تولیدی که روز اول مهر دست والدین را در پوست گردو گذاشت

به گزارش هفته نامه افق کویر، این روزها مدارس، رنگ‌های شاد را برای فرم روپوش به دانش‌آموزان، به‌ویژه در مقطع دبستان پیشنهاد می‌دهند؛ چراکه رنگ‌های شاد اثرات مثبت زیادی بر روحیه و شرایط خلق‌وخوی دانش‌آموزان می‌گذارد؛ البته در تهیه فرم مدارس اما و اگرهای زیادی وجود دارد. یکی از دغدغه‌هایی که در آستانه بازگشایی مدارس ایجاد می‌شود، این است که چرا دوخت فرم مدارس به خیاطانی که زیرمجموعه اتحادیه خیاطان زنانه و مردانه نیستند، داده می‌شود؟ به گفته کارشناسان برای دوخت یک لباس فرم مدرسه باکیفیت لازم است که مدارس برای دوخت به اعضای اتحادیه خیاطان مراجعه کنند؛ چرا که این افراد تجربه بالایی دارند و در دوخت لباس‌ها از پارچه‌های باکیفیت استفاده می‌کنند.
مشکلات خانواده های دانش آموزان با خیاط بدقول
متأسفانه شهرستان بافق به دلیل نداشتن تولیدی که به صورت انبوه بتواند برای بیش از ۱۱ هزار نفر دانش آموز روپوش مدرسه تولید کند؛ بعضاً بانزدیک شدن به سال تحصیلی جدید خانواده ها را با مشکلاتی مواجه می کند.
یکی از والدین دانش آموز پایه اول ابتدایی که تمایلی به معرفی خود نداشت در گفتگو با خبرنگار هفته نامه افق کویر گفت: پس از اینکه فرزندم را در مدرسه ثبت نام کردم تیرماه مدیر مدرسه با تعیین رنگ و مدل روپوش چند خیاط خانه را به والدین معرفی کرد .
وی افزود: بنده به همراه چند تن از والدین، به یکی از تولیدی هایی که مدرسه معرفی کرده بود، برای دوخت روپوش فرزندمان مراجعه کردم؛ پس از خرید پارچه و تحویل آن به تولیدی چندین دفعه با مدیر خیاطی تماس گرفتم و از وی درخواست کردم تا قبل از شروع مدارس فرم مدرسه پسرم را به من تحویل بدهد. تا اینکه روز ۳۰ مهرماه ساعت ۱۸ را برای “پُرو” روپوش تعیین کرد.
تنها نصف روز فرصت داشتم تا لباس فرم مدرسه را آماده کنم!
وی تصریح کرد: نزدیک ظهر ۳۰ شهریور با تولیدی تماس گرفتم همانجا بود که یکی از شاگردان تولیدی گفت: پارچه شما هنوز برش نخورده و جهت تحویل پارچه مراجعه کنید. با شنیدن این جمله بسیار ناراحت شدم؛ تنها نصف روز فرصت داشتم تا لباس فرم مدرسه را آماده کنم! در این بازه زمانی چه کسی حاضر می شد فرم مدرسه پسرم را که سال اول ابتدایی هست و شوق رفتن به مدرسه را دارد بدوزد.
وی اظهار داشت: زمانیکه برای تحویل پارچه به آن مغازه رفتم، صاحب مغازه، حتی حاضر نشد به خاطر بدعهدی که مرتکب شده عذرخواهی کند؛ زمانیکه نسبت به بدقولی آنها معترض شدم و گفتم موضوع را پیگیری می کنم، با قیافه حق به جانبی گفت: هیچ کاری از عهده تان بر نمی آید!
وی ادامه داد: زمانیکه به اداره صنعت، معدن و تجارت مراجعه کردم متوجه شدم این تولیدی پروانه کسب ندارد و به صورت غیرقانونی فعالیت دارد، حال از مسئولین مربوطه درخواست دارم تا این موضوع را پیگیری کنند تا در آینده خانواده ها با مشکل این چنینی مواجه نشوند.
وی در پایان در پاسخ به این پرسش که برای دوخت روپوش فرزندتان چه کردید ؟ گفت: به همراه دو تن از خواهرانم که در خیاطی دستی داشتند پارچه را برش داده و و تا پاسی از شب به دوخت آن مشغول بودیم.
از فعالیت کسبه بدون پروانه جلوگیری شود
ولی اله رنجبر رییس اداره صنعت، معدن و تجارت در این باره گفت: مدیران مدارس و والدین دوخت روپوش مدرسه را به واحد های تولیدی که پروانه کسب ندارند نسپارند؛ البته باید از فعالیت تولیدی هایی که پروانه کسب ندارند و به صورت غیرقانونی فعالیت می کنند جلوگیری شود.
کسانی که از تولیدی شکایت دارند به اداره صمت مراجعه کنند
وی افزود: افرادی که دراین باره به مشکل برخوردند و بعضاً از تولیدی گلایمند هستند به اداره صنعت، معدن و تجارت مراجعه و طرح شکایت نمایند تا موضوع را پیگیری کنیم .
به واحد تولیدی اخطار ده روزه داده شد
در ادامه “سید رضا میرعلمی” بازرس اتاق اصناف شهرستان بافق گفت: با مراجعه به واحد تولیدی که به صورت غیرقانونی فعالیت داشت اخطار ده روزه داده شد تا کارهای مربوط به پروانه کسب را انجام دهد؛ اگر در بازه زمانی تعیین شده جهت دریافت پروانه کسب اقدام نکنند به اداره اماکن اطلاع داده می شود و جهت پلمپ تولیدی اقدام می گردد.

به مدارس خیاط خانه مجوز دار  معرفی کردیم
محمدرضا قاسم زاده مدیر آموزش و پرورش شهرستان بافق نیز در این باره گفت: برای پیشگیری از بی نظمی و به وجود آمدن هرگونه مشکل به همه مدارس چند خیاط خانه و تولیدی که مجوز فعالیت دارند معرفی نمودیم تا به خانواده ها اعلام کنند.
وی افزود: متأسفانه در شهرستان بافق تولیدی که بتواند روپوش مدارس را بصورت انبوه تولید کند نداریم؛ اگر در شهرستان تولیدی که فرم مدارس را به صورت انبوه تولید کند وجود داشت بسیاری از مشکلات پیش نمی آمد.
اشتباه برخی از مدیران مدارس

حال این سؤال پیش می آید؛ چرا برخی از مدارس تولیدی را که پروانه فعالیت ندارد و گاهاً فقط تبلیغات آن را در شبکه های مجازی مشاهده کردند به والدین معرفی می نمایند!
سوءاستفاده سودجویان از عدم مطالبه گری شهروندان

شایان ذکر است یکی از دلایل تخلفاتی که صورت می گیرد کمبود نیرو بازرس در اتاق اصناف می باشد؛ مسئولین باید به خاطر مصرف کننده هم که شده تعداد بازرسین صنف را افزایش دهند تا افراد سودجو از این فرصت سوءاستفاده نکنند؛ دلیل دیگر آن عدم مطالبه گری شهروندان می باشد؛ اگر فردی که به هرنحوی در حق وی اجحاف شده است جهت پیگیری به اداره صنعت، معدن و تجارت مراجعه نماید و طرح شکایت کند دست بسیاری از این سودجویان کوتاه می گردد و کمتر شاهد کم فروشی و گرانفروشی در سطح شهر خواهیم بود.

 

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در