استاندار: تحول آموزشی بر پایه عدالت در یزد اجرا شود

به گزارش  هفته نامه افق کویر به نقل از ایرنا، مهران فاطمی یک شنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش استان افزود: استعدادهای فراوانی در استان وجود دارد که کسب مقام های برتر علمی دانش آموزان در حوزه های مختلف مبین آن است، همچنین دانش آموزان به امر پژوهش و نوآوری تشویق شوند و افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، معرفی شوند.

وی ادامه داد: باید فضای رقابتی در این زمینه به وجود آید به همین منظور طرحی مبتنی بر همه این موارد در سند راهبردی و عملیاتی آموزش اجرایی شود تا علاوه بر تقویت پژوهش سراها و همچنین احیای دوباره باشگاه پژوهشگران جوان نسبت به تشویق علمی دانش آموزی اقدام شود.

استاندار یزد، ایاب و ذهاب دانش آموزان را یکی از دغدغه های خانواده ها در آستانه بازگشایی مدارس دانست و افزود: جلسه ای به منظور تصمیم گیری هزینه سرویس مدارس، در سطح اداره کل آموزش و پرورش و شهرداری یزد برگزار و تدابیر لازم در خصوص تامین سرویس مدارس اندیشیده شود.

وی با اشاره به آمار ۲۵۰۰ نفری تعداد بی سوادان استان ، خاطرنشان کرد: عموم مردم استان یزد توجه ویژه ای به تحصیل فرزندان خود دارند و بخش عمده این آمار متعلق به مهاجران از سایر استان ها و اتباع خارجی است که باید برنامه ریزی های لازم در این حوزه انجام شود.

استاندار یزد ادامه داد: سرمایه گذاری در امر آموزش به ویژه آموزش اتباع خارجی هزینه نیست و نتایج آن در دراز مدت قابل مشاهده خواهد بود.

وی به نگاه ویژه استان به دانش آموزان افتخار آفرین در المپیادها و جشنواره های علمی و پژوهشی در سطح ملی و بین المللی تاکید کرد و اظهارداشت: در کنار مسائل تربیتی و عقیدتی که همواره مورد تاکید ما است، برنامه ریزی ها و حمایت های مالی و معنوی برای پیشتازی و افتخارآفرینی آموزش و پرورش یزد در سطوح ملی و بین المللی انجام می شود.

همچنین مدیرکل آموزش و پروش استان یزد در این نشست گفت: این جلسه شورای آموزش و پرورش برای اولین بار و با دستور استاندار یزد با موضوع پژوهش سرا در دستور کار قرار گرفت و معتقد هستیم مقام های علمی از مقام کنکور بالاتر است و ارزش بیشتری دارد و باید حمایت صورت گیرد.

محمدکاظم رحیمی نژاد افزود: تقویت و توسعه پژوهش سراهای دانش آموزی و حمایت از فعالیت های دانش بنیان رویکرد نوینی در این زمینه است و افزون بر ۲۶ نوع فعالیت در پژوه سراهای آموزش و پرورش انجام می شود. وی اظهار داشت: در زمینه سوادآموزی نیز بیش از ۲۵۰۰ نفر بی سواد شناسایی شدند که عمدتا از افراد جویای کار و اتباع هستند و به دلیل عدم وجود بانک اطلاعاتی و همچنین مهاجرت هایی که صورت می گیرد این بانک اطلاعاتی دائما در حال تغییر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: در طرح سوادآموزی مدرسه محور با استفاده از ظرفیت مدارس برای شناسایی بی سوادان و همچنین استفاده از فضای آموزشی مدرسه و توان معلمان برای آموزش به سوادآموزان استفاده خواهد شد.

در این نشست گزارشی از نحوه تعیین نرخ سرویس مدارس ارائه و مقرر شد تصمیم لازم در ستاد تنظیم بازار استان انجام شود، همچنین گزارشی از پژوهش سراهای دانش آموزی و اقدامات انجام شده سوادآموزی ارائه و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش