ورود جرثقیل ۵۵ تنی تلسکوپی ساخت ایران به شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق / تحقق جهش تولید،مقابله با خروج سرمایه با حمایت های شرکت سنگ آهن

 احمد زکی زاده، مدیر پشتیبانی فنی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق با بیان اینکه صبح امروز از جرثقیل ۵۵ تنی تلسکوپی ساخت مهندسین داخلی کشور در داخل شرکت سنگ آهن رونمایی شد،گفت:  با توجه به نامگذاری سال ۹۹ به ” جهش تولید ” منویات مقام معظم رهبری از سوی مدیرعامل شرکت سنگ آهن در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون شاهد رونمایی از جرثقیل ۵۵ تنی تلسکوپی ایرانی ساخت شرکت صنعت اندیشه مدار هستیم .

وی طول بوم این جرثقیل را ۴۲ متر عنوان کرد که با جیب و سردکل به ۵۶ متر می رسد و افزود: این جرثقیل با سرمایه گذاری ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق و توسط شرکت دانش بنیان صنعت اندیشه مدار در کاشان ساخته شده است.

زکی زاده ادامه داد: ساخت این جرثقیل از سال ۹۵ تا ۹۹ به طول انجامید و در ۶ آبانماه ۹۹ با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان رونمایی و پس از انجام اقدامات لازم تحویل شرکت سنگ آهن داده شد.

همچنین رضا ریاضی فینی، مدیر عامل شرکت دانش بنیان صنعت اندیشه مدار ضمن تشکر از حمایت های شرکت سنگ آهن و محمد جواد عسکری مدیرعامل سابق شرکت سنگ آهن در قبولی این طرح و حمایت های بی شائبه رضا فلاح مبارکه در به نتیجه رسیدن این پروژه گفت: این پروژه بالغ بر ۳۰ هزار قطعه بود که بومی سازی برای خودرو کشنده و جرثقیل شد. تنها سیستم هیدرولیکی دستگاه به دستور مدیرعامل شرکت از ژاپن خریداری شد و دیگر اجزا مانند سازه،جک ها در داخل کشور طراحی و ساخته شد.

وی این دستگاه را مشابه تادانو دانست و اظهار کرد: تست هایی انجام شده اما با توجه به آنکه برای اولین بار این کار در ایران انجام می گیرد و المان ها و مکانیزم های دستگاه بسیار زیاد است، احتمال وجود اشکالاتی است و برآورد ما کارکرد این دستگاه تا یک ماه و نیم است و همکاران ما نیز به مدت ۶ ماه در شرکت سنگ آهن مستقر خواهند بود تا اشکالات را روزانه رفع کنند و در نهایت ایرادات اصلی طی یک ماه فرصت از شرکت سنگ آهن بطور کامل رفع شود و تحویل دائم دستگاه را خواهیم کرد.

ریاضی خاطر نشان کرد: گارانتی و پشتیبانی این دستگاه به مدت ۱۰ سال می باشد.

منبع: مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل