گلایه دانش آموزان از فعالیت محدود کتابخانه ها

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ در حاشیه برگزاری کنکور خبرنگاران این پایگاه خبری جهت تهیه گزارش از دانش آموزان به محل آزمون در دانشگاه آزاد مراجعه نمودند و با برخی از داوطلبان که بیرون می آمدند گفتگویی نمودند.

گلایه دانش آموزان از فعالیت محدود کتابخانه ها
یکی از دانش آموزان گفت: اردوی ۱۳ روزه کنکوری ها بسیار مفید بود و به دانش آموزان توصیه می کنم درسال آینده در این اردو ثبت نام کنند؛ اما موردی که باعث نارضایتی دوستانم شده بود عدم وجود قرائت خانه برای دانش آموزان پسر بود.
وی افزود: بیشتر دانش آموزان نمی توانستند در منزل مطالعه کنند و عدم قرائت خانه باعث شد که از کتابخانه های شهرستان استفاده شود و ساعات فعالیت کتابخانه ها محدود بود و تنها از ساعت ۷ الی ۱۹ امکان استفاده از کتابخانه ها وجود داشت و این موضوع را با مسئولین آموزش پرورش عنوان کردیم؛ اما اقدامی صورت نگرفت در صورتی که برای دانش آموزان دختر دو قرائت خانه فراهم کرده بودند.

به خاطر مشاوره اشتباه رشته علوم انسانی را انتخاب نمودم
یکی از دانش آموزان رشته علوم انسانی گفت: من به رشته بهداشت و ایمنی علاقه داشتم اما به خاطر مشاوره اشتباه رشته علوم انسانی را انتخاب نمودم و در حال حاضر در کنکور سراسری علوم انسانی شرکت کردم و اگر رشته حقوق پذیرفته شوم ادامه خواهم داد در غیر این صورت رشته دلخواه خودم را ادامه می دهم.
وی در ادامه بیان کرد: دانش آموزان علایق خود را نیز در انتخاب رشته در نظر داشته باشند.

تمرکزم را ازدست دادم
یکی از دانش آموزان دختر با گریه از سالن خارج شد و دوستش با نگرانی به سوی وی رفت و دلیل این حالش را پرسید که وی عنوان کرد: در جلسه اتفاقی رخ داد که باعث استرس، نگرانی وضعف بدنی من گردید و تمرکزم را ازدست دادم و نگران نتیجه آزمون هستم.

اطلاع رسانی به موقع و کامل صورت گیرد
یکی از دانش آموزان عنوان کرد: ساعت مچی عقربه ای همراه خود داشتم و عنوان کرده بودند که ساعت عقربه ای مشکلی ندارد اما قبل از آزمون ساعت را از من گرفتند و دچار استرس شدم و بعد از مدتی ساعت را به من تحویل دادند و این گلایه را از مسئولین دارم که اطلاع رسانی به موقع و کامل صورت گیرد .
دانش آموزان یکی پس از دیگری از سالن خارج می شدند و برخی سوالات آزمون را بسیار سخت عنوان می کردند و برخی نیز آزمون را خوب گذرانده بودند.
یکی از دانش آموزان رشته ریاضی فیزیک عنوان کرد: سوالات ریاضی که فکر می کردم مشکل داشته باشم را به خوبی حل نموده و از سوالات فیزیک انتظار بهتری داشتم.
وی در پاسخ به این پرسش که روزانه چند ساعت وقت گذاشتید؟ عنوان کرد: روزانه ۸ ساعت و روز های تعطیل ۱۲ ساعت مطالعه داشتم و همه هدفم این است که رتبه بسیار خوبی کسب نمایم تا بتوانم در رشته و دانشگاه مورد نظر خودم پذیرفته شوم.
دوست دارم در رشته جهانگردی و گردشگری پذیرفته شوم
“سحر عبداللهی” گفت: رشته علوم انسانی هستم و کنکور نسبتا خوب بود و روزانه پنج ساعت مطالعه می کردم.
وی افزود: دوست دارم در رشته جهانگردی و گردشگری پذیرفته شوم.
یکی از والدین دانش آموزان گفت: فرزندم رشته گرافیک است و از ساعت ۸ تا ۲۲ هر روز مطالعه می نمود و تلاش بسیاری می کرد امیدوارم که نتیجه خوبی دریافت کند.
وی در پاسخ به این پرسش که رتبه چندرقمی کسب خواهد کرد ؟ گفت: ان شاا… دو رقمی خواهد شد.

حدیث عباسی- حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

از بافق تا لبنان تاثیر یک تئاتر خوب از صدها سخنرانی بیشتر است

 به گزارش پایگاه خبری افق بافق، تئاتر آن