گردشگران خارجی مبلغانی برای دین اسلام

به گزارش هفته نامه افق کویر، دکتر “تقی اکبرپور” ، مسئول قلعه باقراباد و اقامتگاه “آریز” پیرامون گردشگران خارجی در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان ابا عبدا… (ع) گفت:چندین سال است که کمیته گردشگری مذهبی در استان یزد تشکیل شده و در شهرهای یزد، تفت ، مهریز، اشکذر و اخیراً در شهرستان اردکان فعالیت دارد.
وی افزود: گردشگران خارجی در ایام محرم به شهرستان های نامبرده آمده و مراسمات و آیین های مذهبی عزاداری این مقاصد گردشگری را تجربه می کنند.
وی تصریح کرد: کمیته گردشگری مذهبی در استان یزد و شهرستان های مقصد گردشگری با همکاری سازمان تبلیغات، اداره ارشاد اسلامی، شورای هیئات مذهبی و دیگر نهادهای مرتبط ،جایگاه مخصوص و ویژه برای گردشگران خارجی در نظر گرفتند و گردشگران خارجی در این ایام به مکان های ویژه هدایت تا از نزدیک بتوانند این مراسم را در محیط امن، آسوده، تحت مراقبت و نظارت مشاهده کنند.
اکبرپورگفت: همچنین برای گردشگران به غیر از راهنما، چندین مترجم در نظر گرفته شده تا گردشگران بتوانند مراسمات و آیین های مذهبی را بهتر درک کنند.
وی افزود: از دیگر اقدامات برای جذب گردشگر اهدا هدایایی مانند نخل چوبی، ترمه، بشقاب های میناکاری شده و… از سوی ائمه محترم جمعه، فرمانداران و بخشداران محترم شهرستان ها بود.
مسئول قلعه “باقرآباد پیرامون حضور گردشگران خارجی در شهرستان بافق نیز گفت: بنده به عنوان راهنما چندین گردشگر خارجی را به مسجد حظیره برای حضور در مراسم سینه زنی اباعبدا… الحسین و سپس حسینیه “باغ بهار” شهرستان مهریز برای مشاهده مراسم تعزیه و نخل برداری بردم.
وی تصریح کرد: سپس آن گردشگران را برای بازدید از مراسم عزاداری و اقامت به شهرستان بافق آورده که از موکب شرکت سنگ آهن مرکزی و امامزاده عبدا… (ع )بازدید و داستان عاشورا را برای آن ها تشریح نمودم.
وی ادامه داد: گردشگران در شهرستان بافق با خرید و روشن کردن شمع و شرکت در مراسم شام غریبان همبستگی و همدردی خود را با مردم ما اعلام کردند.
مسئول قلعه باقرآباد گفت: بازدید گردشگران در ایام عزاداری بزرگترین تبلیغ برای اسلام و کشورمان ایران است.

گردشگران خارجی مبلغانی برای دین اسلام
وی افزود: گردشگران خارجی درایام عزاداری از ۲۰ کشور دنیا نظیر” لهستان “،ایتالیا، اسپانیا، اتریش، آلمان، فرانسه، ترکیه، و… بوده که با گرفتن هزاران عکس و فیلم از مراسمات مذهبی می توانند بهترین مبلغان دین اسلام باشند.

حضور در مراسمات باعث ترغیب گردشگران برای مطالعه دین اسلام شد
وی تصریح کرد: همچنین برخی از گردشگران که با حضور در مراسم عاشورا تحت تاثیر قرار گرفته، علاقمندی خود را برای مطالعه بیشتر در مورد دین اسلام و عاشورا نشان داده و خواستار معرفی کتب و منابع مرتبط شده اند.
اکبرپوردر پایان اظهار امیدواری کرد: شهرستان بافق هم می تواند در قالب طرح جامع گردشگری برنامه ریزی لازم در بخش گردشگری مذهبی و زیارتی انجام دهد تا در سال آینده این شهرستان مقصد اصلی گردشگران مذهبی دراستان باشد .

معصومه غلامرضاپور|

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

خیابان بدون فضای سبز غیر قابل تحمل است

 به گزارش  هفته نامه افق کویر؛ خیابان «شهید