قصاب، دام مورد نیاز را از شهرهای مجاور تأمین می کند

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ «عبدالرضا خلیلی»، کارشناس تولیدات دامی؛ در مورد واردات گوشت به شهرستان بافق به خبرنگار افق بافق گفت: برای واردات گوشت از استان های خراسان، شیراز و … به شهرستان، شناسه یک به دامپزشکی شهرستان ارسال می شود و سپس دامپزشکی به اداره کل ارسال می کند و مجوز واردات گوشت صادر می شود.

قصاب، دام مورد نیاز را از شهرهای مجاور تامین می کند.
وی در ادامه بیان کرد: قصاب، دام مورد نیاز را از روستاها یا از شهرستان های اطراف تامین می کند و پرورش می دهد؛ قصاب ها دام ها را از خارج از شهرستان با مجوز وارد گشتارگاه می کنند؛ در غیر اینصورت دام وارداتی مصادره می شود.

برخی از دام ها خارج از کشتارگاه ذبح می شوند
وی افزود: برخی دام ها توسط قصاب شخصی، خارج از کشتارگاه ذبح می شوند، بنابراین همه دام ها به داخل کشتارگاه نمی رسند!
حمل و نقل بهداشتی هر گونه دام نیازمند اخذ مجوز از دامپزشکی است
دکتر «فرزانه سالاری» رییس دامپزشکی شهرستان بافق گفت: طبق ماده ۳ و ماده ۴ و ۱۲ قانون سازمان دامپزشکی، حمل و نقل بهداشتی هر گونه دام نیازمند اخذ مجوز از دامپزشکی است و مالکان یا مباشران حمل دام زنده قبل از تردد دام زنده باید از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، سند حمل (بارنامه) و از اداره دامپزشکی شهرستان مربوطه نیز گواهی بهداشتی حمل دام زنده دریافت کنند.

حمل دام بدون مجوز قاچاق محسوب می شود
وی افزود: با توجه به دستورالعمل ابلاغی از سوی ستاد مبازره با قاچاق کالا و ارز، همچنین تصویب ‌نامه هیئت دولت مبنی بر شرایط حمل و نقل دام زنده، چنانچه حمل دام فاقد مجوزهای لازم باشد، قاچاق محسوب شده و طبق قانون، با محموله و نیز متخلفان برخورد خواهد شد. دستگاه های قضایی موظفند بعد از مشاهده دام قاچاق مراتب را جهت بررسی به اداره جهاد کشاورزی اطلاع رسانی کنند.

حدیث عباسی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نوابغ تنیس روی میز استان یزد معرفی شدند

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل