آمادگی دستگاه‌های بافق برای پیشگیری و مقابله با کرونا

فرماندار بافق: به دستگاه‌های شهرستان آماده باش اعلام کردیم که جامعه هدف خود را جدی بگیرند و در محیط ادارات اصول بهداشتی کاملا رعایت شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، نشست شورای سلامت بافق با موضوع پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا برگزار و راهکار‌های پیشگیری و مقابله با این ویروس بررسی شد.
فرماندار بافق در این نشست گفت: توصیه‌های لازم برای پیشگیری و مقابله با کرونا داده شده است و مردم به شایعات توجه نکنند.
زاده رحمانی افزود: تا زمان عبور این موج و مطرح بودن آن در جامعه، به دستگاه‌های شهرستان آماده باش اعلام کردیم که جامعه هدف خود را جدی بگیرند و در محیط ادارات اصول بهداشتی کاملا رعایت شود.
وی اظهار داشت: اصحاب رسانه هم اجازه ندهند شایعه‌ای بدون مبنا بر خروجی خود قرار گیرد و مقرر شد اطلاعیه‌های رسمی را روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان منتشر کند
فرماندار بافق ادامه داد: شهروندان استفاده از ابزار الکترونیکی را جدی بگیرند در همه شرایط و تا امکان دارد از این امکانات استفاده کرده و مراجعه به شهراداری ها، بانک و‌ها و سایر موارد و اماکن را کمتر کنند.
زاده رحمانی خاطرنشان ساخت: رفت و آمد به اماکن مذهبی و دینی نظیر مساجد و زیارتگاه‌ها و همچنین اماکن گردشگری باید با احتیاط‌های لازم صورت گیرد و دستورالعمل نیز آن از سوی بهداشت ودرمان ابلاغ می‌شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان بافق نیز دراین نشست افزود: تاکنون موردی از کرونا حتی مشکوک در بافق دیده نشده و آموزش‌های لازم در حال انجام است.
دکتر دانشی ادامه داد: تاکید و توصیه ما رعایت نکات بهداشتی است و سفیران سلامت، رابطین دانش آموزان و اولیا و گرو‌های هدف در این رابطه آموزش داده می‌شوند.
وی بیان داشت: بیمارانی که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، تریاژشده و در صورت نیاز پس از وایزوله با هماهنگی‌های لازم تست‌های مربوطه و نمونه گیری‌ها انجام می‌شود.
دادستان بافق هم از رصد شایعات فضای مجازی خبر داد و گفت: کمیته رصد فضای مجازی مختص انتخابات نیست و برنامه‌های فضای مجازی را رصد می‌کند.
چمران بهارلوئی افزود: با توجه به تاکید متون دینی ما نسبت به امنیت و بهداشت، این رصد ادامه دارد و چنانچه جرمی یا بزهی خروجی آن اختلال در آرامش و جو روانی باشد به شدت مجازات می‌شود.
وی اصحاب رسانه را به نشر خبر و اطلاعات با احتیاط بیشتر و حفظ آرامش جامعه فراخواند و تأکید کرد: اگر با رصد شایعات در فضای مجازی، تخلفی صورت گیرد برخورد می‌شود و نباید آرامش مردم را مختل کرد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش