مسئولان تمایل به سخن گفتن با مردم داشته باشند

دومین نشست خبری با استاندار یزد برگزار شد؛ البته با حال و هوای خودش که به نوعی تازه گی داشت؛ ویژه ارباب جراید، سردبیران، خبرنگاران و فعالان رسانه ایی بافق! این نشست در محل مهمانسرای استانداری یزد واقع در خیابان مسکن و شهرسازی برگزار گردید.
این نشست از چند جهت، مهم ارزیابی می شود:
۱- فضای نشست به گونه ایی طراحی شده بود که نشست از حالت یکنواخت اداری خارج شده بود و خبرنگاران با کمال آرامش می توانستند مطالبات مردمی را به اطلاع استاندار برسانند.
۲- اقدام روابط عمومی در برگزاری نشست های خبری هر شهرستان؛ با حضور معاونین استانداری، برخی از مدیران کل در نوع خود تازه گی و قابل تحسین بود.
۳- استاندار کاملا به فن سخنوری آشنا و تلاش می کرد برای پاسخ هایش راهکار منطقی و منطبق با قوانین بیابد.
۴- حضور مدیران کل و پاسخگویی آنان هم به استاندار و هم خبرنگاران در همان‌ نشست، نشان از روش درست مدیریت ارشد استان در بهره گیری از ظرفیت مدیران بود.
۵- بیشتر سوالات و خواسته ها درباره مسایل فرمانداری، شرکت سنگ آهن مرکزی بود که استاندار به طعنه گفت جای سوالات فرهنگی خالی است!
۶- حضور یک فعال اجتماعی در فضای مجازی و در جمع خبرنگاران نشان از همسو بودن وظایف خبرنگاران و فعالان اجتماعی در فضای مجازی است.
بر روی هم رفته، ارزیابی این نشست از سوی خبرنگاران خوب بود و خبرنگاران توانسته بودند طرح سوال کرده و مطالبات مردم را به گوش بالاترین مقام استان و مدیران برسانند. انتظار می رود این گونه نشست ها بصورت ماهی یک بار حداقل برگزار شده و مسایل شهرستان ها مطرح گردد تا پاسخ ها از سوی مسئولین شنیده شود. بطور حتم زمانی رسانه ها می توانند عملکرد مسئولان را شفاف گزارش نمایند که مسئولان نیز تمایل به سخن گفتن با مردم داشته باشند! تجربه نشان داده فضای بسته رسانه ایی که برخی از مدیران و مسئولان دوست دارند برای خود داشته باشند؛ راه به جایی نخواهد برد!

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش