مدیرعامل آبفار: طرح آبرسانی در ۱۷۰ روستای یزد در دست اجراست

یزد – ایرنا – مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی(آبفار) یزد گفت: با هدف تامین آب پایدار، هم اکنون در ۱۷۰ روستای استان طرح تامین آب که شامل مجتمع‌های آبرسانی، بازسازی و نگهداری منابع آبی است، در دست اجراست.

محمد فاتحی روز پنجنشبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای اجرای طرح آبرسانی در روستاهای استان که بیشتر با کم آبی و یا بی آبی روبرو هستند، ۶۰۰ میلیارد ریال بودجه اختصاص دارد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب (آبفا) و مدیرعامل آبفار یزد با اشاره به نگاه ویژه این شرکت به تامین آب شرب جمعیت شهری و روستایی استان، تاکید کرد: در دهه فجر سال جاری ۱۲ پروژه آبرسانی روستایی با ۲۱۴ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت .

فاتحی محل اجرای این پروژه ها را شهرستان های اردکان، تفت، بهاباد، اشکذر و مهریز ذکر کرد و ادامه داد: این پروژه ها با ۵۲.۴ کیلومتر اصلاح و توسعه خط انتقال و شبکه توزیع ، ساخت ۱۲ باب مخزن ذخیره آب به حجم  چهار هزار و ۹۰۰ مترمکعب ، حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه و ۳۶۰ مورد استانداردسازی اجرا شد.

وی بیان کرد: در مجموع پنج هزار و ۸۰۷ نفر جمعیت ۱۵ روستای استان از مزایا اجرای این پروژه‌ها بهره مند شدند.

استان یزد  هزار و ۱۸۴ روستا دارد و هم اکنون ۴۶۱ روستای بالای ۲۰ خانوار با ۲۸۰ هزار نفر جمعیت روستایی زیرپوشش خدمات شرکت آبفار قرار دارند.

آب مورد نیاز این روستاها از طریق ۲۹۶ حلقه چاه ، ۲۲ دهنه چشمه و ۴۴ رشته قنات تامین می شود.

استان یزد حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها، آبادی ها و مناطق عشایری زندگی می کنند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

از بافق تا لبنان تاثیر یک تئاتر خوب از صدها سخنرانی بیشتر است

 به گزارش پایگاه خبری افق بافق، تئاتر آن