به گزارش هفته نامه افق کویر؛ “محمد آبید” کارشناس ارشد مدیریت از دانشگاه یزد و هم اکنون دانشجوی دکترای مدیریت برنامه ریزی در دانشگاه علوم تحقیقات تهران است؛ وی در اداره کل پست استان “البرز” به عنوان مشاور مدیر کل مشغول به کار بود و در حال حاضر یک سال و نیم است؛ که به عنوان رئیس اداره پست شهرستان بافق منصوب شده است. خبرنگار هفته نامه افق کویر با وی پیرامون خدمات انجام شده در دوره ریاست گفتگویی انجام داده است؛ که در ادامه می خوانید:
وی گفت: با توجه به اینکه یک تحول دیجیتالی در سطح شبکه کشوری ایجاد شده بود و اما این تحول در اداره پست بافق صورت نگرفته بود و همچنان زیرساخت ها قدیمی بود؛ تصمیم به توسعه زیرساخت شبکه‌ای پست نمودم.

نیروی انسانی مهمترین عامل در اداره پست
وی در ادامه بیان کرد: برای اینکه بتوان به نقطه مطلوب در سطح کشور رسید زیرساخت های سیستمی و نیرو انسانی و مواردی که مربوط به ارتقا سطح زیرساخت های شبکه پست می شود را پیگیر بوده ام و مهمترین عاملی که در اداره پست وجود دارد بحث نیروی انسانی در اداره پست بود در برخی از سازمان ها نیروی انسانی در اولویت اول قرار ندارد اما در اداره پست این موضوع کاملا متفاوت است و بحث اصلی و قسمت اصلی کارما نیروی انسانی است؛ اگر نیروی انسانی اداره حرکت نکند و حضور فیزیکی در اداره و در محل توزیع نداشته باشد کار پست آنگونه که باید انجام نمی شود.

ایجاد تغییر و تحولات در اداره پست
وی افزود: اداره پست به دلایلی از جمله بازنشسته شدن منتقل و بازخرید شدن نیروی انسانی با یک بحران روبه رو بوده بنابراین یک تغییر و تحولی در اداره لازم بود که این تغیرات صورت گرفت و یک پوست اندازی در اداره انجام شد و علی رغم دشواری استخدام که در این شهرستان است به روز رسانی نیروی انسانی را انجام داده و تعدادی نیروی جوان و فعال را استخدام نموده و تا ۹۰ درصد کار پیش رفته است و برای رسیدن به نقطه مطلوب نیروی انسانی خیلی فاصله نداشته و نیروهای لازم جذب شده است.

سیستم های الکترونیکی و شبکه ای کاملا به روز شد
وی عنوان کرد: در حال حاضر با عنایت به پیشرفت شبکه پستی و پست الکترونیکی، نامه رسان ها مانند قبل ثبت ها را سنتی و کاغذی انجام نمی دهند بلکه به صورت الکترونیکی انجام می دهند بنابراین بعد از تکمیل نیروی انسانی نیاز به فراهم کردن زیرساخت های فردی و الکترونیکی یا به نوعی زیرساخت های سیستمی دارد که شامل سیستم های کامپیوتری، نرم افزارها و دستگاه های همراه می شود که در اداره پست سیستم های الکترونیکی و شبکه ای کاملا به روز شده و در حال کار هستند.
وی در ادامه اضافه کرد: مطمئنا هر نیروی انسانی علاوه بر این سیستم های الکترونیکی به لوازمی شامل موتور، لوازم توزیع مثل کیف و غیره لازم دارد؛ که تهیه شده است.

کسب رضایت نسبی شهروندان
وی با بیان این مطلب که با نیروی انسانی حاضر در اداره جهت خدمت رسانی به شهروندان با کمبود روبه رو بود؛ گفت: این موضوع باعث ایجاد صف و نارضایتی شهروندان می شد که با به کارگیری نیروی لازم بخشی از کار و مشکلات رفع شده و رضایت نسبی شهروندان را کسب نموده ایم.

برای توسعه فضای توزیع یک میلیارد ریال هزینه شد
وی در پاسخ به این پرسش که « چه اقدامات عمرانی در اداره صورت گرفته است؟» عنوان کرد: علی رغم این که بخش توزیع مهمترین بحث در اداره است؛ اما فضای نامه رسان ها محدود بود، بنابراین با همکاری اداره کل و فرمانداری شهرستان بحث توسعه فضای توزیع و نامه رسانی را شروع نموده و این اواخر کار به پایان رسید و قریب به یک میلیاردریال هزینه شد.
وی بیان کرد: در بحث توسعه زیرساخت های نیروی انسانی و ساختمان فضایی را در شهر ایجاد نموده که همکاری اداره پست با سازمان ها و مراکز تولیدی افزایش پیدا کند.

همکاری اداره پست با تولیدی ها برای ارائه محصولات
وی افزود: اداره پست قراردادهایی از جمله: تجارت الکترونیک و بازار دارد؛ که این امکان را برای تولیدی ها و کارگاه های کوچک و بزرگ فراهم می کند؛ که یک همکاری را با شبکه پستی برای ارائه محصولات به کل کشور داشته باشند.
وی افزود: کارگاه های تولید می توانند جهت ارسال مرسوله به اداره پست نیز از نیروی انسانی اداره بهرمند شوند.

حدیث عباسی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی

فرمانده انتظامی شهرستان بافق گفت: آشنایی در فضای