پسران بافقی تمایل به ادامه تحصیل ندارند

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ « حمیدرضا خضری» رییس دانشگاه فنی حرفه ای شهرستان بافق گفت: در حال حاضر دانشگاه در رشته های کاردانی پیوسته الکتروتکنیک، مهندسی حرفه ای برق قدرت و کاردانی پیوسته مکانیک خودرو دانشجو می پذیرد.

متناسب با نیاز صنعت و بازار سرفصل ها تهیه می شود
وی افزود: دانشگاه فنی حرفه ای بیشتر بر مبنای کار عملی فعالیت می کند و دروس نیز بیشتر کارگاهی تدریس می شود و متناسب با نیاز صنعت و بازار سرفصل ها تهیه می شود و در اختیار مراتب قرار می گیرد.
دانشگاه دفتر کارآفرینی ارتباط با صنعت دارد
وی در ادامه بیان کرد: در دانشگاه فنی حرفه ای علاوه بر اینکه تفاهم های دانشگاهی منعقد می شود دارای دفتر کارآفرینی ارتباط با صنعت دارد که ارتباط دانشگاه با صنعت را برای چند هدف نزدیک می کند که یکی از آن ها بازدید های دوره ای از صنعت و همچنین دوره های کارآموزی است .

دانشگاه وارد بورس صنعت می شود
وی تصریح کرد: برای مقطع کاردانی ۲۴۰ ساعت و برای کارشناسی ۳۶۰ ساعت کارآموزی در نظر گرفته شده است و این فرصت خوبی است که دانشجو وارد صنعت شود و همچنین دانشگاه در زمینه بورس تحصیلی وارد بورس صنعت می شود.

دانش آموزان تمایل به ادامه تحصیل ندارند
وی عنوان کرد: شرایط از لحاظ بازار کار فراهم است؛ اما مشکلی که در شهرستان بافق وجود دارد این موضوع می باشد که دانش آموزان تمایل به ادامه تحصیل ندارند و بیشتر دانشگاه فنی حرفه ای را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی گفت: با توجه به اینکه دانشجویان دانشگاه فنی حرفه ای بیشتر از هنرستانها هستند با برنامه ریزی های منظم جلساتی را در هنرستان ها برگزار نموده و توضیحات لازم ارائه شده است و این کار ادامه دارد و برای اینکه دانش آموزان به ادامه تحصیل در دانشگاه بپردازند نیاز به کار فرهنگی دارد.

حدیث عباسی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

از بافق تا لبنان تاثیر یک تئاتر خوب از صدها سخنرانی بیشتر است

 به گزارش پایگاه خبری افق بافق، تئاتر آن