فرمانده انتظامی شهرستان بافق خبرداد؛ جاعل مدارک هویتی در دام پلیس

فرمانده انتظامی شهرستان بافق گفت: ماموران پلیس اطلاعات شهرستان بافق جاعل مدارک هویتی را شناسایی و دستگیر کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، سرگرد شهرام طولابی نژاد فرمانده انتظامی شهرستان بافق گفت: ماموران پلیس اطلاعات شهرستان بافق با برقراری تور ایست و بازرسی و کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه خودرو پراید مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران به سرنشین خودرو مشکوک و پس از بررسی مدارک هویتی و کارت ملی او متوجه شدند که این فرد اقدام به جعل مدرک هویتی کرده است.

طولابی نژاد ادامه داد: متهم توسط ماموران پلیس دستگیر و به پلیس اطلاعات انتقال شد تا پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شود.

فرمانده انتظامی شهرستان بافق تصریح کرد: جعل سند و استفاده از سند مجعول دو جرم جداگانه محسوب می‌شوند، بنابراین اگر فردی سندی را جعل کرده و از آن استفاده کند، مرتکب دو جرم شده که به موجب قانون برای هرکدام آن‌ها مجازات مستقلی تعیین شده است.

در مواد ۵۲۴ تا۵۴۲ قانون تعزیرات مجازات اسلامی، مجازات‌های حبس و جزای نقدی یا هر دو را برای مرتکب پیش‌بینی کرده است و کسی که از جعلی بودن مدارک مطلع بوده و از آن مدارک استفاده کند، طبق ماده ۵۳۰ قانون تعزیرات به ۲ ماه تا ۲سال حبس محکوم خواهد شد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

چگونه رابطه بهتری با نوجوان باهوش داشته باشیم؟

ارتباط با نوجوان باهوش می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. این