمله این ضرروت ها توجه به مسایل بهداشتی و درمانی است که امروزه بر سایر اولویت های زندگی آدمیان سایه افکنده است. رشد جمعیت به تبع رفع نیازهای بهداشتی و درمانی را بیش از پیش مورد توجه قرار داده است. در سالیان اخیر توجه به این بخش بیشتر شده و وزارت بهداشت و درمان اهتمام خاصی بر این مسئله دارد؛ به گونه ایی که تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به دستگاههای جدید در تشخیص بیماری ها مهم نمود بیشتر پیدا کرده است.
هفته پیش در شبکه های مجازی و رسانه های گروهی از انتقاد شورای اسلامی شهرستان بهاباد به تجهیز تنها این بیمارستان به دستگاه “ام ار ای(MRI)” بازتابی وسیع پیدا کرد و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی نشست را ترک کرده و به بیرون رفتند.
فارغ از این که در این جلسه چه گذشت و به چه دلیل مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان یزد این نشست را نیمه کاره رها کردند توجه به چند نکته از ذهن نویسنده این سرمقاله می گذرد:
-۱ از اهداف وزارت بهداشت و درمان؛ با توجه به دستورالعمل ها ‌ و نیازهای منطقه برآورده کردن خواسته های مردم می باشد. برای تسهیل در این روند علا‌وه بر ردیف های بودجه در دولت کمک شهرستان هم مورد توجه قرار گرفته است؛ پس بهتر است به جای کشمکش و مقصر جلوه دادن طرفین بر حل مشکل تمرکز نمود تا مشکلات و تقاضاهای مردم برطرف شود.

-۲ شهرستان بهاباد در کنار قطب معدنی چادرملو و سایر معادن قرار دارد. به نظر می رسد می توان از این استعداد استفاده نمود و سهم شهرستان و دانشگاه را مشخص کرد و با خرید تجهیزات پزشکی و کالاها مشکل مردم را برطرف نمود.

-۳این اولین و آخرین بگو و مگوها نخواهد بود و قطعاً در ابعاد دیگر بروز خواهد کرد، پس بهتر است با تشکیل نشست ها، اولویت ها را تعیین نموده و در جهت حل آن تلاشی مضاعف نشان داد.

-۴از ظرفیت نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نباید غفلت کرد و بطور حتم از این راه هم می توان در راستای جذب اعتبارات دولتی و سهم شهرستان بیشتر جدیت نمود.

-۵خانواده بزرگ معادن که شامل همسر و فرزندان آنان می‌‌باشد باید بستری برای آنان فراهم نمود که دغدغه آنان در جهت تعیین سلامت و درمان آنان برطرف شود. شکی نیست که مسئولان معادن هم بی میل به تخصیص این کمک‌ها نخواهند بود.

امید است تا مسئولان با وسعت نظر و با دیدگاهی جامع نگر، در راستای توجه به ضروریات بخش بهداشت و درمان تلاش نمایند تا دغدغه ها و نگرانی کاسته شود؛ قطعاً«برنامه ریزی موثر از الزامات این بخش خواهد بود و نقش و حمایت جدی دولت برای تامین مخارج درمان اقشار کم درآمد مورد نیاز است.
توجه به پیشرفت های علمی و فناوری پزشکی، طول عمر تجهیزات و توجه به نیازهای ذی نفعان ؛ یعنی بیماران، پزشکان ، کارکنان غیر پزشک و دانشجویان رشته های علوم پزشکی از اهمیت اساسی برخوردار است.»(۱) در این صورت است که می توان گفت؛ حل مشکلات بهداشت و درمان با تعامل حل خواهد شد.
منبع:
‏(۱) https://www.tebvatazkiye.ir

دکتر محمد حسین تشکری صاحب امتیاز و مدیر مسئول

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

گرما در یزد جهنمی شد

اداره کل هواشناسی یزد اعلام کرد که دمای