مدیر حج و زیارت یزد: دارندگان فیش حج تمتع ثبت نام کنند

یزد – ایرنا – مدیر دفتر حج و زیارت یزد با اشاره به تکمیل ظرفیت حدود ۸۰ درصد ثبت نام حج تمتع سال ۱۳۹۹ استان ، گفت: به همین منظور از اولویت دارندگان فیش‌ها تا شهریور ۱۳۸۶ ثبت نام می‌شود.

علی اصغر شریفی زارچی عصر پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این اولویت ها ، با توجه به ظرفیت خالی در برخی کاروان ها به عنوان اولویت ذخیره برای تکمیل ظرفیت اعلام شد .

وی با بیان اینکه ثبت نام با توجه به شیوع ویروس کرونا غیرحضوری بود، اظهارکرد: متقاضیان می توانند به سامانه حج به آدرس https://reserve.haj.ir مراجعه و نسبت به نام نویسی اقدام کنند.

شریفی خاطرنشان کرد: ودیعه گذاران در صورتی که تاکنون در فراخوان عمومی تکمیل و بروز رسانی اطلاعات مشارکت نکردند،  با مراجعه به سامانه نسبت به تکمیل و بروزرسانی اطلاعات اقدام و پس از دریافت کد رهگیری سایر مراحل ذخیره و ثبت نام را دنبال کنند.

مدیر حج و زیارت یزد ، اضافه کرد: ثبت نام متقاضیان از محل اولویت های ذخیره  پس از تکمیل ظرفیت خالی کاروان ها پایان می پذیرد.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامتی حجاج در صورت فراهم شدن زمینه اعزام آنها که اوایل تیرماه امسال است ، خاطرنشان کرد: ۲۴ کاروان در قالب سه هزار و ۵۹۰ زایر برای برگزاری مناسک حج به سرزمین وحی اعزام می شوند.

وی با اشاره به فرایند ثبت نام ، تصریح کرد: ۱۲ کاروان برای شهرستان یزد ، ۶ کاروان از اردکان  و  میبد ،  ۲ کاروان  از بافق و چهار کاروان از شهرستان های ابرکوه ، بهاباد ، تفت و مهریز به  سر زمین وحی اعزام می شوند.

۲۷ کاروان شامل چهار هزار و پنج نفر از یزد در حج تمتع سال ۱۳۹۸ به سرزمین وحی اعزام شدند.

سال ۱۳۹۸ در مجموع ۸۴ هزار زایر و ۲ هزار و ۵۵۰ کارگزار از ایران به حج مشرف شدند.

بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت ، یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در کشور دارای فیش های ثبت نام اعزام به حج تمتع هستند.

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ظهر پنجشنبه اعلام کرد: تاکنون ۱۰۳ هزار و ۱۳۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۶۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد آنها به ۶ هزار و ۴۸۶ نفر رسید.

کیانوش جهانپور بیان کرد: از دیروز تا ظهر ۱۸ اردیبهشت  و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۴۸۵  بیمار مبتلا به کووید- ۱۹ شناسایی شدند که از این تعداد ۹۸۶ نفر از جمله اطرافیان بیماران کرونایی بودند و یک سوم افرادهم  از جمله کسانی هستند که به بیمارستان‌ها مراجعه کردند.

وی گفت:  تاکنون ۸۲ هزار و ۷۴۴ نفر بیمار بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند و ۲ هزار و ۷۲۸ نفر تحت مراقبت قرار دارند که  تاکنون ۵۴۴ هزار و ۷۰۲ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

برنامه ها واقدامات کمیته امداد شهرستان بافق در سال ۱۴۰۲

به گزارش هفته نامه افق کویر، ابوالقاسم طلایی