مدیرعامل آبفار: طرح آبرسانی در ۱۷۰ روستای یزد در دست اجراست

یزد – ایرنا – مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی(آبفار) یزد گفت: با هدف تامین آب پایدار، هم اکنون در ۱۷۰ روستای استان طرح تامین آب که شامل مجتمع‌های آبرسانی، بازسازی و نگهداری منابع آبی است، در دست اجراست.

محمد فاتحی روز پنجنشبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای اجرای طرح آبرسانی در روستاهای استان که بیشتر با کم آبی و یا بی آبی روبرو هستند، ۶۰۰ میلیارد ریال بودجه اختصاص دارد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب (آبفا) و مدیرعامل آبفار یزد با اشاره به نگاه ویژه این شرکت به تامین آب شرب جمعیت شهری و روستایی استان، تاکید کرد: در دهه فجر سال جاری ۱۲ پروژه آبرسانی روستایی با ۲۱۴ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت .

فاتحی محل اجرای این پروژه ها را شهرستان های اردکان، تفت، بهاباد، اشکذر و مهریز ذکر کرد و ادامه داد: این پروژه ها با ۵۲.۴ کیلومتر اصلاح و توسعه خط انتقال و شبکه توزیع ، ساخت ۱۲ باب مخزن ذخیره آب به حجم  چهار هزار و ۹۰۰ مترمکعب ، حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه و ۳۶۰ مورد استانداردسازی اجرا شد.

وی بیان کرد: در مجموع پنج هزار و ۸۰۷ نفر جمعیت ۱۵ روستای استان از مزایا اجرای این پروژه‌ها بهره مند شدند.

استان یزد  هزار و ۱۸۴ روستا دارد و هم اکنون ۴۶۱ روستای بالای ۲۰ خانوار با ۲۸۰ هزار نفر جمعیت روستایی زیرپوشش خدمات شرکت آبفار قرار دارند.

آب مورد نیاز این روستاها از طریق ۲۹۶ حلقه چاه ، ۲۲ دهنه چشمه و ۴۴ رشته قنات تامین می شود.

استان یزد حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها، آبادی ها و مناطق عشایری زندگی می کنند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شهروندان مراقب پیشنهادهای اغوا كننده کلاهبرداران اینترنتی باشید

در حال حاضر شرکت هایی با وجود گرانی