مجوز جدید جهت نانوایی خانگی پز صادر نمی شود

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ ” فضه خلیلی” دبیر کارگروه گندم آرد و نان در گفتگو با خبرنگار افق کویر به پرسش های پیرامون برنامه های شورای اداری نانوایی ها پاسخ داد.

افق کویر: یکی از برنامه های شورای اداری نانوایی ها این بود که شرکت ها نان مورد نیاز شرکت را خود تهیه نمایند آیا این برنامه اجرایی شد؟ اگر اجرایی شده است چه نتایجی داشته تست؟
پخت نان شرکتها در ساعاتی خارج از ساعات پخت عمومی انجام می شود تأمین نان شرکت ها از طریق ثبت نام در منوی کسب وکار کارت خوان های هوشمند انجام می شود و پخت نان شرکتها در ساعاتی خارج از ساعات پخت عمومی توسط نانوا انجام می گیرد.

افق کویر: آیا اجرای سیستم نانینو مشکلات را رفع کرده است؟ آیا مشخص شد که کدام نانوایی ها آرد را کیسه ای به فروش می رساندند؟
اجرای طرح کارت خوان های هوشمند باعث رعایت ساعات پخت و رعایت میزان سهمیه آرد خریداری شده توسط نانواها شده است و درصورت عدم پخت میزان آردی که خریداری شده سامانه به صورت هوشمند سهمیه ی نانوای متخلف را کسر می‌کند.

افق کویر: سهمیه آرد بافق نسبت به قبل چقدر افزایش یافته است؟
با توجه به اینکه سهمیه واحدهای نانوایی شناور بوده و بر اساس میزان کارکرد دستگاه های کارت خوان هوشمند سهمیه به نانوا تعلق می گیرد در تعداد زیادی از واحدها افزایش سهمیه و در برخی نیز کاهش سهمیه را در پی داشته است .

افق کویر: با توجه به اینکه خیلی از زنان سرپرست خانواده و علاقمند به کارافرینی نان در منزل پخت می کنند و مجبور هستند خمیر را غیر قانونی از نانوایی ها تهیه کنند؛ آیا امکان دارد که آرد به آنان تعلق گیرد؟ راهکاری هست که قانونی کار خود را انجام دهند؟
در حال حاضر تنها یک واحد نانوایی خانگی پز در شهرستان دارای کد خرید آرد می باشد و اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مجوز جدید جهت نانوایی خانگی پز صادر نمی کند.

افق کویر: با توجه به اینکه هموطنان ترک زبان در شهرستان زیاد هستند و به نان” بربری” علاقمند هستند چند نانوایی بربری در بافق وجود دارد ؟
تعداد ۷ واحد نانوایی بربری در شهرستان مشغول به خدمات رسانی به مردم بزرگوار شهرستان بافق هستند .

افق کویر: آیا طرح تشویقی و تنبیه برای نانوایی ها در نظر گرفته شده است؟ آیا امکان دارد که نانوایی های نمونه را معرفی کنید؟
آرد فوق العاده به نانواهای فعال قانونمند در طرح تشویقی اختصاص می یابد و در صورت تخلف پرونده به اداره تعزیرات ارجاع داده می شود.

افق کویر: آیا وجود چند نانوایی در کوچه و خیابان ها دارای محدودیت یا قانون خاصی است؟
در حال حاضر پراکنش واحدهای نانوایی در شهرستان بر اساس جمعیت هر منطقه مناسب می باشد.

افق کویر: چند نانوایی تعطیل شده است؟ و چرا؟
سهمیه دو واحد نانوایی به دلیل عدم رعایت قوانین و پخت کمتر از سهمیه خریداری شده، کسر گردیده و موجب تعطیلی این واحدها شد.

افق کویر: سهمیه آرد برخی نانوایی ها چرا کاهش یافته است؟
کاهش سهمیه نانوایی ها دلایل مختلفی دارد از جمله : پخت کمتر از سهمیه خریداری شده، فروش نان نامتعارف با کارت خانوار، عدم ثبت نام کسب وکار در سامانه نانینو و……

حدیث عباسی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

از بافق تا لبنان تاثیر یک تئاتر خوب از صدها سخنرانی بیشتر است

 به گزارش پایگاه خبری افق بافق، تئاتر آن