شهروندان مراقب پیشنهادهای اغوا كننده کلاهبرداران اینترنتی باشید

در حال حاضر شرکت هایی با وجود گرانی و افزایش فشار اقتصادی بر مردم از شگردهایی همچون تحویل بن سبد کالا و برنده شدن در قرعه کشی برای کلاهبرداری استفاده می کنند. مطلب زیر گزارش نمونه ای از این نوع كلاهبرداری تلفنی است.

امروز یک پیامک از یک خط تبلیغاتی برایم ارسال شد که شما مشترک ۴۱ بازرگانی تابان هستید جهت اخذ کالای خود از طرف شرکت به صورت رندم برنده شده اید برای دریافت سبدکالای خود با شماره ارسال شده تماس بگیرید.

وقتی با شماره ارسال شده با پیش شماره ۰۲۱ تماس حاصل نمودم عنوان کرد: شماره شما جزء ۵ مشترک برگزیده همراه اول در استان یزد شده است و با توجه به اینکه خط شما بالای ۸۰ درصد امتیاز از تماس ها، شارژ ها و تراکنش ها داشته است در این قرعه کشی شرکت داده می شوید که همه ۵ فرد برگزیده این قرعه کشی در واقع برنده اند و فقط برای تعلق گرفتن نوع جایزه قرعه کشی انجام می شود. به سه نفر اول خودرو و به دو نفر بعدی هدیه نقدی تعلق می گیرد که روز پنجشنبه به مناسبت میلاد امام رضا(ع) قرعه کشی انجام و قطعاً شما یکی از ۵ برنده خواهید بود.

همچنین یک کد تخفیف سبد کالا هم به شما تعلق گرفته که می توانید این کالاها را با قیمت ویژه دومیلیون و دویست هزار تومان دریافت کنید. فرد کلاهبردار حتی کالاها و مدل کالاها را هم به من گفت و من هم حتی قیمت کالاها را از سایت ها استعلام گرفتم و دیدم کالاهای اعلام شده چیزی حدود هفت میلیون ارزش دارند!

از صحبتهای فردی که با وی تماس گرفته بودم متوجه شدم دو نفر از شهروندان نیز این کد قرعه کشی برای وی نیز ارسال شده است. از قضا یکی از افرادی که نام وی را برده بود از اقوام یکی ازآشناهایم بود؛ وقتی با وی تماس گرفتم گفت: یکی از آشناها به وی گفته است که این موارد کلاهبرداری بوده و موارد مشابهی برای دیگر افراد نیز روی داده است که موجب مالباختگی افراد شده است.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

از بافق تا لبنان تاثیر یک تئاتر خوب از صدها سخنرانی بیشتر است

 به گزارش پایگاه خبری افق بافق، تئاتر آن