مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بهاباد گفت: زیرساخت‌های گردشگری نجوم در بهاباد مهیا شده است.

علیرضا کاظمی، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، با اشاره به آماده سازی زیرساخت‌های مربوط به رونق گردشگری نجوم در این شهرستان گفت: گردشگری نجوم بهاباد با استقرار اساتید این حوزه فعالیت خود را آغاز کرده است.

او افزود: با توجه به قرارگیری شهرستان بهاباد در زمره تاریک‌ترین نقاط رصدی غرب آسیا و دارا بودن مزایایی از قبیل وجود راه دسترسی، مناطق گردشگری طبیعی زیاد، نبود منابع آلودگی نوری، و وجود غبار بسیار ناچیز در هوا، محل مناسبی برای مقصد گردشگران نجومی است.

گردشگری نجومی ظرفیتی در اماکن تاریخی و طبیعی است که با راه انداختن تور‌های نجومی و استفاده از توانمندی و خلاقیت، گروه‌های طبیعت‌گرد و منجم و دوستداران آسمان شب را به خود جذب می کند.

این شاخه از گردشگری در برگیرنده مجموعه‌ای از فعالیت‌های تفریحی و آموزشی برای دیدن سیارات با چشم غیرمسلح یا با استفاده از ابزار‌های نجومی است، گردشگری نجوم در قالب برگزاری تور‌های رصد  اجرا می‌شود و به دلیل برخورداری از جذابیت برای تمامی گروه‌های سنی، روز به روز به علاقمندان آن افزوده می‌شود.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

۲۸۵ بیمار مبتلا به ایدز در یزد شناسایی شده‌اند

میرزایی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: