ورود جرثقیل ۵۵ تنی تلسکوپی ساخت ایران به شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق / تحقق جهش تولید،مقابله با خروج سرمایه با حمایت های شرکت سنگ آهن

 احمد زکی زاده، مدیر پشتیبانی فنی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق با بیان اینکه صبح امروز از جرثقیل ۵۵ تنی تلسکوپی ساخت مهندسین داخلی کشور در داخل شرکت سنگ آهن رونمایی شد،گفت:  با توجه به نامگذاری سال ۹۹ به ” جهش تولید ” منویات مقام معظم رهبری از سوی مدیرعامل شرکت سنگ آهن در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون شاهد رونمایی از جرثقیل ۵۵ تنی تلسکوپی ایرانی ساخت شرکت صنعت اندیشه مدار هستیم .

وی طول بوم این جرثقیل را ۴۲ متر عنوان کرد که با جیب و سردکل به ۵۶ متر می رسد و افزود: این جرثقیل با سرمایه گذاری ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق و توسط شرکت دانش بنیان صنعت اندیشه مدار در کاشان ساخته شده است.

زکی زاده ادامه داد: ساخت این جرثقیل از سال ۹۵ تا ۹۹ به طول انجامید و در ۶ آبانماه ۹۹ با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان رونمایی و پس از انجام اقدامات لازم تحویل شرکت سنگ آهن داده شد.

همچنین رضا ریاضی فینی، مدیر عامل شرکت دانش بنیان صنعت اندیشه مدار ضمن تشکر از حمایت های شرکت سنگ آهن و محمد جواد عسکری مدیرعامل سابق شرکت سنگ آهن در قبولی این طرح و حمایت های بی شائبه رضا فلاح مبارکه در به نتیجه رسیدن این پروژه گفت: این پروژه بالغ بر ۳۰ هزار قطعه بود که بومی سازی برای خودرو کشنده و جرثقیل شد. تنها سیستم هیدرولیکی دستگاه به دستور مدیرعامل شرکت از ژاپن خریداری شد و دیگر اجزا مانند سازه،جک ها در داخل کشور طراحی و ساخته شد.

وی این دستگاه را مشابه تادانو دانست و اظهار کرد: تست هایی انجام شده اما با توجه به آنکه برای اولین بار این کار در ایران انجام می گیرد و المان ها و مکانیزم های دستگاه بسیار زیاد است، احتمال وجود اشکالاتی است و برآورد ما کارکرد این دستگاه تا یک ماه و نیم است و همکاران ما نیز به مدت ۶ ماه در شرکت سنگ آهن مستقر خواهند بود تا اشکالات را روزانه رفع کنند و در نهایت ایرادات اصلی طی یک ماه فرصت از شرکت سنگ آهن بطور کامل رفع شود و تحویل دائم دستگاه را خواهیم کرد.

ریاضی خاطر نشان کرد: گارانتی و پشتیبانی این دستگاه به مدت ۱۰ سال می باشد.

منبع: مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

سارقان حرفه‌ای در بافق دستگیر شدند

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل