آمادگی دستگاه‌های بافق برای پیشگیری و مقابله با کرونا

فرماندار بافق: به دستگاه‌های شهرستان آماده باش اعلام کردیم که جامعه هدف خود را جدی بگیرند و در محیط ادارات اصول بهداشتی کاملا رعایت شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، نشست شورای سلامت بافق با موضوع پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا برگزار و راهکار‌های پیشگیری و مقابله با این ویروس بررسی شد.
فرماندار بافق در این نشست گفت: توصیه‌های لازم برای پیشگیری و مقابله با کرونا داده شده است و مردم به شایعات توجه نکنند.
زاده رحمانی افزود: تا زمان عبور این موج و مطرح بودن آن در جامعه، به دستگاه‌های شهرستان آماده باش اعلام کردیم که جامعه هدف خود را جدی بگیرند و در محیط ادارات اصول بهداشتی کاملا رعایت شود.
وی اظهار داشت: اصحاب رسانه هم اجازه ندهند شایعه‌ای بدون مبنا بر خروجی خود قرار گیرد و مقرر شد اطلاعیه‌های رسمی را روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان منتشر کند
فرماندار بافق ادامه داد: شهروندان استفاده از ابزار الکترونیکی را جدی بگیرند در همه شرایط و تا امکان دارد از این امکانات استفاده کرده و مراجعه به شهراداری ها، بانک و‌ها و سایر موارد و اماکن را کمتر کنند.
زاده رحمانی خاطرنشان ساخت: رفت و آمد به اماکن مذهبی و دینی نظیر مساجد و زیارتگاه‌ها و همچنین اماکن گردشگری باید با احتیاط‌های لازم صورت گیرد و دستورالعمل نیز آن از سوی بهداشت ودرمان ابلاغ می‌شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان بافق نیز دراین نشست افزود: تاکنون موردی از کرونا حتی مشکوک در بافق دیده نشده و آموزش‌های لازم در حال انجام است.
دکتر دانشی ادامه داد: تاکید و توصیه ما رعایت نکات بهداشتی است و سفیران سلامت، رابطین دانش آموزان و اولیا و گرو‌های هدف در این رابطه آموزش داده می‌شوند.
وی بیان داشت: بیمارانی که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، تریاژشده و در صورت نیاز پس از وایزوله با هماهنگی‌های لازم تست‌های مربوطه و نمونه گیری‌ها انجام می‌شود.
دادستان بافق هم از رصد شایعات فضای مجازی خبر داد و گفت: کمیته رصد فضای مجازی مختص انتخابات نیست و برنامه‌های فضای مجازی را رصد می‌کند.
چمران بهارلوئی افزود: با توجه به تاکید متون دینی ما نسبت به امنیت و بهداشت، این رصد ادامه دارد و چنانچه جرمی یا بزهی خروجی آن اختلال در آرامش و جو روانی باشد به شدت مجازات می‌شود.
وی اصحاب رسانه را به نشر خبر و اطلاعات با احتیاط بیشتر و حفظ آرامش جامعه فراخواند و تأکید کرد: اگر با رصد شایعات در فضای مجازی، تخلفی صورت گیرد برخورد می‌شود و نباید آرامش مردم را مختل کرد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

۲۸۵ بیمار مبتلا به ایدز در یزد شناسایی شده‌اند

میرزایی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: