گفتگو با پیشکسوت کشتی:شکست تیم پاکستان در مقابل تیم کُشتی بافق

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ در دوران نوجوانی ورزش را شروع کرد؛ با تشویق یکی از دوستانش وارد ورزشی به نام کشتی شد و تا سن ۳۰ سالگی به صورت حرفه ای کشتی گرفت و برای شهر افتخاراتی کسب نموده است و این بهانه ای شد تا گفت و گویی با پیشکسوت شهرستان بافق داشته باشیم.
« غلامحسین زمان زاده بافقی» متولد ۱۳۳۵ ، بازنشسته نیروی انتظامی در ابتدای گفتگو گفت: هفته نامه افق کویر بذل محبت فرموده و یادی از یکی از خادمین کشتی بافق بعمل آورده؛ که جای تقدیر و تشکر از این هفته نامه دارد.
وی در پاسخ به این پرسش که « چگونه به این ورزش روی آوردید؟» عنوان کرد: در دوران نوجوانی علاقه خاصی به رشته کشتی داشتم؛ حتی در دبیرستان با همکلاسی های خود کشتی می گرفتم و بنابر دلایلی که در شهرستان سالن کشتی نبود به ورزش فوتسال روی آوردم.

آموزش کشتی به صورت اصولی و حرفه ای
وی تصریح کرد: اوایل سال ۱۳۴۸یک سالن کشتی در محل چغارت ساخته شد و با تشویق دوستم « علی محمد حیدری» که او نیز به این ورزش علاقه داشت با یکدیگر در این مسیر گام برداشته و در هفته دو مرتبه برای تمرین با موتور سیکلت به سالن ورزشی سنگ آهن مراجعه می نمودیم.
وی افزود: الفبای کشتی را زیر نظر«مرحوم کاظم شیریزدانی» به صورت اصولی و حرفه‌ای فرا گرفتم و در وزن ۵۷ کیلوگرم در مسابقات استان مقام قهرمانی را ازآن خود نمودم.
زمان زاده در ادامه گفتگو بیان کرد: سال ۱۳۵۲ برای ادامه تحصیل به یزد رفته و در باشگاه «یاس» به تمرین ورزشی خود می پرداختم.
وی یادآور شد: زمانیکه تیم کشتی از شهرستان به استان اعزام می گردید، بنده به عنوان کشتی گیر شهرستان در مسابقات حضور پیدا می کردم و در سال ۱۳۵۵ برای خدمت سربازی به سنندج اعزام شدم و در شهر سنندج برای یک سال برای تیم کردستان کشتی گرفتم؛ تا اینکه انقلاب مقدس جمهوری به پیروزی رسید و پس از پیروزی انقلاب به استخدام نیروی انتظامی در آمدم.

تجهیز و تعمیر سالن ورزشی کشتی
وی اظهار کرد: در سال ۱۳۶۸ وارد دنیای مربیگری کشتی شدم و بنابر حکم رییس سابق اداره تربیت بدنی شهرستان به عنوان رییس هیئت کشتی منصوب گردیدم و برای پیشرفت کشتی با مشارکت مدیر عامل وقت سنگ آهن نسبت به تجهیز و تعمیر سالن کشتی اقدام نمودم.

ارائه مزایای کشتی برای دانش آموزان
وی عنوان کرد: برای اینکه نوجوانان به این رشته گرایش پیدا کنند در ساعات ورزش مدارس حضور می یافتم و مزایایی کشتی را برای آنان توضیح می دادم که تعداد زیادی از علاقمندان در این عرصه قدم گذاشتند و جهت انگیزه تیم با شهرستان های اردکان و مهریز چندین مسابقه دوستانه برگزار نمودم.

شکست تیم پاکستان در مقابل تیم کشتی بافق
وی در ادامه بیان کرد:: سال ۱۳۷۱ تیم کشتی ایالت پاکستان به یزد اعزام گردید با رایزنی ها این تیم برای برگزاری مسابقه دوستانه با کشتی گیران بافقی به شهرستان آمد و این مسابقه در سالن والیبال با حضور مسئولین مربوطه، امام جمعه وقت« مرحوم آیت ا… حاج سید محمد میر غنی‌زاده» برگزار شد؛ که سالن با ازدحام تماشاچی روبرو شد و شکست تیم پاکستان در مقابل تیم کشتی بافق اعلام گردید.
وی به خاطر آورد: آقایان« محمد حسن باقری فهرجی»، « حسن شیخی»، « عباسی»، « امیر باقری»،«شفیعی‌مبارکه»، «شریعتی»،«پورمقدم» و… در تیم کشتی شهرستان فعالیت داشتند.

زمان زاده اضافه کرد: در سال ۱۳۷۲ تیم کشتی بافق مقام اول قهرمانی را در استان کسب نمود.
وی یکی از قشنگ ترین خاطره خود را قهرمانی و پیروزی تیم کشتی بافق در مقابل پاکستان عنوان کرد و تلخ ترین خاطره خود را آسیب دیدن از ناحیه دست و پا که در حال حاضر نیز با من همراه است؛ عنوان نمود.

وی در پاسخ به این پرسش که «در حال حاضر فعالیت ورزشی دارید؟» گفت: در حال حاضر روزهای جمعه یک ساعت از وقت خود را برای ورزش دوچرخه سواری اختصاص می دهم.
وی در ادامه از مسئولین شهرستان خواستار شد: توجه بیشتری به جوانان داشته باشند و ایجاد انگیزه در آنان جهت ترغیب به ورزش حامی ورزش کشتی که دارای پتانسیل زیادی در این شهرستان می باشد توجه خاص مبذول دارند.
وی در پایان اظهار کرد: برای کلیه مسئولین و زحمت کشان امور ورزشی که توجه خاص به ورزش این شهرستان داشتند و دارند آرزوی موفقیت دارم.

حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

اما و اگرهای بخشداری بافق

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ در این