مسئولین چَشم چَشمی گفتند و خبری از آن ها نشد

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ در پی تماس و پیامک برخی از شهروندان گرامی مبنی بر مشکلات خیابان آتش نشانی، خبرنگاران هفته نامه افق کویر با هماهنگی یکی از شهروندان در روز سه شنبه، چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ هنگام برپایی نماز ظهر و عصر به مسجد امام جعفر صادق (ع) واقع در این خیابان رفته تا مشکلات این محله را از زبان شهروندان شنیده و پل ارتباطی بین مردم و مسئولین باشند.
یکی از ساکنین محله گفت: ساکنین ابتدای خیابان آتش نشانی که در مجاورت زمین های کشاورزی و بلا استفاده قرار دارند،
گردو خاک باعث ناراحتی اهالی این منطقه شده است.
وی در ادامه بیان کرد: شهرداری در سال قبل با ایجاد بوستان در این محله سعی کرد چهره‌ی محله را متفاوت جلوه دهد؛ که جای تقدیر دارد.

مکانی جهت احداث آب شیرین کن وجود ندارد
” ملاحسینی” در ادامه به خبرنگار افق کویر گفت: جهت احداث آب شیرین کن پیگیری های بسیاری انجام دادم که با شکست روبه رو بود؛ اما در زمان افتتاح بوستان “گل سرخ” در حضور مسئولین و مردم قول مساعدت فرماندار شهرستان را جهت ایجاد تصفیه آب در محله را گرفتم و اما در حال حاضر با پیگیری های متعدد از محل فرمانداری، شهرداری، بخش داری و مکان ها و بخش های عمرانی گفته می‌شود که مکانی جهت احداث آب شیرین کن وجود ندارد.

هیچ وسیله ورزشی در بوستان تعبیه نشده است
وی افزود: شهردار بوستانی در محل مسجد “حاج حسین” احداث نموده که رضایت ساکنین آن محله را در پی داشته است و می طلبد که به بوستان گل سرخ بیشتر رسیدگی شود و به چند وسیله بازی اکتفا نگردد.
فرد میانسالی عنوان کرد: بوستان احداث شد اما هیچ وسیله ورزشی در آن تعبیه نشده است که بازنشستگان یا افراد میانسال نیز بتوانند از آن محیط استفاده کنند.

بوستان به سرویس بهداشتی و آب سرد کن نیاز دارد
وی بیان کرد: بوستان به سرویس بهداشتی و آب سرد کن نیاز دارد و همچنین باغچه ها بدون گل و گیاه رها شده است و این باعث می شود که بعد از مدتی مکانی برای تجمع زباله ها شود و چهره زشتی به این مکان بدهد.

توجه مسئولین به این منطقه و امثال آن بیشتر شود
وی عنوان کرد: در این منطقه کار فرهنگی به صورت جدی نشده است و باید توجه مسئولین به این منطقه و امثال آن بیشتر شود.
“عصمت شیری” گفت: کوچه های این مسجد فاقد دست انداز می باشد.وی افزود: با توجه به این که این کوچه ها منتهی به خیابان هستند، نیمه های شب با صدای سرو صدای نوجوانان و جوانانی که با شتاب وسایل نقلیه از کوچه عبور کرده بیدار می شوم و دیگر نمی توانم تا صبح بخوابم.
شیری تصریح کرد: با توجه به کثرت رفت و آمد وسایل نقلیه و همچنین ازدیاد جمعیت در این منطقه، از مسئولین مربوطه خواهشمندم نسبت به ایجاد دست انداز اقدام کنند.

باید آب قند به دست به کوچه بیایم و سپس با اورژانس تماس بگیرم
یکی دیگر از بانوان محله عنوان کرد: در کوچه روزی ۳ الی ۴ مرتبه تصادف می شود که باید آب قند به دست به کوچه بیایم و سپس با اورژانس تماس بگیرم.
وی گفت: کاش مدرسه دخترانه حجاب از این محله به جای دیگری انتقال می دادند تا از رفت و آمد این کوچه کمتر می شد.

مسئولین چشم چشمی گفتند و از آن پس خبری از آن ها نشد
وی افزود: در زمان افتتاح بوستان مسئولین در قبال درخواست مردم پیرامون دستگاه آب شیرین کن ، چشم چشمی گفتند و نامه درخواست را امضا کردند و از آن پس خبری از آن ها نشد.

محله امام جعفر صادق (ع) و آتشنشانی برای مسئولین ناشناخته است!
یکی از بانوان گفت: شهرستان بافق باید از دو درصد عوارض معادن برخوردار باشد و مسئولین مربوطه نیز این دو درصد را عادلانه در محله ها هزینه کنند اینگونه که مشاهده می شود محله امام جعفر صادق (ع) و آتشنشانی برای مسئولین ناشناخته است!.

چرا شهرستانی که منبع معدن است باید اینگونه باشد
وی افزود: بیمارستان شهرستان بافق نه دکتر متخصصی دارد و نه دستگاه به روز و مطلوبی؛ چرا شهرستان که منبع معدن است باید اینگونه باشد و برای درمان باید کیلومترها به استان مراجعه نمود و مشکلات و خطرات آن را به جان خرید.

نامه ای به من بدهند خودم می روم دستگاه را از تهران می آورم
وی بیان کرد: یک نفر عنوان می کند که دستگاه ام آر آی در بیمارستان وجود دارد و متخصص وجود ندارد و دیگری بالعکس آن را می گویند و حتی شنیده شده است که دستگاه خریداری شده است اما هیچکس نیست که به شهرستان بیاورد و در حال حاضر نامه ای به من بدهند خودم می روم دستگاه را از تهران می آورم.

مکانی جهت تبلیغات مشخص نمایند
” مرتضی رنجبر” بیان کرد: مکانی جهت تبلیغات مشخص نمایند، که روی درب و دیوار تبلیغات نصب نشود و فعالیت‌های فرهنگی در این محله بیشتر انجام گردد.
شایان ذکر است؛ در مردادماه سال ۱۴۰۱ خبرنگاران افق کویر از محله امام جعفر صادق(ع) و آتشنشانی گزارش تهیه کرده بودند و مشکلات را عنوان نمودند و در حال حاضر با گذشت حدود دو سال شهروندان مشکلات مشترکی را بیان کردند؛ بوستان گل سرخ طرحی جدید در این محله بود که آن نیز نیاز به کار دارد.

حدیث عباسی- حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

از بافق تا لبنان تاثیر یک تئاتر خوب از صدها سخنرانی بیشتر است

 به گزارش پایگاه خبری افق بافق، تئاتر آن