گردشگران خارجی مبلغانی برای دین اسلام

به گزارش هفته نامه افق کویر، دکتر “تقی اکبرپور” ، مسئول قلعه باقراباد و اقامتگاه “آریز” پیرامون گردشگران خارجی در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان ابا عبدا… (ع) گفت:چندین سال است که کمیته گردشگری مذهبی در استان یزد تشکیل شده و در شهرهای یزد، تفت ، مهریز، اشکذر و اخیراً در شهرستان اردکان فعالیت دارد.
وی افزود: گردشگران خارجی در ایام محرم به شهرستان های نامبرده آمده و مراسمات و آیین های مذهبی عزاداری این مقاصد گردشگری را تجربه می کنند.
وی تصریح کرد: کمیته گردشگری مذهبی در استان یزد و شهرستان های مقصد گردشگری با همکاری سازمان تبلیغات، اداره ارشاد اسلامی، شورای هیئات مذهبی و دیگر نهادهای مرتبط ،جایگاه مخصوص و ویژه برای گردشگران خارجی در نظر گرفتند و گردشگران خارجی در این ایام به مکان های ویژه هدایت تا از نزدیک بتوانند این مراسم را در محیط امن، آسوده، تحت مراقبت و نظارت مشاهده کنند.
اکبرپورگفت: همچنین برای گردشگران به غیر از راهنما، چندین مترجم در نظر گرفته شده تا گردشگران بتوانند مراسمات و آیین های مذهبی را بهتر درک کنند.
وی افزود: از دیگر اقدامات برای جذب گردشگر اهدا هدایایی مانند نخل چوبی، ترمه، بشقاب های میناکاری شده و… از سوی ائمه محترم جمعه، فرمانداران و بخشداران محترم شهرستان ها بود.
مسئول قلعه “باقرآباد پیرامون حضور گردشگران خارجی در شهرستان بافق نیز گفت: بنده به عنوان راهنما چندین گردشگر خارجی را به مسجد حظیره برای حضور در مراسم سینه زنی اباعبدا… الحسین و سپس حسینیه “باغ بهار” شهرستان مهریز برای مشاهده مراسم تعزیه و نخل برداری بردم.
وی تصریح کرد: سپس آن گردشگران را برای بازدید از مراسم عزاداری و اقامت به شهرستان بافق آورده که از موکب شرکت سنگ آهن مرکزی و امامزاده عبدا… (ع )بازدید و داستان عاشورا را برای آن ها تشریح نمودم.
وی ادامه داد: گردشگران در شهرستان بافق با خرید و روشن کردن شمع و شرکت در مراسم شام غریبان همبستگی و همدردی خود را با مردم ما اعلام کردند.
مسئول قلعه باقرآباد گفت: بازدید گردشگران در ایام عزاداری بزرگترین تبلیغ برای اسلام و کشورمان ایران است.

گردشگران خارجی مبلغانی برای دین اسلام
وی افزود: گردشگران خارجی درایام عزاداری از ۲۰ کشور دنیا نظیر” لهستان “،ایتالیا، اسپانیا، اتریش، آلمان، فرانسه، ترکیه، و… بوده که با گرفتن هزاران عکس و فیلم از مراسمات مذهبی می توانند بهترین مبلغان دین اسلام باشند.

حضور در مراسمات باعث ترغیب گردشگران برای مطالعه دین اسلام شد
وی تصریح کرد: همچنین برخی از گردشگران که با حضور در مراسم عاشورا تحت تاثیر قرار گرفته، علاقمندی خود را برای مطالعه بیشتر در مورد دین اسلام و عاشورا نشان داده و خواستار معرفی کتب و منابع مرتبط شده اند.
اکبرپوردر پایان اظهار امیدواری کرد: شهرستان بافق هم می تواند در قالب طرح جامع گردشگری برنامه ریزی لازم در بخش گردشگری مذهبی و زیارتی انجام دهد تا در سال آینده این شهرستان مقصد اصلی گردشگران مذهبی دراستان باشد .

معصومه غلامرضاپور|

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

زندگی‌نامه رئیس‌ دولت سیزدهم

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در آذرماه سال