گفتگو با تکواندوکاران: نبود رختکن و وسایل سرمایشی و گرمایشی معضلی برای ورزشکاران

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ تیم تکواندو نوجوانان پسر استان یزد در مسابقات قهرمانی المپیاد برتر منطقه ای «سیستان و بلوچستان» حضور پیدا کرد که «امید رحیمی پور» مدال طلا و «محمد ونایی» مدال برنز را ازآن خود نمودند. خبرنگار ما به سراغ این دو تکواندو کار رفته و با آن ها گفتگویی اختصاصی انجام داده است که در ادامه می خوانید:
در ابتدا « امید رحیمی پور» دانش آموز رشته مکانیک گفت: حدودا ۸ سال پیش در رشته تکواندو ثبت نام نمودم و علاقه ام روز به روز به این ورزش بیشتر شد.
وی افزود: روزانه ۵ الی ۶ ساعت وقت خود را برای تمرین اختصاص می دهم.
وی در باره ورزش تکواندو گفت: کلمه تکواندو از سه بخش «ت» به معنی تخریب کردن و شکست با پا و «کوان» به معنی شکست و تخریب کردن با دست و «دو» به معنی راه روش تشکیل می‌شود.
سپس «محمد ونایی» ۱۷ ساله ادامه داد: از هفت سالگی در رشته تکوندا فعالیت خود را آغاز کردم. وی افزود: مشوق من خانواده و مربی بزرگوارم می باشد.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا در رشته ورزشی دیگر فعالیت دارید یاخیر؟ گفت : بله، رشته کیک بوکسینگ ثبت نام کردم؛ حتی دعوت به مسابقات بین المللی و مقام قهرمان کشوری را از آن خود نمودم. اما بنابر به دلایلی این ورزش را رها نمودم.
وی افزود: مسابقات المپیاد استان سیستان و بلوچستان از سطح خوبی برخوردار بود.
ونایی ادامه داد: در گذشته برای لیگ سیرجان که فعالیت داشتم تقریبا ۱۵ مقام قهرمانی استان و در مسابقات منطقه ایی مقام سوم را کسب نمودم.
وی ادامه داد: برای پیشرفت در هر زمینه نقش مربی و خانواده تاثیر گذار است؛ بنابراین مربیان باید در همه شرایط کنار شاگردان و هنرجو های خود باشند.
وی تصریح کرد: یک ورزشکار باید در هر زمینه برنامه ریزی داشته باشد تا به درس خواندنش لطمه وارد نشود. وی به علاقمندان توصیه کرد: خواهشمندم با علاقه در این رشته ورزشی گام بردارید؛ زیرا به پشتکار نیاز است.
ونایی از مسئولین شهرستان خواستار شد: در سالنی که برای تمرین حضور دارم؛ نبود رختکن و وسایل سرمایشی و گرمایشی برای ورزشکاران بسیار معضل شده است.

افسانه رنجبر

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نوابغ تنیس روی میز استان یزد معرفی شدند

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل