تلاش و استمرار در مطالعه کنکور باعث موفقیت می شود

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ ماراتن کنکور، همیشه برای دانش آموزان مسیری سخت را در پیش داشته است. از طرفی گذر از این راه پر پیچ و خم نیازمند دقت، تلاش مداوم و پشتکار است. مسیری سخت و گاه طاقت فرسا که باید با پیوستگی از آن عبور کرد. در غیر اینصورت صورت به مقصد نهایی نخواهند رسید دانش آموزان کنکوری می بایست علاوه بر موارد ذکر شده، از تجربیات افراد نیز استفاده کنند تا بتوانند این تجربیات را چراغ راه خود قرار دهند و از آن ها بهره ببرند. به دلیل اهمیت این موضوع، بر آن شدیم تا در ادامه با یکی از رتبه های برتر کنکور سال ۱۴۰۲ شهرستان بافق گفتگویی انجام دهیم که در ادامه می خوانید:

افق کویر: لطفا از زندگینامه خود بفرمایید؟
“فاطمه عبداللهی” دارای رتبه ۹۹ منطقه ۳ رشته مهندسی کامپیوتر، متولد سال ۱۳۸۳ از شهرستان بافق، پدرم ماشاا… عبداللهی بازنشسته سنگ آهن و مادرم ” معصومه دهقان” خانه دار می باشد.

افق کویر: برای موفقیت در کنکور از چه زمانی تصمیم به درس خواندن گرفتید؟
همیشه علاقه به درس خواندن داشتم؛ اما از مقطع دوم متوسطه به طور جدی دروس را دوره و خود را برای شرکت در کنکور آماده می کردم.

افق کویر: در سال تحصیلی اول و دوم دبیرستان چگونه دانش آموزی بودید؟
در سال تحصیلی اول به علت شیوع ویروس کرونا و تدریس مجازی، فراگیری دروس دشوار بود؛ اما در سال تحصیلی دوم کاستی ها را جبران نمودم و بر همه دورس تسلط کافی پیدا کردم.

افق کویر: روزهای نزدیک به کنکور با چه موضوع جدی مواجه بودید؟
سخت مشغول مرور و شرکت در آزمون های شبیه ساز کنکور بودم. با نزدیک شدن روزهای کنکور باعث کاهش تمرکزم شده بود؛ ولی در روز آزمون توانستم بر نگرانی خود غلبه و در جلسه حضور یابم.

افق کویر: ملاک شما برای شرکت در آزمون کنکور چه رشته ای بود؟
در ابتدا هدفم رشته معماری بود. هنگام انتخاب رشته و پس از گفتگو با مشاورم، متوجه شدم رشته مهندسی کامپیوتر بیشتر به شخصیت و روحیاتم سازگاری دارد؛ سپس با مشورت خانواده‌ام رشته کامپیوتر را انتخاب نمودم و الان نیز از این انتخاب راضی هستم.

افق کویر: مشوق های شما برای درس خواندن چه کسانی بودند؟
اولین و مهمترین مشوق های من برای درس خواندن مشاور و خانواده ام بودند. برای برنامه ریزی دروس و هرگونه مشکلی که در زمینه درس خواندن داشتم با مشاور درمیان گذاشته و با مشورت او این مسیر را طی نمودم.

افق کویر: برای آزمون کنکور و خرید کتاب های درسی چه میزان هزینه کردید؟
نسبت به دوستان خود بنده کمتر هزینه کردم و اعتقادی به کتاب کار و کلاس های تقویتی نداشتم.

افق کویر: چه صحبتی با همسن و سال های خود دارید که انگیزه برای درس خواندن داشته باشند؟
اگر هدف اصلی دانش آموزان درس خواندن و رسیدن به موفقیت باشد، آزمون های کنکور بهترین فرصت است تا به اهداف خود دست یابند. با تلاش و استمرار در درس خواندن می‌توان به رتبه برتر و در نتیجه قبولی در بهترین دانشگاه های کشور دست یافت همچنین قرار گرفتن در محیطی با سطح علمی بالا و همنشینی با اساتیدی که تجربه های بسیاری در رشته و شغل خود دارند، می‌تواند سکویی برای پرتاب به سوی موفقیت روز افزون باشد.

افق کویر: حرف پایانی؟
از خانواده عزیزم، مشاوره و دوستانم که در رسیدن به این جایگاه مرا حمایت نمودند تشکر دارم. امیدوارم در آینده بتوانم به پیشرفت و بهبود وضعیت کشورم کمک و خانواده‌ام را سربلند نمایم .

حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

۲۸۵ بیمار مبتلا به ایدز در یزد شناسایی شده‌اند

میرزایی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: